Deel je “Kringloop” vondsten

Hier hebben we bijna alleen maar commerciële kringlopen lijkt het we. Al het leuke spul komt niet eens in de winkel.

1 like

Dat is hier ook het geval.
Ik heb vanmorgen wel een mooie mechanische oude Russische Jantar schaakklok gevonden, die ik niet kon laten liggen. Alles werkt nog zoals het moet.
Deze zijn zelfs tegenwoordig als replica weer te koop. Deze is nog uit de USSR.

27 likes

Spatzuiver deze, zit geen ene smet op zo te zien :crown:. Mooie score :grin::+1:t3:

1 like

Vaak zijn die oude kunststof kasten vergeeld in de loop der tijd, maar deze is nog mooi wit.
Ik heb nu de rechtse klok lopen en die loopt nog mooi op tijd ook. Zo te horen zijn het penanker uurwerken.

Overigens staan er op marktplaats gloednieuwe te koop in originele doos, maar dan made in Russia. Verder exact hetzelfde voor maar 15 euro en voor 10 euro per stuk als je er 10 koopt. :grinning:

Dus duur zijn deze dingen niet

2 likes

Black Pumas. Uitstekende smaak :wink:

2 likes

Klopt, prijzen zijn vaak veel te hoog, maar soms heb je geluk.
Laats bij dezelfde kringloop een Olympus microscoop gekocht waarvan ze dachten dat het oculair miste, deze zat gewoon in de bijbehorende kist!
Snel afgerekend en gedag gezegd! :sunglasses:

1 like

Je haalt me de woorden uit de mond :grin:

Ik ben van kinds af aan grootgebracht met de lol van rommelmarkten en kringlopen. Mijn man noemt dat meukstruinen en mij dus een meukstruiner :stuck_out_tongue_winking_eye: maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb besloten dat het een geuzennaam is :sunglasses: Enige tijd geleden realiseerde ik me dat het loont om in de kringlopen ook door de bakjes, mandjes en doosjes (en soms vitrines) met horloges te struinen. Meestal vooral veel plastic, maar de afgelopen weken had ik toch een paar keer beet :fishing_pole_and_fish:
Ook hier geldt ongetwijfeld dat de dameshorloges niet zo spectaculair zijn en wellicht makkelijker op de kop te tikken dan herenmodellen. Jullie zullen vast niet snel jaloers zijn op m’n vondsten, maar ik ben er wel mee in m’n nopjes!

Deze prisma van wel 1 hele euro vind ik vooral een mooie kleur, ik moet nog wel op zoek naar een 13mm bandje. Hij lijkt netjes op tijd te lopen.

Ik weet nog niet zeker of ik deze Velona nou per se mooi vind, maar het is wel een leuke om wat te proberen op te poetsen. En in dit geval was de schade 2 euro, da’s nog geen rib uit m’n lijf, zelfs al blijkt het slechts een oefenprojectje. Ook deze lijkt de tijd te houden.

Maar dit was mijn TOPvondst!!! Op het kaartje stond 4 euro maar hij deed niks, ook niet na wat lichte tikjes en schudden. Ongevraagd(!) werd de prijs gehalveerd. Tot mijn stomme verbazing bleek 'ie 's avonds bij thuiskomst ineens toch te zijn gaan lopen en dat doet 'ie nog steeds keurig. Het mooie bandje was er overigens niet bij, dat is een echte @Lexaf Ik wil nog een keer een nieuw glaasje, maar ik kon niet wachten om 'm toch te dragen, dus ik heb er al volop van genoten!

Nu de eerste vondsten binnen zijn, ben ik natuurlijk vastberaden om te blijven struinen en hopelijk nog eens vaker leuke treffers hier te showen :blush: En mocht ik ooit mooie herenvondsten doen, is mijn belofte dat ik via en binnen het forum een thuis voor ze zal zoeken!

26 likes

De Prisma en zeker de Pontiac zijn hele leuke aanwinsten zeg. Volgens mij heb je inmiddels al een behoorlijke verzameling.

