Deel je “Kringloop” vondsten

Voor de banden heb ik een ultrasoon (gewoon zo’n apperaat voor €15 oid) daar doe ik warm water en dreft oid in, daarna schoonmaken met een tandenborstel. Voor de glans cape cod of borstelen met scotch-brite.

2 likes

Sjeminee, ik had daar echt het tienvoudige voor verwacht. :open_mouth: Nu ik dit weet gaat er bij mij eerder eentje komen dan een horlogekist. :smiley:

De goedkoopste die ik heb kunnen vinden staat online bij de Lid dul (wil geen bewuste reclame maken maar je begrijpt vast wat in bedoel). Apparaat werkt perfect!

Er kwam hier laatst een horloge binnen waarvan de vorige eigenaar 40 jaar in een friettent had gewerkt (althans, zo zag het horloge er uit). 3 x in bad met een drupje afwaswiddel en hij was weer als nieuw…

EDIT: ALLEEN kast en band delen, uurwerk natuurlijk niet in bad doen…

6 likes

Dit is het uurwerk. Geen mini maar gewoon bijna kast vullend :grin:Batterij had wel wat gelekt… schoongemaakt nieuwe batterij en loopt nu al een uurtje netjes optijd.

4 likes

Belinda was dat geen naaktdanseres in Bangkok? :joy:

1 like

Misschien kan je kunstgebit later ook in de dasty?

2 likes

Hahaha gatsiedarrie man. :face_vomiting::joy: Ik kan je verzekeren dat ik na het Dastybad niet méér behoefte ervaar mijn horloge in mijn mond te stoppen dan ervoor. :stuck_out_tongue_winking_eye: Dasty = nasty.

Als ik mijn tanden kwijtraak stap ik overigens sowieso over op een dieet van gesuikerde gortenpap met gekookte spekjes, af en toe een vitaminepil en bier. Alle geld dat niet naar de tandprotheticus gaat kan naar de horlogehobby.

3 likes

giphy (8)

Geen horloge maar wel een leuke wandklok voor een prikkie!

Er is alleen helaas niet zoveel over te vinden. Misschien dat iemand er iets over weet? Dit staat op de sticker op de achterkant:

9 likes


Voor €0,5…
Must wel een glaasje, de een werkt de minuten wijzer niet meer…

13 likes

Gshock gevonden vandaag. Behoeft wel een beetje aandacht :grin:

3 likes

Vandaag even een kringloop rondje gemaakt, toch weer wat leuks kunnen vinden (vind ik :stuck_out_tongue_winking_eye:)

8 likes

Ik vind die bovenste echt heel geinig. Zoiets vind ik nou nooit! :open_mouth: Tuurlijk, het is een penanker en hij is flink mishandeld met bandenwisselen, maar hij heeft toch een fijn glinsterende wijzerplaat en geestige indices, vooral de index op twaalf is echt om te smullen bijzonder. :smiley:

De andere twee zijn ook vet. Mooi detail op de chrono dat de cijfers gedraaid op het datumwiel staan, zodat ze recht uitkomen op die positie op de vier. :smiley:

1 like

Uurwerk van de Diehl is Otero 844, geen idee of het een penanker is (geen idee ook hoe je dat kunt zien?).

De Camel active is voorzien van een eta quartz (G15.211) waarvan alles mooi loopt, nou zien of ik nog een foto kan vinden van dit model met orginele band en “buckle” die Camel altijd op de band had. Dan kan de zoektocht beginnen.

De derde is een Misalla, die heb ik nog niet open gehad. Deze zat ik een blik met gesloopte uurwerken en zakhorloges, ik heb nog geen tijd gehad om alles goed te bekijken maar deze viel mij wel op. Kent iemand dit merk?

1 like

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Otero_844&

Als ik dat zo zie lijkt het me toch geen penanker. :open_mouth: :smiley: Er staat immers ook “17 jewels” op, al heb je ook gesteende penankers. Ik durf overigens niet echt uitspraken te doen op basis van het uurwerk, ik heb daar geen verstand van. :wink:

En ik had denkelijk op basis van de wijzerplaat ook niets moeten zeggen! Ik baseerde mijn opmerking op de ogenschijnlijk nietszeggende “17”. In mijn ogen echt een kenmerk van een penanker, anders zou er wel “17 jewels” of “17 rubis” of “17 камней” of zoiets op staan.

