Die oplichtende Casio’s had ik ook schijt aan. Wat betreft continue licht T25 gtls tubes geven weinig licht af, zeker als het dan de groen gekleurde zijn is het ideaal om 's nachts de tijd te kunnen aflezen zonder een marker te zijn ( en nog beter is om het horloge aan de binnenkant van de pols te dragen)
Mijn beste Seiko is mijn mm200…die red het als het om afleesbaarheid op den duur gaat op gelijk niveau met de Excalibur en Orca…zelfs een Monster redde het niet…nu wel benieuwd of een MM300 ook zo goed is als mijn MM200
Is persoonlijk natuurlijk maar verschil tussen wijzerplaat en wijzers zie ook wel af fabriek. Deze Squale is overigens geen kracht kanon, wat dat betreft is Seiko the king of Lume…
Ik kan niet klagen over mijn Seiko horloges, qua lume. Die hoef ik echt niet aan te schijnen om 's morgens nog licht te geven. Ook mijn TC-9 heeft wat dat betreft geen last van desillume.
Van de foto hebben er 4 in een kast gelegen, en hebben dus zeker 24 uur geen daglicht gezien. Gewoon een paar minuten in het licht van een kamerlamp en ze geven dit licht ook nog uren lang. Niets mis met Lumibright van Seiko…
Ja het stopt eerst Zwakt het af en daarna stopt het een keer. Heb in m’n hengelsport spullen ook van die staafjes zitten maar die doen werkelijk niks meer maar zijn dan 20 jaar oud
Ik had gisterenavond even gewisseld naar een ander horloge en de PO op m’n nachtkastje gelegd. Vanochtend effectief nog zichtbaar, al kon ik hem zonder bril niet lezen. Dat is dus ook zonder even op te laden voor ik ging slapen.
Verse t25 tritiumbuisjes zijn
De Artic MSAR schijnt als een zonnetje.
De oudere Maple Leaf SAR (links op de foto) zit bijna op half life, dus op 50%. Heb overwogen de dial te laten vervangen. Maar ik laat hem origineel.