Grappig volgens mij was dit heel het idee van de Tudor sub tov de Rolex sub…
‘Een nagenoeg kopie van een bestaand model’
Die is nice ja
Ben ik het volledig mee eens. Tudor heeft echt 0 reden om een Tudor Sub uit te brengen, ze zitten er al met zoveel modellen dicht genoeg bij. Mogelijk dat ze met wat nieuwe modellen wat karaktertrekjes van een Tudor Sub zullen doen (zoals nieuwe BB41 release); zoals crownguards en de diepere knurling op de bezel/kroon maar meer dan dat zal het waarschijnlijk niet worden.
En Submariner op de wijzerplaat inderdaad waarschijnlijk al helemaal niet.
Is ook niet nodig voor het merk denk ik.
Neemt niet weg dat ik een vintage snowflake zeker wil.
Credits naar Bulang
Wanneer gaan jullie het nu es leren…
Tudor ontgoochelt ALTIJD.
Wat is dit nu toch voor een obligate onzin. Tudor heeft een aantal mooie horloges, hedendaags en vintage. Ieder z’n smaak natuurlijk maar te stellen dat Tudor altijd ontgoocheld
Beetje te zwart wit. Genoeg mooie releases gehad de afgelopen jaren.
Wat een vreemde opmerking.
Een rolex is iets anders dan alle hommage. Mensen willen dat maar niet geloven. Hoeft ook niet. Maar kom niet aan met een Steinhart bij een liefhebber van een Submariner.
Voelt toch een beetje als dat je van serieus goede wijn houdt maar dan maar een wijntje van 3 euro koopt. Zo van het is toch ook rode wijn en gemaakt van druiven
Nee. Een liefhebber spaart dan voor die mooie wijn en gaat die op een mooi moment drinken. Dat is het doel.
Ja.
Maar de vraag is of jij het er voor over hebt.
Je zegt dat een vintage tudor al te duur is in jouw ogen. Terwijl die het zeker waard zijn. Dat kan je met een safieren glazen top hat of tropic 19 niet creeeren.
Verder overigens goed betoog
Ah lekker hautain. In de derde persoon spreken.
Wel fijn dat jij alles weet
Tudor ontgoocheld de laatste jaren niet echt. Ze kijken vooral naar hun eigen verleden en de zuster rolex.
Bij mij niet, dus lul jij nu uit je nek of ik?
Het is net of de echte Louis aanwezig is.
O jee, wat nu weer?
Niet netjes geformuleerd?
Doet mij denken aan de opmerking van Louis van Gaal: Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom.
Enkel een observatie.
Ik weet het antwoord al
Dat zeker niet.
…Maar nu vind ik moderne Submariners ook best pauperdingen. Een mooie (neo) vintage is zeker een optie, mocht je toch dat geld uit willen geven. Zowel Tudor als Rolex is dan uiteraard leuk.
Dat gedoe dat het een hommage is… zelfde maker, same shit. Ik heb natuurlijk jouw Tudor Day date vastgehad en die was exact hetzelfde qua kast als mijn vintage Datejust. Tudor biedt ontzettend veel voor zijn geld. Rolex is de pan uit gerezen en staat niet meer in contrast met de prijs.
Lekker voor een mooie vintage gaan Patrick! Kost wat, maar dan heb je een Rolex (of Tudor) Sub zoals hij hoort te zijn
Ben ik het echt volledig mee oneens. Ben niet overal fan van en vind de marketing vooraf soms vreselijk vermoeiend maar vind dat ze tot nu toe meer hits dan misses hebben.
En niet alles hoeft natuurlijk een homerun te zijn.
Ongenuanceerd maar ik begrijp het wel. Tudor weet via hints de verwachtingen soms heel hoog te laten oplopen. Waardoor de daadwerkelijke release best eens tegenvalt.
Net als bij de release van de P01, waarbij iedereen dacht dat Tudor de Submariner zou gaan presenteren. Zeer regelmatig een desillusie.
Maar natuurlijk heeft Tudor de laatste jaren mooie dingen uitgebracht. Zoals de BB58, Pro en Pelagos.
Als mensen hier eens mee op zouden houden is er ook geen desillusie.
Ik vind de nieuwe fdx wel mooi bijvoorbeeld.
Dunner dan de oorspronkelijke palagos, geen datum en weer mat (in tegenstelling van de 39mm).
En een fatsoenlijke bezel (tegenover die van de MN)
Had alleen 40mm mogen zijn van mij.
Is ook mooi. Alleen Tudor had er niet zo’n heisa omheen moeten maken. Een mailtje had voldoende geweest. Nu hebben ze een heel museum uit de grond gestampt om te laten zien dat de FXD met een zwart kleurtje een eerbetoon is aan de Submariner van de Amerikaanse marine. Wie houd je dan voor de gek? De journalisten durven er natuurlijk geen kwaad woord over te schrijven want anders worden ze nooit meer uitgenodigd voor zo’n snoepreisje.
Die vent heeft zo’n irritante manier van praten, bah.