De revival van de TUDOR Submariner!!

Bij het exemplaar van @Veblen verschilt de lume kleur en intensiteit tussen de plaat en wijzers. Dus de kleur van de indices op de plaat verschillen van de wijzers. Eigenlijk vind ik dat niet kunnen.

Dat heb ik in veel youtube videos ook gezien.
Het lijkt wel of de wijzers iets langer nodig hebbeb om te “laden” in de zon.

2 likes

Bij jou is de kleur wel identiek. Dat is toch conform wat je mag verwachten.

1 like

Ja het is echt zo. Ik was er zelf ook over verbaasd en inderdaad, je leest dit eigenlijk nergens. Eigenlijk zou je een Pelagos-39-GTG moeten organiseren. Waarschijnlijk ga je dan meteen verschillen zien m.b.t. de dial.

Eventueel zou je eens naar de AD kunnen gaan… in de hoop dat ze de Pelagos 39 op display hebben staan. Dan zou je hem eens naast je eigen exemplaar kunnen houden.

2 likes

Hier, op de bovenste helft van de foto kun je de textuur zien van mijn dial:

3 likes

Dat is hier zeer duidelijk zichtbaar bij die van mij.
Dit is van heel even naar buiten en weer binnen.
De lume op de wijzers hebben langer nodig om op te laden .
Hier is ook nog lichtjes verschil te zien .
Maar in het donker is dit verschil helemaal weg en gedurende de hele nacht goed zichtbaar.
Maar meer in het donker valt het verschil van de lichtere wijzers helemaal weg en zijn deze juist feller dan de lume blokken.

8 likes

Exact dit dus :slightly_smiling_face:

1 like

Ik heb er 2 gehad. Eerste had wat defecten. De eerste van de twee had een veel duidelijkere sunburst dan de tweede. Heb ook nog een 3e in mijn handen gehad, die toevallig ook een defect had. Die plaat had ook een andere look.

Dus 3x p39, 3x verschillend.

4 likes

Dat herken ik wel. Ik heb nog geen week mijn Pelagos 39 omgehad. Er zat erg veel kleurverschil tussen de wijzers en uurmarkeringen op de wijzerplaat. Horloge teruggebracht naar Schaap. Inmiddels ben ik mijn nieuwe aanwinst al ruim 5 weken kwijt, terwijl het enkel om nieuwe wijzers gaat…

Ja dat kan zomaar 6 tot 8 weken duren. Of langer als je pech hebt.

Hopelijk heb je hem snel weer terug.

Niet geheel relevant maar heb bij Omega wel horrorverhalen gelezen van meerdere maanden.

1 like

Pffff dit is de eerste keer dat ik hierover hoor.
Heb de mijne nu een jaar en nooit problemen gehad .

Wel een lichte sunburst in het juiste licht en ook een korrelige structuur op de wijzerplaat.

10 likes

Het valt me wel op bij de P39. Ik snap niet dat ze bij Tudor toch horloges uitzenden waarbij je gewoon visueel heel duidelijk verschil ziet. Doet me toch wel wat twijfelen aan de kwaliteitscontrole daar…

Misschien zit hier ook het probleem. “In lijn der traditie” alles uitbesteden.

3 likes

Was het na de release. 2 uurwerken die niet helemaal lekker waren. Gewoon pech denk ik.

2 likes

Wat mankeerde er dan aan?

Wijzers verkeerd uitgelijnd + stroeve kroon.

1 like

Okay thanks :+1:

1 like

Ik vind het wel tof!

Als we deze nog dit jaar of volgend jaar krijgen dan ben ik in.

17 likes

Ik ook :star_struck:

1 like