Deel je “Kringloop” vondsten

Deze ooit meegenomen van de kringloop, mocht er iemand iets voorover hebben mag hij weg.

Vanmorgen weer op de rommelmarkt geweest en zoals gewoonlijk in de route bij een horloge verkoper langs gegaan en daar vond ik deze.

![IMG_20190224_130901|277x500]
(upload://vzfrJ7uVZ6gh6RBu4lfW8Up9TmE.jpg)

Een vintage Sony super de luxe. Die mag volgende week even naar de horloge maker voor minimaal een service beurtje.

14 likes

U vraagt, wij draaien.

En draaien…
…en draaaaiiiennnn…
…eindeloos veel rondjes met de polywatch. Maar het heeft geloond!!

Uiteindelijk kwam er een verrassend fris wijzerplaatje tevoorschijn.

Helaas krijg ik hem nog altijd niet open. Wat denken jullie qua leeftijd? '40s of '50s misschien?

16 likes

Ik hoop dat je horlogemaker er iets mee kan. De meeste horlogemakers werken niet graag (of helemaal niet) aan een penanker uurwerkje.

Dit alles voelt echt als een speld in een hooiberg. Als ik voor mn werk ergens heen moet google ik eerst even op een Kringloopwinkel in de buurt en wat denk je? Niks, nada, noppes. Zat ouwe troep maar geen horloges. Vooral niet op maandag, want dan zijn ze gesloten.

1 like

is het een snap-on caseback?

1 like

Ik hoop het volgens hem doet hij alle types uurwerken ik kom nog niet zolang bij hem dus we gaan het beleven.

Daar ging ik vanuit. Ik vond wel iets waarvan ik dacht dat het een uitsparing in het deksel was namelijk. Maar eens kijken of ik hem met het balletje open krijg.

1 like

Ik heb een gouden tip van @Jurtz gekregen… maak een dikke bal van ducttape en verdraai daarmee de deksel!!!

3 likes

Het bleek een klikdekseltje te zijn. Het kostte veel moeite maar het is gelukt uiteindelijk.
Het werkje is een ETA 1080 en ziet er prima uit.

14 likes

En zelfs nog iets dat op cote de geneve strepen moet lijken haha!

2 likes

Ha (luidkeels), ik denk dat ik gisteren ook een leuke kringloop vondst heb gedaan!

Ik ging met de vrouw mee, want die moest even snuffelen voor voor iets voor op school van onze jongste dochterlief. Jaja, het leven van de man van een luizen/klassenmoeder is niet makkelijk :joy::joy:!

Enfin, samen naar de kringloop op zoek in opdracht voor school, maar bij binnenkomst viel anderhalve meter verderop, mijn oog op een groot dienblad, op de counter, bij de kassa. VOL met horloges, lelijke horloges, kapotte horloges, bijouterie achtige horloges, maar vooral waren de meeste gehavend en een aantal oud!

Na wat gegraaf en opzij gegooi van wat meuk, kwam ik in eerste instantie een M&M (in sierlijke letters) Swiss watch quartz tegen. Ik ken het merk niet en kon ook niet 123 iets op het www vinden en dit horloge (vooralsnog) aan me voorbij laten gaan.

Na wat geaarzel het bovenstaand exemplaar aan de kant te hebben gelegd, viel mijn oog op een Solar horloge, van Junghans! Met, volgens mij, nog de originele bracelet van folded steel?

Nou heb ik natuurlijk niet zo veel kaas gegeten van de verschillende merken en waarde, maar ik las even snel dat dit een exemplaar uit de jaren 80 komt en steeds minder voorkomt. Uiteraard de moeite waard om een paar euries aan te besteden. Na het vragen naar de vraagprijs akkoord gegaan met inderdaad een paar of wat euris en bij het buitenkomen en het opvangen van het maandagmiddag zonnetje, begint deze Junghans Solar 1 ineens te tikken!! Nog een meevaller, dus!

En dan nu een paar zojuist geschoten foto’s met mijn smartphone, in het valse licht :joy:. Geen stress, ik ga hem nog netjes schoonborstelen en bij zonlicht op de kiek zetten!

18 likes

Mooie vonst :+1::+1::+1:
En dat die na het zien van wat zonlicht weer begind te tikken is echt gaaf :sun_with_face::sunglasses:

1 like

M&M Swiss, ontwerper plum. binnenwerken ronda of ETA. Nu m&m Germany.

1 like

Dank u voor de informatie :slight_smile:

Zoals beloofd, heldere foto’s bij zonlicht! Echter nog niet schoongeborsteld. Wederom een meevaller, de datum verspringt ook naar behoren.

15 likes

Glaasje polijsten, schoonmaken en je hebt een mooi horloge :+1::sunglasses:

1 like

Eind van de dag weer wat leuks gevonden bij de lokale kringloop in Deventer.
Lag onder in een hele bak horloges voor een spotprijsje :sunglasses::grin:

Met de hand opgewonden en loopt tot nu toe mooi optijd.

Datum kan ik wel verzetten maar de dag niet?! :confused:
En geen secondenwijzer?

In ieder geval weer een leuk projectje :+1::muscle:

Ploatjes :grin:

18 likes

Kringloop Gevonden. Zou niet lopen :wink: loopt wel. Maar afwachten of deze ook de tijd goed houdt

21 likes

deze twee ook nog, waarbij de kroon van de Lancia helaas ontbreekt.

8 likes