Dilemma

Haha je hebt gelijk ook, altijd je eigen mening geven.
Ik kon hem alleen nog niet.

Maar om de Tudor een vrouwen horloge te noemen gaat iets te ver.
Zijn ook hele mooi horloge’s, alleen is de Seiko mooier :wink:

Ik wou dat ik het dilemma had…

Vlaag van verstandsverbijstering misschien, maar heb besloten er gehoor aan te geven. Gebeurt niet zo vaak dat de neiging er is om naar minder te gaan, dus nu ff mijn kans grijpen.

1 like

Dat doe je goed :thumbsup:
Dus de Tudor eruit :blush:

1 like

Beide horloges zijn mooie klokken en ik kan ze beide waarderen…maar als er eentje zou moeten vertrekken…De Seiko !
De Tudor is veel rustiger.

maar als je de Seiko weg gaat doen…hoor ik het graag :slight_smile:

Dank aan allen voor het meedenken en de vele nieuwe invalshoeken :blush: Niet dat ik er nu uit ben, maar ga er nog een nachtje op slapen en hak morgen de knoop door.

Die Grand Seiko jongens maken goed spul, maar voor mij de Tudor, gewoon op uiterlijk. En de maatvoering.

De Pelagos is 50mm lug to lug, wat is die Seiko dan wel niet?

Je bent de enige, ja

Seiko houden. Tudor is meer een poor man’s Rolex. Als je van duikers houdt en slechts 1 klok wil doe ze dan beiden weg en koop een Rolex 114060.

Ik zou de Seiko nooit wegdoen. Ik zou uren kunnen kijken naar het gaan van de secondewijzer bij een Spring Drive. Bovendien, de Pelagos is een beetje een allemansvriend. Een beetje gewoontjes.

2 likes

Beide horloge gehad. Ik zou ze zo weer kunnen kopen. Niks mis mee. Totaal andere look. De GS is show/bling. De Tudor tool/mat.

Persoonlijk vind ik het wel mooi als er iets shiny is aan een horloge. Als enige horloge, dan dus de GS.

1 like

Ontlopen elkaar niet zoveel, hoor. Seiko misschien nog wel iets minder zelfs.

1 like

Zo, dat geeft wel een ander beeld van de verhoudingen dan de eerste foto.

Seiko houden, Tudor eruit :thumbsup:

1 like

Nou! Inderdaad zeg.:open_mouth:

Zou nu zeker dat Praxis-matzwart gespoten
ding een grote slinger geven!

:slight_smile:️:wink:

Ik zei toch dat de foto wat vertekende :blush:
Seiko lag ws net wat hoger door een knikje in de band.

Beter?

1 like

Tudor houden, GS mag weg. De Tudor is stylistisch in mijn ogen veel mooier en strakker vormgegeven. De link naar de historie (door de Seiko liefhebbers dobbelstenen genoemd) kan ik zeer waarderen, zeker in combinatie met de moderne strakke uitvoering.

Simpel. Tudor weg omdat je die bij spijt dezelfde dag makkelijk elders kan terugvinden. Van de GS weet ik dat zo niet.

Dan moet je toch eens langs de Specsavers…:stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

5 likes

Stylistisch is misschien ruim te interpreteren maar je gaat de Seiko toch niet strak noemen? Die wijzers, powerreserve,… strak kan je dat niet noemen.

Als er iemand is die ‘strakke horloge’s’ ( ik zeg het maar even zo ) :wink::wink: , mooi vind , ben ik het wel…

Maar sloeg inderdaad meer aan op ‘mooier vormgegeven’. En strak is hij ook.

Misschien dan niet in minimalistische zin.
Maar wel strak. In de zin dat het zeker geen tierelantijntjes zijn…

Maar joh: het blijven schier onmogelijke discussie’s…:wink:

Ik zou wel eens willen dat ik ze ‘moest’ maken zulke keuze’s…:grin::kissing_closed_eyes: