Deel je “Kringloop” vondsten

Ga naar een stichting voor goede doelen kringloop winkels. Zoals Dorcas of Emmaus. Daar vindt je soms nog wel wat leuks voor een leuk prijsje.
De rest hoef je eigenlijk niet eens langs, tenzij je erg graag een kapotte Seiko Quartz voor plusminus 100 euro willen kopen.

Was toevallig in Gouda en ben er bij Emmaus wezen kijken voor horloges. Had er 2 voor 2,50 meegenomen. Ligt nog een la vol met wel wat horloges zoals Pontiac en Ancre enz.

16 likes

Alles van waarde wordt goed verkocht voordat het de winkel bereikt. Ze hebben hun eigen experts.
Ik had vrijdag de eigenaar van een aantal kringloopwinkels op visite. Die spaart geen horloges maar Mercedes. Hij heeft voor een half miljoen voor de deur staan.

7 likes

Aha, kringloop voor goede doel,
Winst verdelen onder de armen.

Z’n eigen linker- en rechter arm :sweat_smile:

6 likes

:upside_down_face::crazy_face::rofl::+1:

1 like

Vandaag weer het een en ander uit de kringloop binnen gekregen.
Weet niet echt veel van deze klokjes. Ze lopen nog goed. Alleen de quartz moet ik nog van een batterij voorzien.

25 likes

Toch weer leuke vangst

1 like

Welke kringloop is dat? Hier in Nijmegen en omstreken is er nooit wat te vinden. Enkel dameshorloges van het merk true spirit, dat is van de kruidvat. Mooi dingen zijn altijd al weg…Snap er niks van.

1 like

Leuk spul. De kwarts is geen kwarts maar een electro-mechanisch horloge met een balans en een “dead seconds” complicatie. Dus dat de secondewijzer 1 keer per seconde tikt. Later overgenomen door Timex.

3 likes

Mijn vondsten komen uit Duitsland via een huis uitruimer ( iemand die na het overlijden van de bewoner(s) van de gemeente de spullen moet verkopen als er geen nabestaande zijn. Veel van dat komt na een kennis in Nederland en via hem kan ik zo aan mijn vintage klokjes komen. Overigens was van de zending die ik vandaag kreeg 90 % nep of rommel wat zo de bak ik kan :unamused:
Dus hoe kom ik er aan, via een netwerkje :innocent:

4 likes

leuk. Zal eens kijken of ik ook zo iets kan vinden hier in de buurt. Bedankt voor de tip.

1 like

:crossed_fingers:

1 like


Vandaag bij mijn bevriende horloge maker aan het schoonmaken en nazien geweest en nieuwe banden geplaatst.

8 likes

16 likes

Mooie aanwinst die Bergsma, maar zit er nu condens onder het glas?

Klopt was na het schoonmaken in het trilbad van de kast en band. Weer uitelkaar genomen en beter gedroogd.

1 like

Je mag een horloge toch niet in een trilbad gooien?

Deze mee genomen vandaag, niks vintage, gewoon cheap quartz, nieuw in de stickers, leuk voor relax rond wandelen in grotere steden :rofl:

7 likes

Er boven zie je dat het uurwerk eruit is. Gewoon te snel in elkaar gezet zonder goed te drogen.

2 likes

Klopt, iets te haastig geweest. Maar uiteindelijk goed gekomen.

1 like

Mooi artikel van een kringloopvondst (Tudor) voor €6,50.

https://www.destentor.nl/binnenland/dom-geluk-in-de-kringloopwinkel-klant-betaalt-6-50-euro-voor-peperduur-horloge~a23ca8b7/

8 likes

Leuk voor €6,50 maar echt een topvondst is het natuurlijk niet.

1 like