te veel inderdaad…
Zeker voor vintage…
te veel inderdaad…
Zeker voor vintage…
Die Tim is en blijft een rare snuiter Maar ik mag hem wel… die levende horloge encyclopedie
Ik wil niet tegen gevoelige schenen schoppen, maar Tudor is toch van origine in 't leven geroepen door Rolex om klanten te kunnen bedienen die een kwalitatief goed horloge willen maar niet de beurs voor een Rolex hebben,?
En daar komt de benaming “poor man’s rolex” toch vandaan… Ik heb daar nooit moeite mee gehad en vraag 't ook omdat ik namelijk wel dit verhaal aan mensen vertel als ze zeggen dat ze Tudor niet kennen. (draag zowel rolex en tudor)
Nee het is in de markt gezet om iedereen de mogelijkheid een horloge te dragen naar de zelfde standaard als rolex. Dat is een wezenlijk verschil in interpretatie naar mijn idee.
Maar dan voor minder geld…want daar ging het hans om toch,? Een voordeliger horloge
Uiteindelijk was dat wel zijn doel ja om het toegankelijker te maken. Maar hij heeft het altijd wel als een losstaand merk behandeld en niet als de next best thing zeg maar. Voordeel voor hem was dat er zo meer mensen binnen zijn bedrijven kwamen.
Volgens mij zijn ze gewoon doorgegaan in die tijd met name op de Aziatische markt. Concreet betekende dit gewoon geen verkoop/ promotie in amerika en engeland de rest van de wereld kreeg gewoon nog de wan smaak van de nieuwe richting van tudor in zijn maag geduwd
Haha ja ik zat al te denken, volgens mij komt de Aeronaut en Hydronaut uit die tijd. Als je bedenkt dat die de Submariner hebben vervangen eet je toch ook je pet op.
Ik heb ook even in het boek gekeken en je hebt gelijk, daarnaast ook nog de Chronautic in 2004 en de Sport Chronograph in 2007 en de Hydro1200 in 2010. Grappig dat de Heritage (ref 70330N) die nog steeds in de line-up zit al in 2010 uit kwam, voor de Black Bay.
Even een plaatje voor het beeld.
Die Heritage 70330N die je noemt vind ik dan wel weer heel tof. Als ze die een beetje in de dimensies van een Daytona persen zou het een hit zijn.
We begonnen met een hele fraaie Tudor Sub en nu dit😂, gaat de verkeerde kant op zo
Ja over die Hydronaut kan ik geen topic vullen. Wel knap hoe ze een historisch model compleet de nek hebben omgedraaid haha.
Zeker, nou moet ik wel zeggen dat ik de eerste generatie Hydronaut wel een stuk beter vind ogen dan de tweede:
Vs
Nog zo één. Wie nu nog durft te beweren dat Tudor beter af is zijn eigen koers te varen mag zich bij mij melden.
Niet best dit
Haha ja wel mee eens. De bezel bij de II is gewoon ontzettend… uniek.
Het zou misschien beter zijn als Tudor ook iets consistenter is/wordt in de modellen. Net als Rolex.
Wat dat betreft hebben ze dat bij de Black Bay beter gedaan. Net kleine wijzigingen en updates in plaats van zo drastisch.
Dat is ook wat ik verwacht van Tudor de komende tijd. Een duidelijke lijn in de modellen, waarbij de geschiedenis leidend is, zonder Rolex te kopiëren zoals vroeger.
Een van de belangrijkste punten zal zijn om de Sellita/ETA uurwerken eruit te werken en in alles een inhouse uurwerk te verwerken. Verwacht ook wel een dunnere chronograaf als belangrijke vernieuwing.
Ja dit lijkt mij ook een logische stap. Want je zou verwachten dat ze op veel vlakken de kennis en kunde van Rolex kunnen gebruiken.
Maar ik weet ook niet tot hoever dat bijv. is gebeurd bij de ontwikkeling van het uurwerk van de BB58.
Ik denk dat Tudor een groot deel van de strategie en kennis van Rolex overneemt waar dit maar kan. Is tot nu toe een enorme succesformule, waar een enorme groei van de verkoop aan vast zit.