De revival van de TUDOR Submariner!!

Die lhd heeft een heel andere dial.

1 like

Ok, het is geen een eiige tweeling maar om het een héél andere dial te noemen?

Vertrouw me. Ik meen dat. Mijn favoriete auto ontwerp ooit is een Citroën Karin. That tracks.

1 like

Kijk nog eens goed. De dial van de pelagos is niet vlak. Van de Fxd wel.

Want ja anders kun je elke snowflake dial hetzelfde noemen.

Oh ja, klopt. Blijven alleen de zwarte dial, patina, vorm hour markers, logo + tekst (twee regels minder, dat wel) bezel en bezel inlay over, al heeft deze laatste een iets andere indeling. Oh en de datum ring is inderdaad niet rood.

Laten we het erop houden dat er voor mij te weinig en voor jou, zo interpreteer ik althans, voldoende verschillen zijn.

1 like

Klopt.

Schoonheid zit altijd in de details. IMHO.

2 likes

Nee hoor, hou niet zo van FXD maar vind de combinatie wel mooi

1 like

YouTuber IDguy heeft een render gemaakt hoe de nieuwe gmt er uit zou zien in het zwart en ik ben om… zo issie echt mega dik.

Hopelijk komt er ook eentje dan .

8 likes

Is die zwarte Tudor in DLC coating?

Het is een render/photoshop

1 like

Hands on video

6 likes

We zijn hier niet de enige die de Submariner terug wensen.

5 likes

:ok_hand:t3:

1 like

:heart_eyes:

12 likes

Uiteindelijk gaat Tudor het ook wel doen denk ik. Dat gaat echt geen jaren meer duren.

Wat me trouwens ook opviel in het artikel was de vermelding van het 100 jarig bestaan van Tudor, in 2026. Het is eigenlijk de eerste keer dat ik daar iets over lees. Het zou leuk zijn als Tudor daar echt iets mee gaat doen. Het is volgend jaar al. :slightly_smiling_face:

2 likes

Waarom?

Ik zie eigenlijk niet echt ruimte met al die verschillende duiklijnen die ze al hebben.
Misschien zodra ze klaar zijn met de BBs of pelagos.

3 likes

Ze hebben al een sub, waarom nog een uitbrengen ? :stuck_out_tongue:

15 likes

Should they bring back this historically important watch with a modern twist?

Dat hebben ze al gedaan. In meerdere vormen.

Maar waar het artikel eigenlijk op doelt is een exacte kopie van het ontwerp met qua uiterlijk verwaarloosbare veranderingen, wat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren.

Ja dat is wel zo, dat mis ik ook wel een beetje in het artikel. Er wordt natuurlijk vaak genoeg gezegd dat de Black Bay en Pelagos al de moderne Sub is. Maar toch heeft Tudor na de monsterrelease van de originele BB in 2012 (en 2015) en daarna de BB58 in 2018 nooit meer zo’n grote hit/hype gehad. De FXD is er misschien nog het dichtst bij in de buurt gekomen.

Ik denk dat zodra Tudor merkt dat de prik er een beetje af is ze komen met de langverwachte revival van de Tudor Sub. (Alleen noemen ze hem dan net even anders; MilSub oid). Maar misschien eerst nog een revival van de Tudor chonograph? Nu ze een in-house chrono uurwerk hebben ontwikkeld ter vervanging van de Breitling B01.

2 likes

Dat is toch helemaal prima?

De BB pro natuurlijk nog. Pelagos 39. BB41 monochrome.

Weet niet precies hoe geod die verkopen, maar geloof niet dat we medelijden hoeven te hebben met tudor.

Daarnaast, wat is er uniek aan de look van een tudor sub tov de pelagos 39 of BB monochrome? Tudor BB54 komt ook in de buurt wbt looks.

Denk jij dat ze teruggaan naar mercedeswijzers? Ik denk het niet. Snowflake wijzer is een tudor ding geworden.

Variant met de plaat van de 79090 zie ik nog wel wat ruimte voor.

7 likes