Aub niet zeg!
Jammer als Tudor Rolex achterna gaat. Tudor was veel meer toolish, zoals de eerste Pelagos en ook eigenlijk de eerste Rolex Subs. Rolex Sub heeft nu veel meer een luxeuitstraling dan vroeger, helaas beweegt Tudor nu ook die kant op lijkt het met de glim bezel en dial âŠ
Bedankt voor het aanbod! Graag foto van de Tudor op mijn arm!
Nee, maar als je er nog 1 voor mij kunt meenemenâŠ
Je naam staat overigens ook volledig in beeldđ
Zou die linker daar tegen kunnen?
Toch zou ik het weghalen⊠Over een paar jaar heb je een collectie met meerdere APâs en Rolexâen en ben je blij dat je volledige naam niet open op HF staat.
Voor de meesten, maar voor sommigen duurt het even voor ze het zien.
Cool, ben benieuwd wat je er van vind.
Wist overigens niet dat er in hasselt een juwelier was die tudor verkoopt, ben er erg vaak geweest.
Ik zou overigens ook mijn naam weghalenâŠâŠ
Wat vooral opvalt is dat de links van Submariner veel mooier aansluiten op elkaar. Bij de Pelagos 39 zie je veel meer ruimte tussen de links (lijkt het). Desalniettemin een prachtig horloge!
Ik vind die 39 Pelagos echt geweldig. Op filmpjes lijkt die finish van de bezel juist perfect uit te pakken. Soor satin-glans.
Ik vind dit juist wat subtieler dan ceramische bezels van Rolex. Die vind ik i.r.l. juist teveel glimmen.
Zeker v.w.b. bezel heeft Tudor op deze de sweetspot te pakken in mijn ogen.
Ik vind hem eigenlijk helemaal geweldig
Eens. Al met al oogt de oyster van de sub net wat verfijnder.
Ik zou de Pelagos er overigens niet om laten liggen, maar leuk om dat verschil te zien. Sub band is ook beduidend dunner.
De oysterband van Rolex is legendarisch goed. Verschil moet er zijn natuurlijk.
IK was aan het sparen om de blauwe blackbay 58 aan te schaffen volgend jaar. Toen kwam deze Pelagos uit en begon ik te twijfelen over dat model.
Maar na de vergelijking in het filmpje van Brent MIller Time: https://youtu.be/WBs5G6DbsUQ blijf ik bij de blauwe.
Vind ik toch echt mooier. De Pelagos had matter moeten zijn. Dan zou ik serieus aan het twijfelen zijn geweest.
Ook bij het filmpje van Adrian Barker: https://youtu.be/q6ktDytrQyg blijf ik bij de blauwe in vergelijking met de gewone 58
Ik snap hier helemaal niks van wat je nu allemaal schrijft.
Rolex is rolex. Tudor is tudor.
En dat zal altijd zo blijven.
.
Tuurlijk niet, hoeveel mensen kopen nou een Rolex voor de specs?
Voor die 15k die je tegenwoordig betaalt op de grijze markt is er qua specs veel beters te koop. Het gaat alleen maar om de naam en waardevastheid.
Als ze de band upgraden ban de BB58 weet ik ook nog niet of de Pelagos 39 wel echt mooier is.
Vind het zelfs een beetje een sub hommage zo glimmend die Pelagos 39. BB58 vind ik veel minder een sub hommage dan.
Bij de oude Pelagos had ik dat gevoel niet en bij de FXD al helemaal niet.
Ach het is verder gewoon een goed horloge natuurlijk
Ok ik heb het nu een paar dagen op me laten inwerken, en ik vind hem op 1 punt na perfect. De afmetingen (mooi dun), geen datum waardoor mooie symmetrie, 2 hĂ©le mooie banden en goede specs voor het geld. De sunburst plaat vind ik ook mooi, maaaarrrrrrâŠ. die bezel heb ik zware twijfels over. Waar ik me bij mân SPB143 aan stoor is dat de bezel onder bepaalde hoeken bijna lichtgrijs wordt. Dit vanwege de finish die weliswaar bij de Pelagos 39 van ander materiaal is, maar hetzelfde effect lijkt te hebben. Dat zou een complete afknapper voor mij betekenen.
Ik moet hem maar eens in het echt bewonderen. DanâŠ.
Wanneer gaat Tudor eens een keer voor een andere kleur wijzerplaat?
Eigenlijk hoop ik op een matte witte plaat in de Pelagos⊠of in de pro⊠dat lijkt me tof!
Groen, geel, oranje?
Waarom zit die al vol met krassen?