Deel je “Kringloop” vondsten

57 likes

Wat een super koel ding! Mooie vondst zeg :grin:

1 like

Mooi hebbeding :ok_hand:

1 like

Leuke vondst :+1:

1 like

Leuke vondst van mijn vriendin. Voor drie hele euros. Volgens het serienummer uit '67. De tekst ‘made in Germany’ op de aanwezige stalen band bevestigt het vermoeden (want esthetische mismatch) dat deze niet origineel is. Is er wellicht iemand die er meer over kan vertellen?

27 likes

Geweldig! Top vondst van je vriendin

1 like

Klopt, is een fixoflex achtige band, niet origineel. Wel leuke vondst :+1:

Mocht je meer info willen, dan is deze site een aanrader:

https://www.vintagecertinas.ch/en/home-en/

1 like

Redelijke vondst , 2,99
natuurlijk niet in de beste staat meer.

14 likes

Rochemont Mini Quartz Diver

24 likes

Expandro flex, concurrent van fixoxlex en andere rekbandjes en passend in de tijdgeest.

1 like

Gave vondst! Mooi zwart leren bandje er op en misschien even de caseback (laten) polisten? Wat is de doorsnede/lugmaat?

Gisteren deze gescoord voor 2,99

5 likes

Kruisschroeven worden bij Zwitserse horloge niet gebruikt. Waarschijnlijk 1 chinese Cucci

3 likes

thanks drees! altijd handig om dit soort dingen te weten voor de volgende keer!
ik zag dat het niet de bedoeling is om evt namaak te posten, dus als die weg moet dan hoor ik dat graag.

1 like

Wel een grappig design! Helaas eentje in de categorie als het te goed is om waar te zijn…
Echte kringloop vondsten worden in mijn ervaring zeldzamer en zeldzamer. Personeel is ook niet gek en vist de krenten uit de pap. Ik verbaas me af en toe nog over wat leden nog weten op te vissen in dit topic!

1 like

Een 5je hoort erbij.
Kringloop vondstje, met rondrollende (maar wel aanwezige) indice.

24 likes

Misschien een overbodige tip. Maar daarvoor is het maar een tip :sweat_smile:
Als je de indice terug stopt op zijn plek. Vanaf de achterkant van de wijzerplaat een drupje lijm erop.

5 likes

Deze 2 vanochtend gekocht voor maar liefst 1,75 per stuk. Lopen redelijk, maar kunnen wel een (poets)beurtje gebruiken.

20 likes

Hmmm, die Prisma ziet er helemaal niet verkeerd uit. En met een Nederlandse dagschijf. Leuk!
Kon na een poetsbeurtje wel eens een heel mooi horloge worden.
Suzaco ken ik niet. Seiko achtig… Misschieb China of HongKong? Mooie wijzerplaat.

Gefeliciteerd met deze leuke vondst. Zo liggen ze niet vaak meer voor het grijpen bij de kringloop.

2 likes

Nee, komt vlgns @Scudo uit de Ruhla stal:


:slightly_smiling_face:

3 likes