Deel je “Kringloop” vondsten

Helaas weinig aangetroffen op de rommelmarkten. Paar neppe subs, gmts en iemand die me een kapotte Certina wilde aansmeren voor veel te veel geld… Volgend jaar beter!

1 like

Ik sla alleen vliegen en ander zoemende ondieren af, en vandaag kreeg ik deze drie in de hand gedrukt. Behalve de Prisma, geinig spul, nieuwe batterijtje erin en lopen, maar ja volgende keer beter. Daarnaast kreeg ook een lekkere appelpunt en een goede bak koffie dus overall is het nog best goed :joy:

4 likes

Op de lokale meimarkt tussen de modemerken een certina tegengekomen. Glaasje nog even wat polijsten voor het mooie en een passend bandje erbij.

47 likes

Dit zijn de pareltjes! Prachtig

2 likes

Door het bekraste glas heenkijken en dan zie je een pareltje! Service (laten ) geven en dragen!

1 like

Leuke beatertjes!

1 like

Dat is nog eens een prachtige vondst. Loop regelmatig rommelmarkten e.d. af maar dit soort pareltjes kom ik niet tegen hoor! Veel plezier ermee.

1 like

Ha, een DS-2, het 25-651 uurwerk is echt een genot om aan te werken en na een grondige service lopen ze als een naaimachine. Dit was de G-shock van zijn tijd… (werd op beurzen van een hoge toren gegooid om te laten zien dat ze praktisch onverwoestbaar waren door de zwevend uurwerk constructie).

9 likes

Ja ik ben er blij mee! Zal even via het forum zoeken naar iemand voor een service.

Ik ga altijd vroeg naar dat soort markten maar geluk heb ik er hiervoor nog niet mee gehad!

Ik denk eerder de 25-66 aangezien het een handopwinder is :grinning:

Mooi gevonden hoor ! Zijn leuke horloges

2 likes

Afgelopen zondag bij de plaatselijke vlooienmarkt gescoord. Fraaie jaren '50 Kienzle handopwinder. Doet het niet, heb 'm even uit elkaar gehaald en het lijkt er op dat de… eh… ‘balance pivot’ aan de bovenzijde stuk is (tja, ik ken al mijn terminologie in het Engels… ik kan er even niet op komen hoe een ‘pivot’ van de ‘balance staff’ in het “Neerlands” heet…)

Anyway, een nieuw balanswiel (?) (balance wheel) uit Duitsland besteld dus zien of we deze weer aan de praat kunnen krijgen. En in de tussentijd, kan iemand mij op de hoogte brengen van de juist terminologie?!

12 likes

Kijk hier eens. Dan ben je al een heel eind.

https://www.juwelierswebshop.nl/horloge-techniek/

2 likes

Super, dank voor deze info. Dit is de meest gedetailleerde lijst voor Nederlandse termen die ik tot nu toe heb gezien. Met pivots bedoel ik dus de ‘puntjes’ (pivots) van de balansas. Hoe die puntjes nou heten, ben ik nog niet helemaal uit :wink:

Kort gezegd, balansas stuk :frowning: Nieuw compleet balans besteld :slight_smile:

1 like

Het (versmalde) uiteinde van een (balans)as wordt een tap genoemd.

Succes met de studie :wink:

5 likes

Held. Ik weet wat mij morgen te doen staat.

2 likes

De vondstjes van gisteren.
Niet slecht voor onder de 10 euro voor alles.
De smiths is een dashboard clock die kon je kopen met een magnet systeem om te bevedtigen in je britse old-timer :wink:

De eta quartz is de tweede die ik nu heb. Het zijn prototypes voor IWC of in ieder geval in samen Werking met iwc gemaakt.
de wijzerplaat is helaas beschadigd maar hij loopt netjes.

Dit is de zelfde kast maar dan van IWC (merk ook het verschil van day date en only date)

19 likes

23 likes

voor het eerst in lange tijd weer eens een mazzeltje bij de kringloop.

33 likes

Nou dat is nou BLITS…
:crazy_face: :star_struck:

1 like

Hangt natuurlijk nog een klein beetje af van het bedrag dat je er voor hebt gegeven… Maar het zijn mooie horloges, dat geef ik direct toe!

1 like