Ik vind het belangrijk om een goed mens te zijn, zeker als ik me zou inzetten voor een goed doel, mijn expertise dan misbruiken om dure horloge weg te gappen en een goed doel te benadelen vind ik echt extreem slecht.
Ik ben dan ook geen goed mens in jouw redenatie. Ik lever niets bij de kringloop in vanuit menslievende gedachten, maar simpelweg omdat ik van de meuk af wil waarvoor ik bij de stort moet betalen.
Mocht ik een koopje tegenkomen (louter hypothetisch, want ik koop er niet), dan ga ik echt niet roepen dat ik eur 400 wil betalen ipv eur 5.
Dat is een andere situatie je werkt dan niet voor de kringloop.
Haha Helpen door een fractie van de waarde te betalen.
Ja of ik begrijp het verkeerd dat de kringloop ze appart houd en hij dan wel de markt prijs aftikt?
Bedankt voor de beschuldigingen.
Ik heb dit horloge thuis liggen om hem voor de kringloop te verkopen…
Zoals ik al zei help ik ze met de beprijzing van de horloges, ik heb dit horloge niet voor mezelf. De dingen die normaal in de euro bak belanden verkoop ik voor hun voor een hoger bedrag wat meer realistisch is.
Daarnaast zou ik me bij geen enkele winkel schamen om iets ver onder de waarde te kopen. Als ze een vraagprijs opgeven en jij betaald die netjes zie ik het probleem niet.
Zo doe je het niet voorkomen in de eerdere berichten, zo staat er leuke vondst en een ander zegt cool ik moet dit ook zo gaan regelen, daarop zeg je niet van nee ik hou hem niet zelf maar verkoop hem oid,
Desalnitemin als je oprecht bent mijn excuses.
Waar maak je je zo druk om.
Ik heb vantevoren nergens gezegd dat ik hem verkoop, puur dat het een leuke vondst is.
Je bent misschien eerlijk maar je gaat ook gelijk van het slechtste van de mens uit en dat is een mindere eigenschap.
Dat dus
De kringloop verkoopt de horloges voor een reëel bedrag ipv in een grote bak 0,50’per stuk.
Staat is bekend werkend met nieuwe batterij of defect.
En als vergoeding heeft de gene die nakijkt / prijst de eerste keuze. Of krijgt af en toe een klokje.
Die je houd of voor een paar cent verkoopt.
Denk dat de kringloop op die manier iig veel meer verdiend dan dat ze onbekend in een 0,50 bak belanden.
Als je nou elk “duur” horloge zelf gaat houden en verknaakt opnhet internet ben je niet goed bezig natuurlijk.
Maar dit is mijn mening natuurlijk.
Het blijft iig ik mijn optiek een superleuke kringloop vonst! Haha
Grt Richard
Lichtelijk bekrast glaasje Baume et Mercier automaat die prima de tijd houdt en een Certina Automaat die “dood” is.
Gaaf leuk horloge!!, ben ook wel benieud naar die “dode” haha heb je daar ook een foto van?
Leuke “ancre” met stalen kast voor een paar euro, loopt goed lijkt het, met een fe4611 uurwerk.
Eerste foto’s, beetje onscherp sorry.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FE_4611
Leuke vonst!! En ziet er toch nog netjes uit.
Wijzerplaat mooi strak, alleen t glaasje heeft wat TLC nodig!
Alleen die rekband… pff wat zijn die toch altijd goor hahaha.
Deze vondst van Niels siert al sinds woensdagmiddag,toen ik 'm bij Niels ophaalde,mijn pols.
Werkelijk een juweeltje,1 van de weinige niet verbouwde/mishandelde Spezimatic’s
Hij loopt ook nog eens keurig op tijd.
Zo staat hij in de Glashütte archiv
En zo aan mijn pols
Super blij mee,gaat niet meer weg.
Veel plezier ermee Paul!