Dilemma nieuwe aanwinst

Beste lezers,

Ik ben zo iemand die een horloge-spaarpot heeft, en die raakt onderhand aardig gevuld en daardoor in de buurt van mijn beoogde nieuwe aanwinst; een Rolex Seadweller 43. Vraag me niet waarom, maar dit leek me gewoon een mooie aanwinst en toevoegingen van- en op mijn 116710LN. Aanvankelijk opende ik deze spaarpot voor een James Cameron, maar éénmaal om de pols kickte ik hier onwijs snel van af. Net een beetje tè zullen we maar zeggen.

De MK1 SD 43 vind ik ten eerst een prachtige klok, en ten tweede een bijzonder solide investering, want discontinued. (Is misschien wat ver gezocht aangezien de MK2 nog wel even meegaat en de verzamelwaardigheid hem uitsluitend in een paar details op de dial zit)

Nu ben ik de laatste dagen min of meer bevangen met de vraag of ik mijn budget liever besteed, of beter gezegd beter kan besteden aan twee eveneens begeerde horloges ipv 1 SD43. Het brengt notabene meer diversiteit en derhalve meer plezier?

Twee eerder beoogde versterkingen van het verzamelfront blijken ineens ook een haalbare kaart, en hoe meer ik hieraan denk, hoe meer ik twijfel. Ik houd tenslotte een aantal duizend euro over in de spaarpot, en kan tegelijkertijd ook nog eens meer rouleren. Daarnaast vind ik een beetje merkendiversiteit ook wel ‘geinig’.

De twee horloges die letterlijk opwegen tegen de 50th anniversary Seadweller zijn overigens een Omega Seamaster Planet Ocean en een Tudor BB GMT ! Zie afbeeldingen;

Hoe denken jullie hierover? Ik ben te eigenwijs om het af te laten hangen van een ander maar desalniettemin zeer nieuwsgierig naar de invalshoeken.

Groet

8 likes

Ik zou gaan kopen wat je écht wil, want uiteindelijk ga je die twee toch verkopen voor het model waar je eigenlijk voor aan het sparen was

10 likes

Is meer beter? Inmiddels heb ik wel geleerd: dat is niet per se het geval.

1 like

Ik denk dat er nog veel te ontdekken en genieten valt van andere soorten en merken horloges Als je mooi en courant spul koopt, kun je altijd nog bewegen neer een uniek stuk als enig horloge. Beetje als de jonge vent die niet meteen met de eerste de beste gaat samenwonen en trouwen…

3 likes

:point_up:

2 likes

Meer is zeker niet altijd beter, maar deze 2 vind ik wel mooier en diverser in de roulatie.

Weet niet of je nog meer horloges hebt, maar zo niet zou ik persoonlijk voor deze twee gaan.

2 likes

Als je het hier moet vragen, zou ik alles even uitstellen, tot je er zelf uit bent.

3 likes

Kopen wat je eigenlijk echt wilt jezelf niet voor de gek houden :yum:

Ik vind beide horloges prachtig.
De Tudor, ik heb de BB BLUE ETA versie, vind ik heel mooi maar nogal dik en chunky. Alsof er een hockey puck op mijn pols ligt.
De Omega Planet Ocean vind ik écht een stunner! Niet in de kleurstelling in bovenstaande foto maar gewoon in het zwart. Echter, ook dit horloge in de huidige versie heeft een erg dikke kast.

Maar dit is puur mijn persoonlijke mening.

1 like

Ik ga het toch zeggen.

Dan kun je beter voor de 116600 gaan.

Hier naast elkaar:

4 likes

@jpm nog los van dat ik het eens ben met @handavinci, zou ik in elk geval voor de seadweller gaan.

Maar het verschil tussen mk1 en mk2 zit niet in de bezel. Maar in de kroon onder de 6 index bij swiss only op de wijzerplaat.

Het zou kunnen duiden op het nieuwe uurwerk. :v:

:beers:

1 like

Ik bedoelde dial en paste dat net aan toen jij reageerde.

In de SD 43 zit voor zover ik weet sowieso een 3235 uurwerk, en was het Rolex haar eerste horloge die dit uurwerk droeg. Later hebben meerdere horloges dit uurwerk gekregen en zijn zij ‘begonnen’ met het kroontje op de dial bij al deze modellen. Op dat moment waren er al een groot aantal SD43 modellen op de markt die dit niet hadden en derhalve is dit een discontinued dial, zij het met minimaal verschil…

1 like

Ze hadden de tekst van de 116600 rood moet maken…bedacht ik me net.

3 likes

Ik vind dat wel tof ja. Tegelijkertijd vind ik de SD 43 iets meer hebben dan de SD4K. Dat is persoonlijk. Ik hou ook helemaal niet van een date zonder cyclops🤷‍♂️

1 like

De 116600 is al flink dikker tov een sub, de 43 heb ik omgehad en die is toch wel echt een flink stuk groter. :v:

Mijn voorkeur heeft in elk geval de sdk4. :beers:

1 like

Ik snap niet zo goed dat je de seadweller43 wel pruimt, maar de JC niet. Verder moet ik zeggen, sd4k all day, every day!!

En idd, gaan voor die dweller. Welke dan ook. Want dat blijft knagen!

1 like

Ik krijg even de afkorting JC niet ontcijferd? Zal ongetwijfeld aan mij liggen :slight_smile: (edit James Cameron, how could I?:rofl:)

Voor de Dweller zal ik nog wel drie maandjes moeten wachten aangezien een stukje van mijn budget bij de babyplus in de kassa gaat vandaag :man_shrugging: Is ook leuk natuurlijk.

Also; ‘Ze’ moeten nu ook stoppen met iedere maand structureel honderden euro’s toe te voegen aan de vraagprijzen want zo kom ik er nooit :slightly_frowning_face: Bij de dealer kopen hou ik al niet eens voor mogelijk.

Verder een ieder bedankt voor zijn of haar reactie.

1 like

Ga voor andere high-end merken !

Zowel de Tudor BB als de Planet Ocean zijn prachtklokken, ben ook in de markt voor een van deze. Maar eerst zal mijn GMT 116710 BLNR plaats moeten maken. Ik vind de Tudor uitzonderlijker en die zou mijn voorkeur hebben. Succes met de keuze!

Ik vind die Omega prachtig. Ik zou zelf altijd voor twee horloges gaan. Niks leuker dan af kunnen wisselen.

1 like