Die Tudor GMT hè

Het ontaardt helaas altijd in een discussie over auto’s, in plaats van dat het blijft bij een handige auto-horlogevergelijking. Daar is dit topic weer een mooi voorbeeld van.

2 likes

Das een mooie!

Haha, mooi gevonden.

1 like

Haha, ik vind mooi. :joy:

1 like

Maar is waar, @anon50762135EV Candide.

Middenmotor stuurt vele malen beter dan achter!! de achteras.
Als Porsche een GT4 cayman zou bouwen met 500 pk, draait 'ie rondjes om de GT3 met 500 pk.

1 like

Ik denk niet dat ze dat gaan doen.

Het ging mij om de woorden ‘beter stuurt wat balans betreft’, dat is natuurlijk gewoon wat Autoweek termen op een hoop gooien. :upside_down_face:

Die Cayman mag dan lekkerder sturen, hij ziet er uit als een 911 die tussen twee vrachtwagens is beland.

4 likes

Nooit gehoord van die term, maar het is gewoon een té dik ding. Door die rechte maar dikke zijkanten vind ik het profiel ook niet mooi, erg jammer. Zoals al gezegd gaat er voor mij ook niks boven de oude, klassieke Rolex kastvorm.

1 like

Eensch. Die hoekige brede lugs van de huidige Submariners vind ik ook niet wat. En die glimmende anti-aanbaklaag op de bezel ook niet.

Geef mij maar die oude slanke modelletjes met blikken bezelinlay.

Bij het zien van bovenstaande afbeelding moet ik altijd weer aan @tompj denken. Geen idee waarom. :joy:

7 likes

450 PK ook goed ?

https://www.hartvoorautos.nl/de-nieuwe-porsche-cayman-gt4-komt-eraan-dus-begin-maar-vast-met-sparen/

1 like

Daar kun je gewoon (weer) 500 PK van maken bij de tuningboer. Nou @ElChueco, ga er voor. :wink:

Nee, maar dat was ook niet de strekking van het verhaal.

De 911 is de grote cashcow. Al is het chassis van de Cayman beter, ze zullen hem nooit beter laten zijn -af fabriek- dan een 911.

2 likes

Zeker. En dat blijft hij ook. Maar niet omdat hij beter rijdt of sneller is dan de Cayman. Dat weet jij ook.

Blijkbaar is dat met die GT4 al zo ver. Zeker als je die laatste 50pk er uit perst.

En het geluid van een GT4 is ook lang niet gek, pff

1 like

Bij de échte liefhebbers ja, maar ze stoppen gewoon 500PK in een GT3… Tenminste, dat zeggen ze.
Maar een 911 zet dat op de weg als 600, ofzo…

De 911 is gewoon een statussymbool, een begrip. Hoe goed die Cayman ook ooit zal worden. De 911 blijft voor de rijkelui zonder al te veel coureursaspiraties (en dat zal toch snel 90% van de 911 kopers zijn denk ik) het summum.


Van sturen mag ik dan weinig kaas gegeten hebben, marketing en merkbeleving is mij niet geheel vreemd. :wink:

1 like

En marketing technisch zullen ze alles eraan doen om dat zo te houden.
We zitten op één lijn. :wink:

1 like

Sorry voor het wederom off topic reageren, maar het moet echt even.
De 911 is juist niet de cashcow. De 924, 944, Boxster, Cayenne en Panamera zijn de auto’s die er voor zorgen dat Porsche nog bestaat. Net al die types die volgens velen geen echte Porsches zijn zijn de cashcows.

1 like

Ja duhhh.

De cayenne, Macan & panamera brengen geld in het laatje.
Maar die wil niemand als de 911 niet ‘zo goed zou zijn’.

Dat is juist het cashcow principe van de 911.
En daarom kan een Cayenne, Panamera hondslelijk zijn. Als 'ie maar op de échte cashcow lijkt.

1 like

Ja, scherp. Had ik net even niet voor de bril. Ik bedoelde het summum, de Grote Porsche, qua naam en faam. Die (toch wat minder fraaie ahum) Cayenne en Panamera worden inderdaad natuurlijk veel meer verkocht. Die 924 en 944 weet ik niet meer, wat ik wel weet is dat één van die twee modellen dusdanig gebouwd is dat als er wat mee is, dat halve ding uit elkaar moet. :joy:

Dan is die 911 eigenlijk een beetje wat de Speedmaster voor Omega is :see_no_evil:

3 likes