Deel je “Kringloop” vondsten

Toevallig geprobeerd, en na je reactie nog eens, maar helaas…

1 like

Niet geschoten is altijd mis… :wink: Bij mijn chonografen werkte het wel zo, ook bij niet Seiko’s…

Anders even door Google gooien met het typenummer. Er staat vast wel ergens een oplossing.

N.B. er zijn namelijk ook verschillende standen en bedieningsmogelijkheden voor diverse types, met eventueel meerdere functies.

Succes er mee. Is natuurlijk wel zo leuk als die weer in de juiste stand terug te zetten zal zijn

1 like

Edit: ik zie dat er ook een alarm functie op zit… dan zou het zomaar eens kunnen dat de kroon 4 standen kent. Misschien dat daar de oplossing in zit.

Edit 2: het laat mij maar niet los :joy:, het moet te regelen zijn.

Hai, zojuist gelukt door even online de gebruiksaanwijzing op te snorren.

Er is een stand ‘zero match’, als je daar de kroon uittrekt en vervolgens beide pushers indrukt voor 3 seconden dan kun je beide wijzers kalibreren.

Daar zou je dus nooit achterkomen zonder handleiding. :blush:

Overigens heeft de kroon slechts twee standen.

3 likes

ligt vaak de oplossing.
Fijn dat het gelukt is, kan ik vannacht weer goed slapen :wink:

1 like

:joy::joy::joy:

1 like

Afgelopen week Deze Certina uit een eurobak gegrabbeld.

Die was aardig gebruikt met heel wat DNA van opa. Maar is toch aardig netjes geworden weer.

53 likes

Hij is niet alleen heel netjes geworden, maar hij is ook hartstikke mooi!!

1 like

Is dat glaasje vervangen? Of heb je dat zo mooi kunnen polijsten weer? De kras op 7 en 8 lijkt me vrij diep. Wat een goeie vondst

1 like

Die is inderdaad vervangen. De kras was een barst die door en door was.
Cousins was niet blij met mijn bestelling van maar 1 glas😅.

@Lena76 bedankt dat vind ik inderdaad ook. Ik vind vintage Certina horloges eigenlijk altijd wel een geweldige uitstraling hebben.

3 likes

Dit is een heel mooie prachtvondst :smile: ik woon vlak bij een kringloop winkel maar ik denk dat het al een jaar of 3 geleden is dat ik daar nog een mechanisch horloge gezien heb. zelfs goedkope quartz horloges worden er amper aangeboden.

Erg fraai geworden! :blush: :+1:

1 like

Ik deel je ervaring. In kringlopen kijk ik altijd even maar heb meteen gezien of er iets tussen zit of niets. Meestal is het niets en het iets ligt achter glas met een hoofdprijs er op.

Dit was op een rommelmarkt waar de inboedel van opa van de hand werd gedaan. Ik was na de lunch pas daar dus de Daytona’s en de Speedmasters waren er al uit gevist. Maar deze Certina had ik al van verre gespot.

2 likes

Leuke vondst, waarschijnlijk een 28-10 uurwerk. Ik had een paar maanden geleden een Certina met dit uurwerk en die liep na een service bijna op de seconde nauwkeurig per dag, mooie kwaliteit. Mocht je het horloge willen verkopen, dan mag je me altijd een bericht sturen :slightly_smiling_face:

Je hebt helemaal gelijk. Certina 28-10 en ook deze loopt inderdaad heel netjes. Ik stuur je een pb😉.

3 likes

Verkeerd topic

Zo. Weer 4 euro armer voor 2 stukjes uitprobeermateriaal en een goed werkende ultrasoon reiniger.

12 likes

En zo ziet het er aan de binnenkant uit.

9 likes

Een vriend van mij werkt af en toe bij een kringloopwinkel en een paar maanden geleden kreeg ik een WhatsApp van hem…of ik interesse had in een boekje over zakhorloges ?
Natuurlijk heb ik interesse en hij zou het opsturen naar me. Een paar maanden gingen voorbij en afgelopen zondag kreeg ik een berichtje…sorry dat het zo lang duurt, maar de dingen gingen thuis niet zoals ze zouden moeten. Ik zei, doe maar rustig aan. Het komt wel.

Gisteren weer een WhatsApp…het boekje is op de post en ik heb er een extraatje bij gedaan. Als je het niks vindt, gooi je het maar weg.
Vandaag lag het pakketje in de bus. Dit is het betreffende boekje

En dan nu het extraatje…
Een Rolex mapje van een Rolex cursus

Volgens het kalendertje dat er bij zit is het van 1989.
Dit zijn de leuke extraatjes

23 likes

Ik heb deze ooit nieuw gehad.

je moet de kroon draaien zodat de keuze op “O” match komt te staan.

Dan kun je met de pushers de beide wijzers op nul stellen.

Als ik mij dit goed herinner…