Ja dat klopt. De Pelagos houd op die manier echter wel lume voor pakweg 8 uur.
Mooi man
Lichtgevende avocado’s?
Is de mm300 lume beter dan bijvoorbeeld sumo lume?
Ja, nog een stap feller. Ook in daglicht ziet het er anders uit.
Foto van Google:
Ik trek dat kleurverschil niet, daarom kon ik nooit zulke mods maken, Sumo en MM300 onderdelen mixen.
Ik schoot uit met mijn muis, dus weet niet zeker of dit citaat goed is overgekomen. Maar ik heb nog wel wat tips.
De Sudelta Quattro kan er ook wat van.
Ik kreeg in de kroeg (goffer wat mis ik die tijd) een keer de vraag welke skin ik had gedownload.
Navraag leerde me dat dat de achtergrond van een smartwatch zou moeten zijn.
Flink nabewerkte foto:
Noemt men dat niet “watchface”?
Weet ik veel. Het is sowieso mijn ding niet. Misschien dat ik het verkeerd verstond maar toen ik iets brabbelde van wat ie bedoelde wees ie naar m’n horloge en vroeg wat voor achtergrond ik had. Verder was het een kort gesprek
Retail was ergens rond de 5200 euro en “slechts” 2012 van gemaakt. Ik heb het niet eerder gezien, maar ik denk dat dit ook wel in een startup project van 400 euro kan. Kwestie van de superluminova met zeefdruk aan te brengen. Tampondruk kan niet denk ik?
Nog een totaalplaatje van dit plaatje
Tritium is geen lume. Tritium is een isotoop die toegevoegd wordt aan de fosforiserende stof die het licht geeft. In zoverre kan je elke soort lume in een tritium variant maken. De radioactiviteit activeert de fosforiserende stof. Dat betekent ook dat die stof meer belast wordt en dus sneller ‘slecht’ wordt. Vandaar dat, afhankelijk van de kwaliteit van de fosfor, sommige tritium na 12,5 jaar nog werkt, en andere niet. Wel is het zo dat bij de halfwaardetijd de radioactiviteit zal afnemen.
Heel vroeger had je natuurlijk radium, wat een veel hogere radioactieve energie had, maar dan ook met alle gevolgen van dien. Dat is ergens begin jaren 60 verboden. Tritium is veel minder gevaarlijk, in zoverre, dat je het niet moet opeten. Als je het als horloge om de pols hebt, en al helemaal in een glazen buisje is het echt ongevaarlijk eigenlijk.
Dus, zeggen dat tritium en luminova iets totaal anders is, dat is zowel waar als onwaar. Waar in de zin van dat tritium geen licht geeft, maar zodra het tritium lume is, dan kan het gewoon luminova zijn met tritium er aan toegevoegd.
Disclaimer: Heb niet alle bovenstaande reacties gelezen.
Tritium vs Super-Luminova
Hier net boven beter toegelicht!
Tudor Pelagos - Superluminova
Volgens mij één van de best uitgevoerde lume. Kan zich zeer snel opladen en makkelijk een ganse nacht licht geven (8+ uur). Neemt uiteraard af in intensiteit, maar voldoende om te dienen als zaklamp in het midden van de nacht. In het begin van de nacht is de intensiteit gewoon storend en te fel om met slaap-ogen de klok te lezen.
CWC G10 - Tritium
Deze heeft Tritium maar dateert al uit midden jaren 80. Het spul is dus wel uitgewerkt en geeft eigenlijk nauwelijks nog licht. Maar het is wel mooi vergeeld en zorgt dus voor een heel mooie patina aan de wijzerplaat!
Waarom niet? Het is toch ook gewoon verf?
Het is geen verf, het is een vaste stof. Je kan het misschien wel tamponprinten als het als pigment aan verf wordt toegevoegd, maar de kristalgrootte is van belang voor een goed effect. Hoe fijner de korrel, hoe minder effectief de lume. Dat is de fijne balans, want een fijne korrel geeft wel een mooier resultaat. Daarom is Luminova zo duur, want het is zowel fijn als fel. Het is alleen nog lang niet zo fijn als een gemiddeld verf pigment.
Door de wens om een behoorlijke dikte aan te brengen is tamponprinten niet ideaal, en gebruiken ze in de industrie liever een silicone mal en strijken dan de lume over de mal en het patroon er in laat dan op de gewenste plaatsen een lekkere laag lume achter.
Het is al een paar genoemd hierboven…er kan maar weinig op tegen de MM300
Alhoewel veel microbrands de handschoen wel op durven te nemen…kijk bijv naar NTH
Of Helson en Halios
De SBDX001 is niet zo fel hoor, de SBDX017 is qua lume enorm verbeterd. Ik heb een SBDX001 dial liggen en die haalt nog niet de helft van de felheid en duratie van mijn San Martin 62MAS homage. Die laatste staat ongeveer gelijk aan de SBDX017 dus dat bewijst wel dat goede lume niet persé alleen op dure horloges zit.
Welk nr van menu is dat?
Nr. 62
leugenaar.
Ah, jij komt bij de goedkope Chinees… 2x geprobeerd en 2x een week aan de dunne.