Deel je “Kringloop” vondsten

:v:

Nooit begrepen waarom mensen een zakcent willen verdienen door andere mensen hun hobby to verneuken.

Ok dat klinkt iets strenger dan ik het bedoel, iedereen is vrij, leven en laten leven, maar door al die zwarte handelaars gaan de prijzen omhoog en is de kans om iets leuks te kopen op marktplaats en co. vrijwel onbestaande.

1 like

Dat kon wel alleen had je het geld er niet voor over :wink:

Ja strak design heeft wel wat, en mooie wijzerplaat, heb hem nog niet open gehad.

2 likes

Maar jullie verkopen toch ook dingen?

3 likes

Hoogst waarschijnlijk een ETA of voorganger daarvan. Prima spul in ieder geval

1 like

Nee, het is denk ik een standaard quartz uurwerkje.
Loopt tot nu toe netjes.

1 like

Ik verzamel als ik ze vind deze meters, heb er nu 4 maar zou deze graag willen toevoegen, zal wel moeilijk zijn , geen idee waar ze te kopen in jouw kringloop, desnoods een pbtje met info :wink:

1 like

Ik ken ze alleen in Utrecht zelf, geen van de kringlopen daar heeft ooit iets liggen waar je blij van wordt. Een vriend van mij werkt bij een kringloop en die vertelde dat ze met zeer grote regelmaat vragen krijgen van allerlei mensen die tegen betaling alle binnenkomende horloges willen opkopen en dat soort dingen. Vrees dat alle horloge al wel gescreend worden bij binnenkomst.

2 likes

En daar gaat het nu vaak fout, waarmee ik niet zeg dat het bij jullie zo werkt.
Zelf breng ik regelmatig wat bij de weggeefwinkel of de kringloop, maar zeker bij die laatste springen ze vaak als een stel hongerige hyenas op de spullen. Je zou zeggen dat dit gewoon goed geregeld is en netjes in de winkel terecht komt, zonder dat eerst al het personeel langs komt om te scannen of er iets voor hun gading bij zit.
Kreeg er wel een vreemd gevoel bij. Natuurlijk mag het personeel ook spullen kopen, maar dan wel gewoon tegen normale prijzen.

5 likes

Ik vroeg eens of ze een vishengel hadden staan. De medewerkster kwam van achter lopen en zegt toevallig staat er 1. Waarop de bedrijfsleidster er vervolgens achteraan komt rennen en zegt die is net binnen gebracht maar is voor mijn zoon.
Ach eerste keus is ook wel goed recht maar ik denk dat de regelmaat waarmee het gebeurd een beetje teveel van het goede is.

5 likes

Alleen Heuer? Kom je niet zo vaak tegen, pas zag ik op HF wel mooi stopwatch spul van Hanhart.
Deze Heuer is uit de sixties / seventies gok ik ??!

2 likes

Met zoiets stond ik destijds aan de rand van het zwembad :innocent:

1 like

Viel mij wel op dat die Heuers uit de kringloop schalen met 30 sec (+ nog eens 30?) lijken te hebben, en de mijne dus 60. Moesten die kids dan dubbel zo lang watertrappelen??:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Die uit de kringloop hebben een normale wijzerplaat hoor.

Er zijn wel zgn sneltikkers, hieronder een voorbeeld links die een rondje maakt in 10 sec, de rechter, een asdic stopwatch, zelfs in 6 sec.

8 likes

Ik vind het toch wel jammer dat het op zo een manier gaat. Door dit soort praktijken is het ‘niet meer de moeite waard’ om even te gaan kijken. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet meer dan logisch dat het gebeurd, maar toch. Ik blijf het jammer vinden.

Vandaag een Fox hengel laten staan :grin:

1 like

Ik ben ruim voorzien☺️ Dat was toen ik een weekje weg was en een mooi watertje in de buurt had.

1 like

Een kruising tussen een 2000 en een S/EL. :grin:

Reishengel kopen dus :stuck_out_tongue::stuck_out_tongue::crossed_fingers:

1 like

Het was maar een 25 meter badje :innocent:

1 like