Dan vind ik alle traditionele lumes teleurstellend. Ik wil niet €1000 plus uitgeven voor goede lume.
Had hier anno 2020 gewoon meer van verwacht door techniek en innovatie. Vandaar mijn liefde voor Luminox. (Ball Engineer is ook lume mooi maar €3000 +)
Koop dan ook een Rolex
Traditionele lume is radium. Die doen het nog wel even, misschien langer als je horloge want er is bijna geen horlogemaker die dat wil servicen.
Ho ho, ik probeer de discussie alleen wat te verlichten
Wat een lumineus idee
Nou niet lichtzinnig gaan doen he
Wat zijn jullie toch stralende voorbeelden in jullie lumineuze woordgrapjes. Het verlicht het hele forum. Het voelt bijna kerstfeest.
Toch apart, collega van mij was beroeps militair, die had liever geen continu licht of van die automatisch oplichtende Casio horloges omdat dat in het donker een heel mooi richtpunt is voor een scherpschutter met nachtkijker.
Ach, marketing en de realiteit zijn twee dingen. Duikers duiken tegenwoordig ook niet (altijd) meer met een duikhorloge. Deze horloges voeden meer de fantasie van de man thuis op de bank, dan dat ze echt gebruikt worden zoals de marketingmaterialen suggereren.
Al kijkend naar mijn Hydroconquest zat ik net te dagdromen over m’n nieuwe carriëre als duiker. En dan lees ik jouw bericht. Over desillusie gesproken… en bedankt.
Overigens is de lume van de Hydroconquest ook niet de beste, al valt het me niet tegen na het een en ander gelezen te hebben. Mits ‘opgeladen’, kan ik de tijd na enkele uren nog net zien.
Sorry! Ik doe hetzelfde hoor, met m’n Turtle om m’n pols lezen over duiken of docu’s als Last Breath kijken
don’t quit your dayjob
Als ik tijdens het nachtduiken wou zien hoe laat het was dan scheen ik even met de duiklamp op mijn simpele Citizen duikhorloge. Lume is dan even heel fel, lang genoeg om te zien hoe laat het is. Lume verlichting hoeft niet heel lang te duren met een duik horloge is mijn ervaring.
De Mudmaster gloeit al op bij het bewegen van licht naar eerder duister en blijft toch ettelijke uren zichtbaar in volledige duisternis. Bovendien is de ingebouwde ledverlichting handig als de lume uitgewerkt is.
Iemand die ik ken is ook beroeps militair, heeft een Luminox gehad maar is volgens mij inmiddels al weer overgestapt naar een digitaal horloge. Tot 2 keer toe lagen de tritium buisjes los te rammelen in de kast na een oefening. Is wel weer netjes terug gezet door de mensen van Luminox, maar echt vertrouwen in je horloge geeft het niet. Daarnaast is het denk ik zo dat je in de nacht buiten je horloge meestal wel af kan lezen ( ook met lume dat al weggeëbd is ) omdat er dan wel iets van licht is.
Die gebruikt ook tritium.
Eigenlijk is het simpel: je bent gewoon een liefhebber van horloges met tritium. Niks mis mee
Kijk dan ook eens naar Marathon. Die gebruiken het ook, en ze zijn verdomd betaalbaar, al zeg ik het zelf. Hier, kijk maar (schaamteloze plug van mijn advertentie): Marathon TSAR (Tritium Search and Rescue)
Dit ziet er mooi uit (en dat mag dan ook voor 10K)
De Lume van m’n Planet Ocean geeft 's morgens nog gewoon licht als ik wakker wordt.
Van dat trappelen met de tassen op de rug heb je vanaf morgen tot 19 januari geen last meer.
Al is een horloge 1 miljoen miljard, als ze andere lume dan radioactief spul gebruiken gaan ze het afleggen tegen je 350 euro tritium ding. Vroeg of laat stopt zo’n tritium ding alleen volledig met licht geven.
Is dat erg voor 350 euro nee? Maar voor de rest is het appels met peren.