Deel je “Kringloop” vondsten

Zo’n ouwe kwikcel kan een goed teken zijn, die union carbide dingen lekken niet zo snel. Beetje ingewikkeld instellen met dat knopje in de kroon.

1 like

Dat is gewoon een originele. Wel een drama als ze stuk zijn, maar met een beetje geluk is het alleen batterij en gaan…

3 likes

@MartijnV @HorloG Dank jullie wel! Ik zal het morgen even testen /schoonmaken :slight_smile:

2 likes

Kroon uit trekken voor alleen de uur wijzer verstellen, centrum ff indrukken, loslaten en gelijk weer indrukken laat de minutenwijzer snel draaien.

2 likes

Die is wel erg gaaf inderdaad… leuke score.

1 like
1 like

Leuke vondst Richz!

Volgens mij zit er best wel wat verzamelwaarde aan (sommige) Swatchmodellen - ik ben het dan ook niet eens met Anon. Even los van het feit dat Swatch eigenhandig de hele (Zwitserse) horloge-industrie uit het slop heeft weten te redden hebben heel veel mensen gewoon ook warme herinneringen aan het merk.

Ik ben daar een van want mijn eerste zelf gekochte horloge (ik was 14) was een volledig zwarte swatch, een beetje zoals die op jouw foto, alleen had de mijne niet die gouden letters (alles was pikzwart, incl de wijzers en ik vond hem ongelofelijk cool. Omdat de ogen er niet per se beter op worden zou het zomaar kunnen dat de afleesbaarheid vandaag wel een dingetje zou kunnen zijn!).

Jullie plezier op rommelmarkten en kringloopcentra werkt overigens aanstekelijk, ik ga morgen ook eens kijken!

Veel plezier met je vondst en fijn weekend alvast!!

Gisteren in Leiden bij mijn ‘vaste’ kringloop een (hopelijk echte) Junghans gekocht.

Bij thuiskomst alleen even snel uit elkaar gehaald om schoon te maken en batterij te vervangen. Hij loopt en accuraat vooralsnog.

Kan wat aandacht gebruiken aangezien het glaasje krassen heeft en de kast + bandje ook wat gebruikerssporen laten zien. Wellicht laat ik het zitten.

Afijn, iemand verstand van Junghans en enig idee welk model dit is?
Is het een authentieke of een namaak (doen ze dat?)?

16 likes

Ik pretendeer niet er verstand van te hebben maar mis wel gelijk made in germany onder de 6 positie.

Dat viel mij ook op, echter op internet kwam ik er ook een aantal tegen zonder made in germany.

1 like

Zat ook even rond te kijken, de miyota werd geleverd in junghans en de grundig batterij is ook van die tijd…

Kleine update: Werkt perfect, alleen nog ff wat ranzigheid verwijderen in de glasrand.

33 likes

Aha! Grundig batterij’tje heb ik dan weer zelf erin gedaan, maar ach: tijdloos zullen we maar zeggen.
Bedankt!

3 likes

Voor diegene die wil kijken het goed in Rotterdam heeft een aparte vitrine kast staan met horloges.
En rataplan in delft heeft ook regelmatig klokjes liggen.

2 likes

waar in R’dam er zijn er namelijk een stuk of 7 van het goed :wink:

1 like

Serieus? Ik ben er een paar keer geweest, maar meestal ligt daar helemaal niks.

Die kringloop in Delft aan de Rotterdamse weg heeft wel af en toe wat Quartz-horloges liggen. Maar meestal ook niet veel soeps, maar wel een relatief hoge prijs. (€7,50 voor zwaar afgetrapte Quartz die je nog niet in je schuur zou durven leggen omdat dat te dicht bij je in de buurt is)…

1 like

SpAnse polder zit die ik bedoel

Hmmm er stond ooit een vitrine kast tegen over de kassa, maar kan veranderd zijn. Ben er al een poosje niet geweest.

Dit is nog eens een leuke vondst


De tissot en de revue doen het de huga helaas niet.

20 likes

Topscore :100:

1 like