Demagnetiseerapparaatje... magnetiseert?

Om iets te magnetiseren moet je het erop leggen, even de knop indrukken en pas weer weghalen als je de knop weer losgelaten hebt.
Demagnetiseren inderdaad met de knop ingedrukt het onderdeel langzaam weghalen. Je zou kunnen proberen om tijdens het langzaam weghalen cirkelvormige bewegingen te maken zodat zeker het hele onderdeel door het magnetisch veld beweegt.

3 likes

Ook dit heb ik een aantal keren geprobeerd (waarbij ik zelfs links- en rechtsom heb afgewisseld): werkt ook niet. Het magneetveld is zeer sterk voelbaar tijdens het langzaam omhoog trekken. Ik laat de knop pas los als ik 30-60 cm van het apparaat los ben.

Na de tip om cirkelvormig weg te trekken kreeg ik de neiging om ook advies te geven in de trant van, ‘ondertussen met je rechter hak tikken en kloekloekloekloek roepen’
Maar kijkende naar de werking van een elektromagneet zou je eerder zeggen dat de vriendelijke fabriekswerker de spoel te vaak heeft opgewonden en je gewoon een defect apparaat hebt gekregen.
Of een die geschikt is voor 110v i.p.v. 220

5 likes

Dat kan ik inderdaad nog wel eens proberen ja.

Begin bijna te denken dat je gelijk hebt. Ik ga even iets anders kopen denk ik.

Bedankt allemaal!

Kan je Mn vriendin even bellen :grin:

8 likes

Ja hoor :man_dancing:

3 likes

Ik ben een stapje verder. Voor de geïnteresseerden: hier een video die uitlegt hoe precies je dit moet doen. Ik ga weer proberen!

2 likes

Uri Geller!!!

afbeelding

1 like

Hans,
Ik weet niet of je al een duidelijk antwoord hebt gekregen maar procedure is als volgt:
Horloge erop leggen. Knop indrukken en ingedrukt houden, vervolgens horloge langzaam naar links bewegen en als deze 40 cm van het apparaat verwijderd is de knop loslaten.
Dan hoort het horloge gedemagnetiseerd te zijn.
Als dat niet zo is dan apparaat weggooien.

1 like

Dankjewel. Morgen als het apparaat en ik zijn afgekoeld ga ik dat eens proberen. Wordt het weer niks: prullenbak.

1 like

Op het gevaar af een domme vraag te stellen: mag dat ook in andere richtingen dan links?

4 likes

Jazeker, het gaat erom dat je de atomen weer ‘opschudt’ dus in de war brengt, dus links-recht of rechts-links of voor-achter of willekeurig wat, maakt niets uit

Maar ondertussen wel langzaam meer afstand nemen van het apparaat… normaliter naar boven bewegen dus

Beste uitleg imo : https://youtu.be/VRHktjb1EQE

2 likes

Zat er al een batterijtje in dat prullending?

Zo nee: klopt het type wel?
Zo ja: klopt het type wel?

2 likes

image

4 likes

:joy:

Ik denk ook eens wat nuttigs te zeggen.

4 likes

Zou het horloge wel gemagnetiseerd zijn? :thinking:

2 likes

Is makkelijk te testen, houd er gewoon een kompas naast

2 likes

:point_down: but of course

Ik heb zowel Lepsi als een magneetveldmeter op de iPhone, die beiden vol uitslaan zodra ik de artikelen bij de sensor houd.

1 like

Demagnetiseer je IPhone anders eerst even. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Kan je het proberen bij iemand die hetzelfde apparaatje heeft om te vergelijken?

1 like

Er zijn ook tal van gratis apps met een meetfunctie voor magnetisme.