Leuk logo die laatste en zowaar in het horlogemerkenregister vermeld:

Ik ben weer blij, zomer 2025 rock ik deze Casio, ik zie zon en zee, vervolgens heb ik met een beetje geluk een dikke zeebaars of haai aan de haak geslagen, hengel krom, en om de pols dit horloge!
Mijn echtgenote vond deze 2 kringloop horloges leuk. Beide €8 en ze draaien goed op de kwarts tester. Ze laat er op de markt wel een batterij in zetten.
Ik wist niet dat er zoiets bestond.
Ik heb er een erfstuk mee “gerepareerd” na tips van diverse HF leden.
Zeker handig om kringloop vondsten mee te testen. Alleen voor analoge kwarts overigens.
Helaas lopen beide kringloop horloges niet meer met een nieuwe batterij. Dat waren wat mijn eerst, en voorlopig ook laatste, kringloop horloges. 16 euro weggegooid en een wijze les geleerd.
Uit interesse, wat doet zo’n quartz tester? De test was goed, maar ze liepen niet met een nieuwe batterij. Hoe werkt dat?
De quartz tester test enkel de mechanica via een draaiende magneet waardoor de wijzers mee gaan lopen. Hij test niet de elektronica dus een waterdichte test is het inderdaad niet. Ik had de stille hoop dat de elektronica in beide horloges nog in tact zou zijn…
Ah bedankt voor de uitleg.
Dus feitelijk wordt het uurwerk dan aangedreven door de tester?
Dat klopt, daarom werkt het ook alleen voor analoog kwarts, niet voor LCD b.v.
Ik had het test apparaat eigenlijk gekocht om mijn vintage Citizen heel veel rondjes te laten draaien omdat hij mechanisch haperde en dat heeft goed geholpen. Zo heb ik voor 22 euro mijn erfstuk zelf weer soepel werkend gekregen. Dit avontuur met de kringloop horloges toont echter wel aan dat niet alles met het apparaatje te testen is.
Jammer.
Och, het is goedkoop leergeld. En je hebt geprobeerd, dat is meer dan wat 90% van de kringloop quartzen als lot gaan hebben. Als mijn leergeld in de twee of zelfs drie cijfers zou kunnen blijven…
16 euro, ik kan niet in ieders zak kijken maar voor mij denk ik ach 16 euro boeien, en struin gewoon lekker door in de kringloop, zie het probleem niet zo als ik eerlijk ben, tegelijk de vraag waarom heb je ze gekocht was de intentie echt zo van wauw wat een vondst die moet ik hebben?
Omdat ik tussen alle shitters in de diverse kringloopwinkels eindelijk een Seiko en Junghans gevonden had die er nog aardig uitzagen. En vooral de Junghans vond ik een erg leuk dameshorloge.
Van de 16 euro lig ik uiteraard niet wakker, het is alleen een bevestiging dat de kringloopwinkels qua horloges voornamelijk shit verkopen. Voor andere dingen kun je er soms wel iets leuks vinden, iets wat aan de buitenkant te beoordelen is.
Tja ik ben het niet met je eens, omdat jij 2 kapotte horloges koopt betekend niet dat je alleen troep kan kopen op horloge gebied.
Buiten deze 2 merk horloges nog nooit iets anders gevonden dan Kruidvat niveau horloges.
Met alle respect, maar hoe kun je dat zo stellen op basis van alleen je eigen ervaring?
Heb jij het anders ervaren dan? Als er staat
dan laat dat nog wat ruimte voor de occasionele parel in de stront. Maar als iemand komt beweren dat in de kringloop er niet minstens 20 stuks waardeloze rommel liggen voor elke één leuke horloge, dan trek ik de bullshit kaart hoor. Al is “leuk” ook weer erg persoonlijk ingekleurd. En je vindt ze af en toe wel, de leuke. Maar dat is dan, zoals de titel hier al aangeeft, een vondst, geen routinegebeurtenis
In de regio de afgelopen 3 jaar minstens 6 verschillende kringloopwinkels regelmatig bezocht en altijd kom ik Kruidvat, Icewatch en merkloze horloges tegen waarvan iedereen wel kan zien dat ze nieuw weinig gekost hebben. Deze Junghans en Seiko waren werkelijk de eerste merkhorloges die in de lade lagen en daarom heb ik ze gekocht.