De BB58 is de eerste, ik denk anderhalf tot 2 jaar, constant boven list verkocht hier in het blauwe hoekje. Bij de AD zat er echt dik een wachttijd op. Ik vind de BB Pro ook heel tof, maar een echt hit is het nooit geweest. Dat is natuurlijk niet erg, en wellicht draagt de hele marktsituatie er ook aan bij. RJ Broer zegt dat de laatste tijd ook regelmatig in podcasts.
De Tudor BB54 is een onwijs goede revival van één van de eerste Tudor Sub modellen. Maar waar ik een beetje op wacht is een hele goede opvolger van een Tudor Sub uit de jaren 60 en 70. Dus met crown-guards, aflopende getande bezel (met mooie schittering), iets kleinere lugs en de indices op de plaat die ‘square’ zijn in plaats van rond.
Eigenlijk een beetje zoals het model wat WristCandy aanbiedt.
Ik gok dat ze de BB54 nog gaan finetunen, misschien alu bezel erop in blauw en een blauwe dial. Dan heb je wat mij betreft een behoorlijke Sub te pakken, die trouw is aan de roots van bijvoorbeeld de 1990 Sub. Alleen nog een date-functie als optie, net als je bij Rolex hebt op de Sub.
Ik vindt de monochrome erg geslaagd , en zoals eerder aangegeven komt deze wel erg dicht bij een sub in de buurt in mijn optiek.
Ik had er liever block indices op gezien om hem nog iets meer een eigen Tudor gezicht te geven.
Dat is precies de reden dat ik voor de explorer 16570 ben gegaan met zijn 40 mm, maar ik zie het ook nog wel een keer gebeuren hoor. De tudor bb pro in het wit. Plaatje voor de sfeer van het internet: