Mijn eerste en enige horologische aanwinst van de rommelmarkt vandaag een Minerva stopwatch.
Beide non running maar daar kijk ik even niet naar.
originele kronen. Kasten zijn nog goed. Seamaster is een 1012 met blauwe plaat en 1 kleine beschadiging op de plaat.
De Genève is een 613 met een redelijk zwaar gehavende plaat. Maar goed.
Ik heb iets met blauwe platen en zeker met een aardige seamaster.
Leuk Jammer dat 9 van de 10 keer die blauwe platen wel iets hebben. Lijkt erop dat bij die Seamaster een dotje lumen op de plaat ligt wat de lak heeft aangetast
Dankje , ja de zwitserse blauwe platen van die tijd hebben allemaal last van dezelfde ziekte. Heb ook nog een Longines hf liggen met een blauwe plaat en die heeft dat ook. Als ik dan kijk naar de lak kwaliteit van mijn blauwe Japanse tijdgenoten dan is het wel een “beetje broek af” zoals ze hier in de Kempen zeggen.
Hou die broek maar aan
Leuk gezegde trouwens
Loop er poep chic bij, toch!
Moet keer open om wijzerplaat ff langs het randje schoon te maken, loopt strak op tijd, 7 mm dik, hand opgewonden uurwerkje… Blij mee
Vanmiddag deze in een hele mooie staat verkerende en perfect lopende Zentra handwinder gevonden op de grote rommelmarkt in de IJsbaan van Enschede.
Mooi gevonden! Kasten zijn prachtig.
Ondanks de patina, blijven die blauwe platen heel mooi. Deze zijn nog goed bewaard gebleven.
Ga je ze zelf opknappen of weg brengen?
Dankjewel,
Ik ga ze bij mijn vaste horlogemaker binnen brengen.
Geen kringloopvondst, maar een belgische marktplaats vondst. Vandaag een lotje opgehaald waar een bijzonder uurwerkje tussenzat (er was nog 1 mooie, de rest rommel).
Het betreft een Cordia Space Rock horloge. Prachtig exemplaar. Bij het opendraaien van de caseback komt een mooi unitas 6325 binnewerk tevoorschijn. Zo te zien nog volledig origineel. Wat me vooral opvalt is de speciale caseback. Iemand die er mee over weet? Of over het merk? Ik ben er nog niet uit of ik hem zelf ga dragen, maar ben alleszinds tevreden met de vondst. Genoeg gepraat: hier wat foto’s
De Mondaine gaat naar mijn kleindochter, die wou hen graag hebben.
Er moet wel een ander bandje om, ten eerste is de originele te groot, daarnaast was het leer niet zo best meer, ze zijn bij de aansluiting gescheurd!
Nu dus op zoek naar een passend bandje voor een 4 jarige, dus niet te lang.
En natuurlijk wil ze een roze bandje…
Mondain heeft zelf een roze band in hun gamma of de stoffen 2 piece vind ik persoonlijk wel leuk voor een 4 jarige
De meeste vanaf 150 mm pols, ze heeft een polsomtrek van 120 mm
Je kunt een bandje laten maken bij iemand van het forum! Ko misschien?
Vind ik zonde van het geld als ze er over een tijdje uitgegroeid is.
Ik denk dat een NATO in dit geval de beste oplossing is.
Knal er maar in
Een lekkere “foute” Pulsar gevonden.
Quartz en niet lopend, dus een gokje.
Plexi, dus eerst maar eens polijsten om te kijken hoe goed of slecht de wijzerplaat nog is.
Daarna een passende batterij gezocht en ja hoor er zat nog leven in!
Ik had bij de aankoop al een bijpassend bandje in mijn hoofd waarvan ik wist dat ik die ooit op een rommelmarkt had gekocht, voor het geval dat.
Nu was het dan zover dat ik er een mooie bestemming voor had!
Leuk toch?
Ja zeker geinig die wijzerplaat kleur is best lekker.