Ik heb meer horlogebandjes dan 3 wijven schoenen!
Hopeloos verloren, zieke geest, eenzame opsluiting?
Ik vind hem geweldig. Weer eens wat anders dan een Snoopy op je wijzerplaat.
Als het nu Plons de Kikker was geweest, had ik de trekker al overgehaald. Of David op Swift die voor de maan springt. Of Boes die Alfred J. Kwak door de lucht keilt.
Er is nog veel mogelijk daar bij de Rijke en companen.
Als je dergelijke designs voor deze prijzen gaat verkopen word je wel (de) Rijk(-e).
Voor een redelijk vergelijkbaar bedrag kun je een 18 karaat gouden vintage Valjoux 72c kopen:
Dan heb je edelmetaal, een historisch zeer relevant uurwerk en geen grote waardedaling op het moment dat je het ding omdoet.
Ik neem toch aan dat je zelf ook begrijpt dat deze vergelijking nergens op slaat?
Oh, is dat zo?
Het geeft heel concreet weer dat rond deze prijsklasse er zeer uiteenlopende dingen te krijgen zijn. De meesten schrijven veel minder af dan dit Nijntje-ding van De Rijke.
Dit is nu bij uitstek iets totaal anders (muv de prijs)(vintage, goud, handopwinder, triple date, zeer relevant uurwerk).
Dat wilde ik tonen: in deze prijscategorie is er gewoonweg erg veel te vinden.
Dit geeft wel heel exact weer hoe HF naar horloges kijkt. Wat zou het toch mooi zijn als we allemaal gewoon horloges kopen die we mooi, interessant en/of goed gemaakt vinden
Niet generaliseren maar je hebt zeker gelijk als je zegt: “koop toch gewoon dat mooie horloge waar je voor valt en draag het met gepaste trots”.
Denk niet meteen aan verkopen
Ja oké. Maar niemand heeft toch gezegd dat je voor 3k niet van alles kan kopen? Bijzonder Bernard.
Hey Bernard,
Ik snap wat je zegt hoor maar het is een kado voor mijn vrouw. Niet een object die ik in de kast leg en dan na 10 jaar verkoop. Mijn vrouw is fan van Nijntje (anders kwam ik niet met dit horloge aanzetten natuurlijk) en ik weet zeker dat ze dit leuk vind.
Daarnaast heb ik zelf een voorkeur voor NL horloges (daarom heb ik zelf ook voor een Van der Klaauw gekozen) en houd ik niet van horloge merken waar “iedereen” mee loopt.
Dus ik heb gister gemaild aan de Rijke dat ik graag 1 wil bestellen. Een super leuk exclusief horloge.
OFFTOPIC: ik was laatst bij een juwelier en daar lag een IWC van 25K. Ja heel erg speciaal zei die want er zijn er maar 250 van. 250!!! Dat vind ik dus extreem veel voor een limited edition. Van welk merk dan ook. Daarom staat 25 stuks mij wel aan
Ik hoop dat ze er één voor je hebben. Ik vind het in ieder geval een erg gaaf horloge.
Ik ook, volgens Laurens de Rijke waren ze gister bijna uitverkocht. Ik neem aan dat hij er geen 5 per dag verkoopt dus moet wel goedkomen. En zo niet, dan mocht het niet zo zijn
Check even hoeveel horloges ik verkocht heb hier. Misschien 1 of 2. En dat was dan veelal wegens sterk overlappende nieuwe aanwinsten. Ik koop wat ik hebben wil en wat ik wil houden.
Daarbij kijk ik wel naar afschrijving. Ik heb weinig behoefte om geld te verbranden.
Dus @SuperC, hoe HF naar zaken kijkt? Volgens mij is dat nogal gegeneraliseerd.
Ik begreep dat ze allemaal al uitverkocht waren gisteren…
Mooi, kan het topic dicht!
Eens. Een limited van 250 is veel. Ik heb nr. 1 van 85 van een limited edition en nr. 4/200 van een andere.
Dat vind ik al relatief veel.
Allemaal