haha ja als je het alleen draagt wanneer je gaat sporten gaat het logischerwijs niet kloppen
Een whoop is zeker mooier dan een smartwatch, maar als je met fietsen een garmin gebruikt en Garmin gaat zeer waarschijnlijk zo’n band snel uitbrengen, ik zou liever niet de data dan op 2 plekken willen.
Ik gebruik deze Garmin Marq Athlete al sinds 2 1/2 jaar naar volle tevredenheid. Sterk, scratch proof, functioneel maar niet bepaald de budgetvriendelijke variant.
Ik meen te begrijpen dat je een horloge zoekt met beeldscherm dat tóch als mooi ervaren kan worden. Keine Ahnung, maar Krokant maakt betaalbare neutraal ontworpen ‘smart’ watches. Komt een app aan te pas. Geen idee verder hoe dat werkt.
Enige nadeel van de WHOOP vind ik dat de hr-registratie niet altijd even betrouwbaar is tijdens sporten. Ik draag dan ook de Apple Watch en zie grote verschillen, met name als je intensief beweegt en je WHOOP om de pols zit. Als ik m op de bovenarm draag is het al een stuk beter maar hij reageert te sterk op beweging
Daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik draag dan ook geen andere monitor er naast.
En wat ik lees dat sommigen een Garmin voor het fietsen gebruiken. Volgens mij kan je de Whoop ook nog koppelen aan andere programma’s.
En je kan het fietsen ook tracken in de Whoop.
Voor de Whoop overwegers is er ook de Polar loop.
Vormfactor praktisch hetzelfde maar dan zonder abbo kosten en Europees(prettig idee wellicht).
Software is iets minder gepolished maar doet wat het moet doen
Overigens voor echt actief sporten en nauwkeurig hr tracking kom je eigenlijk niet on een borstband heen, een pols blijft zeer ongeschikt. (Ongeacht het merk).