Deel je “Kringloop” vondsten

Ik ken ‘de Kringloop’ in Bunnik niet, maar het is trouwens absoluut niet gezegd dat de horloges in het klokkenhoekje liggen, dat lijk ik met mijn vorige opmerking wel te impliceren. :thinking: In mijn hoofd is het klokkenhoekje altijd een muur in de hoek met de regulateurs eraan en daaronder een paar lage kasten met pendules erop. De horloges liggen daarentegen meestal bij de diademen in een stellage in het zicht van de kassa, of onder een glazen plaat in de kassa (Kringloopwinkel Leiderdorp).

Is natuurlijk slechts mijn ervaring, ik kan er ook ontzettend naast zitten. Er zit volgens mij zo weinig handel in die regulateurs en pendules dat ik me ook kan voorstellen dat er kringloopwinkels zijn die het hele zwikkie dumpen bij de lokale klokkenmaker en de ruimte gebruiken om vazen/servies/prenten/kleding/wat-dan-ook-dat-meer-winstgevend-is aan te bieden.

Ik kan me niet herinneren ooit een koekoeksklok gezien te hebben in een kringloopwinkel, maar ik ben daar dan ook niet zo naar op zoek.

Ohhh, ik dacht dat je de kringloop in Bunnik wel kende en dat ik het klokkenhoekje over het hoofd gezien had. Ik heb inmiddels wel wat ervaring met kringloopwinkels (jagersinstinct) maar tot heden wil het erg niet vlotten. En nee, ook ik ben niet op zoek naar koekoeksklokken… :kissing_smiling_eyes:

1 like

Nu ik mijn bericht teruglees doe ik het inderdaad zo voorkomen. Dat was onbedoeld, excuses.

1 like

Daar hebben ze niet vaak iets inderdaad

1 like

Hé Kay, gezien je woonplaats zul jij er inderdaad vaker komen :kissing_heart: Ik zit veel voor mijn werk op de weg en probeer dingen dan te combineren. Vandaag was Bunnik aan de beurt… Jammer maar helaas…

1 like

Vandaag twee zakjes met horloges gekocht bij de kringloop om de hoek. Hier een paar exemplaren








15 likes

Die Delbana!

2 likes

+1 :heart_eyes:

2 likes

En werkt de chrono nog?
Echt een super gaaf ding.

Mag ik vragen hoeveel horloges je nu nu hebt gekocht? Heb hier toen ook een zakje gehaald met 20! Waarvan er maar 1 de moeitje waard was haha

De knoppen voor de Chrono zitten vast :grimacing: ik haal hem morgen even uit elkaar om alle dna te verwijderen. Ik zal vanavond even kijken hoeveel er in het zakje zitten (best veel) maar er zit ook echte troep tussen. King quartz, een hele foute rolex, mees en Co, ankre, guess, union wat Chinees spul en nog wat prisma’s. Zowel dames als heren.

1 like

Wow, some guys have all the luck…:kissing_smiling_eyes:

3 likes

Seiko King quartz? :thinking:

1 like

Ik geef je op een briefje dat wanneer je de pushers en de pusher”buisjes” van de kast schoonmaakt en smeert met héél weinig siliconenvet, alles weer funcioneert!

2 likes

Toch erg gaaf te zien dat en toch nog veel leuke dingen gevonden worden bij de kringloopwinkels!

En blijf het eigenlijk ook toch wel bijzonder vinden dat sommige pareltjes uberhaupt bij de kringloop terrecht komen…
Vooral als je ziet wat voor zooi er allemaal op marktplaats word aangeboden.

Keep on hunting :+1:

1 like

Neej, meer deze King Quartz :rofl::rofl::rofl:
IMG_20190312_180029

Daar ga ik inderdaad ook vanuit!

Groeten van zijn broer!

7 likes

Ik heb het horloge al even uit elkaar gehaald (ik kon het toch niet laten) en de Chrono werkt goed :grin:

4 likes

De broer is ook enorm gaaf! Hoe een klein verschil het horloge toch een totaal andere look kan geven hea!

Dit zijn de rest van de horloges, in totaal 37 horloges.

2 likes