Deel je “Kringloop” vondsten

Wijzerplaat is OK en naar mijn mening gewoon Hamilton. :+1: :relaxed:

Batterij erin en lekker van gaan genieten! :sunglasses:

1 like

Ik ben om👍 Ga ik doen!!

1 like

Denk van ene Vincent van Gogh, meen dit restaurant te herkennen in Arles!

1 like

Geen Kringloop, maar een heuse Marktplaatsvondst. Hopelijk mag dat ook… Een Certina quartz horloge. Diameter is 38mm en er zit een ETA 955.412 in. Serienummer op het achterdeksel is 122 1020 268. Kenmerkend is hoe het Certina logo op de wijzerplaat staat (met het vormpje eromheen). Bovendien is het horloge uitzonderlijk dun en heeft een soort ‘spikkelende’ wijzerplaat. Kan iemand mij wat meer over dit horloge vertellen? Vraag me namelijk af of het een servicebeurt waard is. Het horloge loopt ongeveer ±2 minuten per dag en het uuwerk zit vol met zanddeeltjes. De vorige eigenaar vond het kennelijk een strak plan om een vies Kruidvat-tasje uit de bosjes te grissen en hier een horloge in te verpakken.

6 likes

Dat is zeker een mooie vonst!! Ook nog leuk geprijst??

1 like

Kwam uit op €31,40. Dus niet helemaal niks, maar nog steeds niet veel geld. Wat me over de streep trok was de gedachte dat ik helemaal niks over deze of een soortgelijke Certina kon vinden, waardoor ie misschien wel zeldzaam zou zijn :joy:

2 likes

hahaha ik proestte mijn Rochefort 10 over mijn toetsenbord

3 likes

Dat is een leuk prijs, horloge ziet er netjes uit!!

1 like

Als jij elke zaterdagavond zulke dure flesjes blijft ontkurken, zul jij spoedig al jouw horloges moeten verkopen beste vriend.

3 likes

Ik kwam deze tegen. Erg mooie staat voor zijn leeftijd.

14 likes

Leuke vondst! Erg netjes inderdaad!

Een echte Glashütte, nu een gerenommeerd werk, stammende uit de DDR tijd.
Komt bij mij de vraag op: was dit merk in die tijd ook top?, de meeste DDR klokken waren de simpelere “werkpaarden” toch?

Tja als hij gewoon de lidl koffie en schultenbrau dronk had hij al lang een Rolex om de pols :grin:

3 likes

Hmm, vind er een op Chrono24: €400,- vraagprijs…
Met het “return on investment” zit het dus goed, haha

Das een heel mooi horloge!! Ook bij een kringloop gescoord? En ook voor een kringloop prijsje??

1 like

Komt van een kringloop inderdaad, maar ze houden voor mij de horloges apart :slight_smile:

Ik help ze in ruil daarvoor met het vervangen van batterijtjes en met de beprijzing, ze runnen de winkel voor een goed doel en vind het wel leuk om daaraan mee te helpen.

2 likes

Dit zijn inderdaad niet de toppers die het nu zijn. Maar desalniettemin een leuke vondst

Ik zag hem nu ook die van 400 maar dat lijkt me wel heel erg hoog.

Ohkey gaaf!! Goeie samenwerking zo!!
Za het hier bij de kringloop eens voorstellen haha

Als het voor het goede doel is en hij is 400 waard, dan lijkt mij dat je ook 400 neerteld voor het goede doel? Of bekijk ik het nou raar?

2 likes

Ja, je bekijkt het raar of je bent te goed voor deze wereld.

3 likes

Of ik ben gewoon eerlijk, de kringloop organisatie word door zogenaamde goedheid van Niels benadeeld, en het goede doel is de dupe, als je een goed hart hebt en er komt een duurder horloge binnen, (die dus notabene door iemand ingeleverd is om het goede doel van de kringloop te steunen) dan moet die ook goed geld in het potje brengen, hou je hem achter voor 5 euro dan ben je in mijn ogen nieta meer dan een dief.

Edit ok misschien wat hard gezegd zo, maar een goed mens ben je in mijn ogen niet.

4 likes