Deel je “Kringloop” vondsten

Er worden regelmatig leuke dingen gevonden daar als ik het alleen al hier bekijk.

Dit was dan online voor een appel en een ei:

Zelfde uurwerk als in een Jaeger LeCoultre Master Quartz, 1e generatie quartz. Girard Perregaux cal. 352.

Paar uurtjes klussen en het ding loopt heel mooi.

28 likes

Bedoel maar. Ik ben nu een kamertje aan het inrichten voor het opknappen van deze vondsten.
Maar voor de uurwerken zelf ga ik wel hulp nodig hebben.

2 likes

Jammer van de tritium “burn”. Verder cool ding.

1 like

is tot op zekere hoogte wel waar :+1: Rado is een van de merken waar heel veel namaak van is te vinden helaas. Bij Zwitserse horloges zijn er gewoon standaard kenmerken waar je op moet letten.

Tja…

Dat is overal wel zo, maar het lijkt meer dan het is. Wat je velen ook hoort zeggen is dat er heel veel quartz “shitters” te vinden zijn (ik kan dat alleen maar onderschrijven). Bedenk wel dat wat hier gemeld wordt over heel België en Nederland wordt gevonden. Dan is de spoeling ineens wel erg dun. Ik kom bij veel kringlopen en zie heeeeeeeel zelden wat leuks en als het leuk is weten ze ook gelijk een stevige prijs ervoor te vragen.

1 like

50 jaar oud, dan kom je dat helaas tegen.

Na service en reguleren met de Greiner Quartz II loopt ie +0,06 spd.

Eat your heart out met mechanische horloges.

4 likes

Gaaf! De wijzerplaat heeft zo echt iets unieks gekregen :+1:

1 like

Tuurlijk. En geen lelijk tikkende seconde. :wink:

1 like

Deze mist de secondewijzer (nog, ik heb een sloper onderweg :wink:).

Ook nog een project btw., met hetzelfde uurwerk.

1 like

Ah, dat had ik niet gezien. Ik vind quartz nooit zo erg zonder secondewijzer.

1 like

https://www.destentor.nl/binnenland/dom-geluk-in-de-kringloopwinkel-klant-betaalt-6-50-euro-voor-peperduur-horloge~a23ca8b7/

1 like

Vorig weekend op weg naar zee even moeten wachten in het treinstation van Leuven (België), dan maar even de naastgelegen kringloop binnen gestapt. Deze klassieker deed het gelukkig weer na de batterij vervangen te hebben. Wat is dat toch makkelijk gedaan bij zo’n Swatch!

14 likes

Scroll even naar boven :wink:

Deze misschien ?

:roll_eyes:

15 likes

Scroll even terug naar 2020 :rofl:

1 like

Exact…

Mooi ding, geniet ervan!

1 like

Helaas… :smirk: Maar met af en toe er naar kijken kan ik er ook van genieten hoor

1 like

Is deze van jou? Heb er eens op geboden maar uiteindelijk niet gewonnen…

1 like

Zal niet deze zijn geweest, heb ik al enkele jaren

2 likes

Gaaf ding, mocht je er eens van af willen…

1 like