Dilemma: Tudor Pelagos + Breitling Superocean II versus Rolex Explorer I 39mm 214270

Ik ben niet van de Breitling, wel van ROlex, OMega en TUdor…ROOMTU haha

1 like

Hi Ralph, prachtige collectie!
Direct antwoord op je vraag: Explorer 1.

Tegelijkertijd zou ik jou willen adviseren om wat meer diversiteit in je collectie aan te brengen: je zit heel diep in de divers. Ik zou persoonlijk een diver wegdoen een pilotwatch toevoegen, bijv Mark XVIII van IWC.

1 like

No brainer- Explorer (en niets ten nadele van de andere 2 maar 214270 is simpelweg top!)

1 like

Mocht je ervoor kiezen om de Breitling weg te doen, ik vind het pracht horloge en op aanvulling van mijn eigen topic van gister staat die op mijn lijstje van wat ik wil!

Je kan me dan een PB sturen mocht ik nog niks hebben tot die tijd.

1 like

Ja de Explorer.

Ralph, skip al die OP’s & Explorer’s nou… En ga voor 'n Rolex met het echte Rolex gevoel.

Fluted + Jubilee… Jij bent daar absoluut gevoelig voor. (voor de’ feel’ & merkbeleving)

3 likes

Voor een Smiths A404.

1 like

Half jaar verder en het dilemma komt weer naar boven. Wat echter nieuw is is dat ik voor de Superocean II 42 nu ook de metalen band heb naast de rubberen Diver pro 2 met vouwsluiting.

1 like

Ga er nou gewoon voor man.
Je mist de Explorer erg. De pelagos en de Breitling hebben veel overlap met je sub.

Gewoon doen.

6 likes

Wij gaan alvast klaar zitten voor een lekker prijzig “te koop” topic! Kom maar door hoor!

:crazy_face:

3 likes

Ik zou die Breitling lekker houden, stoer buitenbeentje is het in jouw collectie.
Beide Tudors eruit, deze overlappen te veel met de Submariner. Paar centen erbij en voor de begeerde Explorerer gaan!

Succes met je luxeprobleem…

1 like

Pelagos is dé toolwatch imho.

1 like

Ik vind de Tudor Black Bay echt fantastisch. Vintage vibe en kan prima naast de sub. Ben er echt verzot op. Daarnaast 3 OEM banden opties dus zeer divers.

1 like

Koop die explorer nou gewoon terug.

Of wees een echte vent en draag die van je vriendin gewoon zn nu en dan :joy:

1 like

Haha dan wilt ze straks ook mijn horloges dragen. Daar gaat RLC niet aan beginnen.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Af en toe krijg ik haar wel zo ver voor een combi wristshot

4 likes

De Pelagos is erg gaaf inderdaad. En dat is de Breitling Superocean II ook en de Explorer I ook. Dat maakt de keuze juist zo lastig :sweat_smile:

1 like

bb41 en de breideling eruit en de expl erin. De pelagos is met zijn titanium echt een afwisseling van de rest en een geweldig horloge!

1 like

Ralph, de Pelagos is ook gaaf. Echte toolwatch zoals @tjeerd zegt. Houden dus.

De Black Bay is echt de mindere ten opzichte van wat je al hebt. De kast is veel te dik, waardoor leer ‘m niet mooi staat en een nato maakt ‘m nog dikker. Geen Glidelock, geen keramische bezel. Weg ermee :wink:.

De Breitling vind ik te druk maar die heeft wel een “ eigen smoel”. Toch zou ik die gerust opofferen voor een Explorer.

Niet meer twijfelen nu, anders lijk je een pubermeisje, doorpakken :grin::+1:

3 likes

@Efdjeedjee jij was toch op zoek naar een Pelagos hop hop hop in galop

1 like

Jazeker, maar hij is er nog lang niet uit dat hij hem daadwerkelijk wegdoet:)