Al eens gekeken naar Zelos watches?
NH35 uurwerk, originele kleurstellingen en lekkere lume.
Nieuwprijzen lopen een beetje uiteen per model, maar 2e hands soms wel te vinden.
Hier mijn Swordfish Ti op verschillende banden.
Al eens gekeken naar Zelos watches?
NH35 uurwerk, originele kleurstellingen en lekkere lume.
Nieuwprijzen lopen een beetje uiteen per model, maar 2e hands soms wel te vinden.
Hier mijn Swordfish Ti op verschillende banden.
Seiko en Citizen lijken mij wel gegadigden…
Mocht je alsnog quartz in overweging nemen, heeft de G-shock ook vast wel iets wat een 15-jarige aanspreekt.
E.e.a. uiteraard afhankelijk van hoe de jarige zelf in elkaar steekt een welke uitstraling die heeft.
De klassieke Casio modellen doen het tegenwoordig ook weer gewoon goed onder de jeugd.
Deze leeftijd en dito activiteiten? Quartz! Niet moeilijk over doen, kan tegen een stoot en wat al eerder is vermeld: niks mis mee en hij mag zijn eigen weg toch vonden in horlogeland? Met mij is het uiteindelijk ook goed gekomen
Oh, en als je toch op automaat uitkomt en bankiert bij ING: in de rentepunten winkel seiko 5 sports met aantrekkelijke korting. Geen idee van de diameter
Dit. En ik kan me voorstellen dat hij het horloge niet dagelijks draagt en dan is een automaat misschien nog hinderlijk ook.
Koop gewoon een mooie quartz van een goed merk. Als de horlogeliefde eens blijft hangen heeft 'ie over 15 jaar nog steeds een leuk horloge. En als je het samen uitzoekt start je al met een leuke herinnering. En dat is veel meer waard dan het type uurwerk. Of het horloge überhaupt…
Wijze woorden.
Ik heb toen ik 16 was ook een mooi horloge gekregen van mijn vader. Samen naar de juwelier gegaan en jarenlang dat horloge met heel veel plezier gedragen en mooie herinnering aan dat we samen zijn gaan uitzoeken. Inmiddels draag ik het horloge niet meer, maar heeft wel een prominente plaats in mijn horlogedoos.
En ja, lekker een quartz kopen. Sowieso helemaal niets mis mee, kan beter tegen een stootje en hoeft alleen af en toe een nieuw batterijtje in gedaan te worden.
Het is al vaker geschreven, ga naar een juwelier, noem een bedrag en laat hem zelf iets uitzoeken.
Daarna nog wat gaan drinken en jullie hebben een leuke middag en je zoon een mooi horloge.
Nixxx….
Tja Casio Duro is al vaker genoemd en dan met metalen band erop, ik heb hem als “tuin/klus horloge” maar ik blijf dol op deze beater sinds ik hem op staal heb gezet.
Ok heb ook nog er een een safier crystal ingezet omdat ik geen krassen wil, maar voor een net budget een dijk van een horloge!
Ik ben de zoveelste die hiermee aankomt, maar ga met die knul naar een juwelier en laat hem zelf een NIEUW horloge uitzoeken binnen je budget.
Niet iedereen wil graag iets tweedehands krijgen voor z’n verjaardag.
Oh ja, nix mis met quarts. Zeker niet op die leeftijd.
En een beetje sturen mag hoor. Jij wil je zoon een horloge geven, dan moet hij voor een horlogemerk kiezen en niet voor een modemerk.
Niks mis mee als dat z’n liefde voor horloges aanwakkert. Idem met quartz. Tegenwoordig moet je al blij zijn als kinderen überhaupt een onnodig ding als een horloge willen dragen.
Mijn zoon is begonnen met een baby G-Shock. Een quartz prisma chrono en heeft nu een SKX. Maar als hij met een Daniël Wellington was aangekomen was dat ook prima geweest hoor. Een Swatch ook prima.
Een origineel ontwerp
Een horloge van het “merk” Tommy Hilfigger?
Nee, bijsturen dus.
Ik heb het niet over Swatch of Prisma. Dat zijn horlogemerken.
Liever iets anders maar geen probleem mee. Die van mij zijn natuurlijk aangestoken door hun ouders maar het gros van de kinderen heeft geen horloge of een Apple Watch. Dan liever een plakmerk en dan later maar een ‘echt’ horloge.
Ik ga er vanuit dat de zoon van TS ook wel enigzins aangestoken is.
Ik probeer ze alle drie er wel bij te betrekken! Ik word wel zenuwachtig, als alle kleine onderdelen uit een horloge liggen, ze wel erg dichtbij de tafel komen… hahaha
Allen bedankt alvast voor de tips en vooral plaatjes!
Serge