Deel je “Kringloop” vondsten

Juist niet!
De wolfraammodellen zijn wel nogal zwaar.

Ze zien er zo op het eerste gezicht origineel uit hoor.

Aha nou is bij het grotere model het glas kapot enig idee waar ik daar voor moet zijn als na enig verder onderzoek ze echt blijken te zijn.??

Ik heb begrepen dat onderdelen voor Rado prima te krijgen zijn als je horlogemaker toegang heeft tot het systeem van Swatch Group.

Ik kan je evt. denk ik wel naar een horlogemaker verwijzen als het nodig is. Die heeft voor de Rado van mijn zus een nieuw glas geregeld (Coupole).

1 like

Oke super als we hem kunnen opknappen en hij is het nog waard ga ik dat zeker doen. Eerst maar eens open maken.

Ik denk dat als het hele ding gedemonteerd is, dus de band eraf, uurwerk eruit, en je alle onderdelen goed laat schoonmaken, je een heel leuk horloge eraan hebt.

3 likes

Ik laat het je weten. Komen vrij regelmatig bij kringloopjes. Dus vind nog wel eens wat.

1 like

Als je leuke elektronisch spul vind om te knutselen, dan hou ik me aanbevolen!

1 like

Daar heb ik nog wel wat van casio.
Pas nog drie junghans mega. Die heb je misschien wel gezien.

Helaas een neppert denk ik. Er hoort Swiss made op de wijzerplaat te staan en waterresistant op de achterkant en niet watersealed. Dit op basis van een snelle scan via dr. Google. Wellicht zijn er liefhebbers die het beter weten dan ik.

Gezien de kruiskop schroefjes denk ik ook aan niet origineel

Meestal zitten de schroeven ook meer in de hoek van de deksel

Heb ik volgens mij meermaals gezien op originele Rado’s…

Dit model loopt ook al een poos mee. Er zullen best tussentijds wijzigingen zijn geweest.

Bij een eerdere Rado Jubile op t forum die erg aan deze deed denken was t oordeel wel dat ze fake waren.

1 like

Foto’s blijven lastig.
Ik heb watersealed met zekerheid gezien op Rado’s.

Openmaken en kijken naar het uurwerk.
Dat is bij Rado een ETA met meerdere jewels en gewoonlijk verguld.

2 likes

Scherp. Die had ik gemist.

1 like

Zoals dit? Ze zijn niet erg makkelijk op de foto te zetten.

1 like

Ja en nee, Swiss movt staat volgens mij nooit op een Rado. Daar hoort gewoon Swiss made te staan als het een echte betreft. Helaas een kleine kans zoals hierboven dat ze een echte voor weinig aanbieden. Meestal zijn de krenten al uit de pap :expressionless:

Die waren heel erg leuk!

Dat is dan wel weer grappig. Iemand op HF plaatst een leuke vondst in 2020.

En de Stentor maakt een artikel alsof het net gebeurd is… in 2023 :rofl:🤦🏼

2 likes

Ach soms heb je geluk en soms niet voor die 5 euro kan je gokken he.

2 likes

Zekers te weten. Twee werken er in ieder geval. Derde moet na gekeken worden en twee nieuwe banden bestellen.
Die zijn wel apart met hard kunstof aan de binnen zijde. En kostbaar wat ik tot nog toe zag.