2 likes

Wat een sympathiek aanbod :smiley: Ik blijf telkens maar weer onder de indruk van de hartelijkheid en gulheid op dit forum!! Ik stuur je een PB’tje Edgar :incoming_envelope:

1 like

Dankjewel Harry, ik was ook erg blij met deze klokjes! En ik moet eerlijk bekennen dat mijn verzameling inderdaad aardig groeit :relaxed: maar ik heb nog steeds al mijn ribben compleet :stuck_out_tongue_winking_eye:

Topics met titels als “wat zal ik kiezen onder de €1000 / €2000 / €xxxxx” lees ik met een gniffeltje; ik snap het denk ik wel, maar dat is mijn hele collectie nog bij lange na niet waard! Toch denk ik dat ik minstens zoveel plezier beleef aan mijn vondsten van een (paar) euro :smiley: En zeker niet minder aan de indrukwekkende generositeit op dit forum: ik heb al bandjes, reparatie, hulp, advies en hartstikke leuke horloges aangeboden gekregen voor niks of bijna niks, en dat alles geheel ongevraagd, spontaan in mijn PB box. Ik ben echt onder de indruk van dit enthousiaste en supervriendelijke stukje wereldwijdweb!!

23 likes

Leuk he, zo zie ik het ook. Ik ben al verschillende malen (belangeloos) geholpen door forumleden en regelmatig help ik ook anderen. Dat vind ik het mooie van dit forum, er is voor elk wat wils en de verschillen hoe mensen hun hobby bedrijven/beleven is enorm.

6 likes

Leuke vondst, vanmiddag bij een kringloopwinkel in Almere.
Nou ja, vondst… hij hing daar gewoon in een vitrine. :blush:

Ik vraag me altijd af hoe lang zoiets daar hangt, en hoeveel mensen er achteloos langslopen zonder zich te beseffen dat het ding pakweg het achtvoudige waard is van wat ervoor wordt gevraagd…

Edit; Waarschijnlijk loop ik met dezelfde achteloosheid langs (bijvoorbeeld) een peperdure vaas die ik beschouw als ‘zooi’… :blush:

In elk geval, hij loopt en alle functies werken goed.
Alleen springt de minutenwijzer in de chronograph-setting niet terug naar de 12 uurs-positie als je hem reset, maar naar de ‘2’.

Net op Marktplaats geknald, eens zien of hij werkelijk het achtvoudige oplevert… :blush:

4 likes

Dat is inderdaad een leuke vondst!

Dit kun je opnieuw instellen/kalibreren, door de kroon uit te trekken en dan de bediening van de chronograaf in te drukken. Dan zou de wijzer moeten gaan lopen en kun je hem op de gewenste stand zetten.

Toevallig geprobeerd, en na je reactie nog eens, maar helaas…

1 like

Niet geschoten is altijd mis… :wink: Bij mijn chonografen werkte het wel zo, ook bij niet Seiko’s…

Anders even door Google gooien met het typenummer. Er staat vast wel ergens een oplossing.

N.B. er zijn namelijk ook verschillende standen en bedieningsmogelijkheden voor diverse types, met eventueel meerdere functies.

Succes er mee. Is natuurlijk wel zo leuk als die weer in de juiste stand terug te zetten zal zijn

1 like

Edit: ik zie dat er ook een alarm functie op zit… dan zou het zomaar eens kunnen dat de kroon 4 standen kent. Misschien dat daar de oplossing in zit.

Edit 2: het laat mij maar niet los :joy:, het moet te regelen zijn.

Hai, zojuist gelukt door even online de gebruiksaanwijzing op te snorren.

Er is een stand ‘zero match’, als je daar de kroon uittrekt en vervolgens beide pushers indrukt voor 3 seconden dan kun je beide wijzers kalibreren.

Daar zou je dus nooit achterkomen zonder handleiding. :blush:

Overigens heeft de kroon slechts twee standen.

3 likes

ligt vaak de oplossing.
Fijn dat het gelukt is, kan ik vannacht weer goed slapen :wink:

1 like

:joy::joy::joy:

1 like