De revival van de TUDOR Submariner!!

Die dus hahahaha

1 like

Ik overweeg toch weer een tudor op de (midterm) list te zetten.

Ipv de zwarte bb58 die ik heb gehad. Word t een blauwe 58 of 36… :grimacing:

Uitzonderingen bevestigen de regel, nietwaar

Nahh dat denk je alleen maar omdat je je punt wil halen, ik snap ook nog steeds je motief niet.
Omdat Tudor door Hans Wilsdorf op de markt is gezet om iedereen binnen zijn merken familie te krijgen maakt ineens de Tudor de opstap naar de Rolex? Het is nooit met die intentie op de markt gekomen. En aangezien je te naïef bent om je ook maar enigszins te verdiepen in de historie van beiden merken zal ik dit hier maar neer zetten. https://www.tudorwatch.com/en/inside-tudor/history/tudor-history-origins-1926-to-1949

5 likes
2 likes

Dat is inderdaad wel een interessante vraag! Misschien dat @Lexie2797 daar iets over kan zeggen vanuit het boek Tudor Anthology? Heeft Tudor nieuwe releases gehad in de periode van 2004 tot 2013?

Begrijp die discussie niet helemaal. Rolex of Tudor. Tjah eerlijk is eerlijk. Meestal wordt Tudor wel als een soort poor mans Rolex gepositioneerd.

Niet mijn discussie. :crossed_fingers:

3 likes

Ik heb niks tegen Tudor. Vind die in het brons met een nato erg gaaf.

Verschillende YouTubers roepen dat wel. Ook op forums en horloge groepen kom je deze gedachte tegen. Heb je geen geld voor een Rolex en wil je niet een directe hommage. Koop dan een Tudor. Soms schrijven ze er ook bij dat Tudor redelijk waardevast is, mensen kunnen wennen aan zo’n soort horloge en hem weer kunnen verkopen wanneer ze uiteindelijk echt voor een Rolex gaan.

1 like

Sorry hoor, ik vind dit echt onzin. Hier gaat mijn openingspost ook niet over. Dus ook totaal niet relevant.

3 likes

Je hebt gelijk. Ik vind het ook onzin. Tudor is op zichzelf een prachtig merk, met mooie horloges. Prima prijs voor hetgeen je krijgt.

1 like

Deel hier nog eens een foto :wink:

1 like

Met meer dan 1mio horloges per jaar en een vraag die beide andere huizen in een schaduw zet, hoeft Rolex dit helemaal niet te proberen.

Leuk artikel trouwens.

1 like

Het feit dat er een stichting boven zit wordt nog steeds door sommigen geïnterpreteerd als ware Rolex een non-profit organisatie. Er zijn heel wat commerciële bedrijven met de constructie van een stichting. Dat zegt helemaal niets over de intenties van het bedrijf rondom winstmaximalisatie.

1 like

Is van een non-profit… een bedrijf kan prima winst maximaliseren terwijl het eigendom is van een non-profijt.

1 like

Privaat bezit is wat anders dan non-profit toch?

Ik heb er geen bitcoin voor over, maar sta wel op het punt wat satoshi’s te cashen voor een rollie :sweat_smile:

Exact. Dus je verhaal zegt niets over de intenties van Rolex.

Dat zijn heel veel Satoshi’s…