Maar in dit geval dus niet! :smiley:

2 likes

My First Kringloopvondst !
Schijnt Zwitsers te zijn, meer kan ik er (nog) niet over vinden…

11 likes

Vandaag deze Rewatch gevonden bij de kringloop.

Kende het merk niet, maar wat googelen leverde het volgende op:


Past helemaal in het kringloop proces om dit niet lopende horloge uit de bak te vissen en te reanimeren met een vers batterijtje:

Daarna gelijk om de pols:

Duidelijk zichtbaar geperst (cola?) blik:

Weer wat geleerd over dit mij tot nu toe onbekende concept .
Grappig toch?

O ja, bijna vergeten te vermelden: ETA quartz uurwerk!

15 likes

Mooie dial zeg

Ik had hem al bij het rommelmarkt topic geplaatst maar officieel is het een aanwinst van de kringloop.

Seiko 0624-5009 Quartz LC😎

Erg blij mee.

11 likes

Bij voorbaat excuses aan iedereen die nog niet ondervonden heeft dat ik in mijn enthousiasme nog wel eens lang van stof wil zijn. Nog meer excuses aan degenen die dat wél ondervonden hebben.

Bij dezen mijn vondsten van gisteren: een Remova “All-Risk” uit de ene winkel, uit de andere een Adec en een Citizen Eagle 7 die “Mumbai Special” schreeuwt. De Christian Siriano staat ook als een van de aanwinsten op de foto, maar die is nieuw, afgeprijsd naar 17 euro omdat de band “kapot” was (nog steeds te duur natuurlijk). Het horloge sprak mijn vriendin erg aan, en nu ik er een nieuwe veerpen in heb gezet draagt ze het horloge met veel plezier. :slight_smile: Ik heb haar wel verteld dat ze voor het overige niet moet verwachten dat het horloge lang mee gaat hoor, maar ik vind het ook een leuk ding met die “parelmoeren” wijzerplaat, blauwe “steentjes” en een kast van verguld plastic. :joy: De kruik gaat te water tot die barst. :wink:

Vooralsnog heb ik alleen de Adec echt onderzocht, het duurste horloge van de drie. Het horloge sprak mij eerst niet aan, maar zo’n typisch digitaal-analoog horloge wilde ik wel een keer proberen, en mijn vriendin vond het heel ironisch-nerderig hip (degenen die mij beter kennen weten dat er weinig ironisch is aan mijn nerderigheid). Adec is een goedkoop ondermerk van Citizen. Het bandje is hetzelfde als de bandjes van de exemplaren die ik online vind, dus ik ga ervan uit dat het het originele bandje is. Het is een dun bandje met gevouwen schakels. Toevallig past het mij precies (met de veerpenafstelling op de kleinste stand). Ik draag het al de hele dag, behalve bij het pannenkoeken bakken. Ik heb duidelijk geen smetvrees, maar dit ranzige ding tijdens het koken aan mijn pols, dat gaat me te ver. De kroon is van messing met een laagje RVS-kleurig metaal (maar dan tegenwoordig zonder het laagje RVS-kleurig metaal) en de kast is volgens mij van plastic met een metallic laagje, dat aan de onderkant van de kast wel redelijk wat putten vertoont. Het horloge functioneert bijna volledig naar behoren, zelfs zonder het wisselen van de batterij (ik ga later wel kijken of er wel zilveroxide- en geen alkalinebatterijen in zitten). Het analoge gedeelte functioneert als gewoon kwartshorloge, en het digitale gedeelte vervult de volgende rollen:

  • datumaanduiding: dag/maand/weekdag.
  • tijdsaanduiding: uren/minuten/seconden met de keuze tussen een 24-uursaanduiding of een AM/PM aanduiding.
  • een alarmfunctie en een urensignaal, maar die twee krijg ik niet aan de praat. :man_shrugging:
  • chronograaf in honderdsten van een seconde, met tussentijden, maar volgens mij zonder fly-back.

Verder loopt alleen de knop rechtsonder een klein beetje stroef.

Ik houd jullie op de hoogte van het schoonmaken van de ontzettend vieze Adec en mijn verdere avonturen met de Remova en de “Citizen”, die overigens niet minder vies zijn. Ik zal dan ook nog een paar leuke (dat hoop ik althans) foto’s plaatsen. :slight_smile:

10 likes