Deel je “Kringloop” vondsten

Het Goed heeft van ANBI-instelling de status aangepast naar commerciële. Neem dan mensen in dienst met verstand van zaken.

1 like

Rataplan ( randstad) heeft meer dan 20 winkels en 550 man in dienst…toch n aardige organisatie om te runnen.

1 like

Het doel van een kringloop is mijns inziens dat spullen hergebruikt kunnen worden door mensen die het geld niet hebben om ze nieuw aan te schaffen en deze zodoende voor een zacht prijsje aan kunnen schaffen.
Daarom doneren veel mensen spullen aan de kringloop.

Ik denk niet dat mensen spullen weggeven zodat de kringloop er normale vraagprijzen op kan plakken en er zodoende behoorlijk geld mee kan verdienen.

Lang niet alle kringlopen zijn stichtingen meer. Er zijn er zat die een commercieel bedrijf zijn en winst mogen maken dus.

En in die geest zou het wat mij betreft eerlijker zijn als de kringloop spullen bij je op komt halen en die als het ware in consignatie voor je verkoopt en je dus een deel van de winst afstaat zodra de spullen verkocht zijn.

5 likes

Ik heb er een nieuw glaasje op laten zetten, en heb hem verkocht voor €180,- als ik het me goed herinner.
Pakweg 6 jaar geleden, zou nu een beetje meer waard zijn.
Ja, tot voor kort was het leuk zaken doen bij kringloopwinkels. Maar die tijd lijkt aardig voorbij, helaas.

1 like

Leuk, je taakstraf uitzitten bij de Kringloop, dan nog liever vast zitten😜

Let’s agree to disagree. Zelfs als taakstraf lijkt het me nog geen straf om te doen. 20 uur binnen zitten per dag in een hokje zonder vrouwen om naar te kijken wel.

1 like

Heb je het nu over de kringloop? :stuck_out_tongue:

3 likes

Of je verandert de naam in " tweedehands goederen " .Gewoon hogere prijzen. Niet dat die wat verdienen maar da’s wat anders…

1 like

Nee, daar hebben ze al een naam voor; “Brocante” :wink:

2 likes

Daar lopen wel vrouwen rond hoor. Best leuke, ze moeten alleen de kleinkinderen thuis laten. Daar ben ik niet zo dol op.

3 likes

Niet mijn categorie als ze hun kleinkinderen moeten thuislaten…

2 likes

Ieder z’n ding.

Weleens gehoord van de term sugarmommy?

5 likes
4 likes

Vintage Fashion …oh je bedoelt gewoon ouwe kleding ? Nee nee Vintage Fashion !! :angry:echt…

1 like

Ik ken een echtpaar dat tweedehands kleding verkoopt, bijvoorbeeld een leuk dames shirt voor 1700 euro… pre-loved noemen ze dat.

1 like

Ohkey… vandaag naar een klant in Enschede en dacht ff langs “Het goed” Enschede en ja hoor een hele bak horloges…

Ff doorgespit en ja hoor 3 leuk en 1 die ik gewoon mee moest nemen!!!
4 horloges voor jahwel hoor 3,50

Kan nu officieel zeggen dat ik een “Rolex” heb gevonden bij een kringloop!!
Dan wel een 100% fake maar wel een rolex hahah.

Straks thuis maar even wat beter bekijken en kijken wat het is…

Time 4 a picture!!

7 likes

Zo thuis de horloges even opengemaakt
Blij met de vonsten van vandaag,
Mooie Seiko Quartz met net schoon uurwerk.
Een gaaf analoog/ digitaal Citizen.
Analoge citizen mist stem en kroon helaas.

en jeetje wat is een nep Rolex nep pff de kroon springt gewoon open de schoefcaseback valt er al af als je op het glas tikt

Zit nog niet eens een Miyota Quartz… en het bandje is volgens mij van gerecyclede cola blikjes. Haha

4 likes

Maar hij glimt wel mooi :sunglasses:

3 likes

Hahaha… ja zeker bling bling is die zeker wel​:+1::+1:

Vandaag in Deventer weer een “iconisch” horloge gevonden!

The one and only Casio F91W!
Kon hem niet laten liggen voor 2,50!

Had wat battery lekkage gehad, even netjes schoongemaakt met een doekjes en wattenstaafjes verse batterij erin en ja hoor :+1:

14 likes