Dilemma

Het zal altijd persoonlijk zijn. Ik krijg elke keer een aanval van enorme hebberigheid bij het zien van dit clipje in full HD.

5 likes

Buiten dat de Seiko behoorlijk groot is vind ik hem qua looks gaver.
De Tudor doet het niet voor mij…

Dit soort topics helpt helaas nooit bij een dergelijk dilemma :wink: Het blijft een persoonlijke kwestie.

Gewoon nagaan van welk horloge je het meest blij wordt tijdens het dragen, de rest is toch bijzaak.

Mijn twee cent: de Tudor houden en de GS weg doen gewoon omdat ik deze Tudor veel mooier vind dan de Seiko.

Fijn dat je weer terug bent Lucien!

En jammer dat iemand die zijn sporen al lang verdient heeft, zich weer opnieuw moet bewijzen om te kunnen verkopen…(maar die discussie is al een paar keer gevoerd!)

Ik zou persoonlijk de Tudor houden en de GS eruit.
De Tudor is qua uitstraling rustiger.
Succes met je keuze.

De GS met Cognac leren band is echt mooi.
Ik zal toch gewoon beide willen houden, dus echt begrijpelijk dat het een moeilijke keuze is.
Ik zal eentje altijd op leren band doen en andere op een metalen band.

[quote=“Tempus_Fugit, post:70, topic:75277”]
De GS is in technisch opzicht superieur aan de Tudor. De GS behoort tot de topklasse terwijl de Tudor, met alle respect, in de “confectieklasse” valt.[/quote]

Confectieklasse’, idd. Deze heeft toch een een doodgewoon ETA-uurwerk?
Ja, welke je qua uiterlijk meer aanspreekt is natuurlijk heel persoonlijk. Maar deze Tudor is en blijft natuurlijk gewoon ‘de Dacia van het merk Rolex’.:wink:

Zou altijd gaan voor de superieure kwaliteit, afwerking, aandacht voor detail en exclusiviteit van de GS.
Succes met kiezen!

1 like

Doe maar een goede opticien anders zien ze t nog niet :joy:

Iedereen mag vinden wat hij/zij wil, maar dit is toch echt té kort door de bocht. Dat Tudor het kleine zusje is van Rolex is een feit, maar ze doen daar meer dan genoeg goed voor een eigen bestaansrecht als respectabel horlogemerk. Je kunt zelfs zeggen dat ze de laatste jaren veel interessantere dingen hebben laten zien dan de grote broer.

Dacia is toch verder niks mis mee? Ik kan me wel vinden in die vergelijking. @TagEd had ook Skoda kunnen zeggen. Komt op hetzelfde neer.

1 like

Ik ging er ook niet vanuit dat deze discussie direct uitsluitsel zou geven. Maar de verschillende meningen en de bevestiging dat ik terecht twijfel, helpen me wel in het keuzeproces. In ieder geval gevoelsmatig…:wink:
Daarnaast is elk excuus om het over dit soort vraagstukken in het leven te hebben natuurlijk mooi meegenomen. Als ik dat zo uitvoerig binnen het gezin of andere sociale groepen zou proberen wordt ik ws geexcommuniceerd…

Ik denk dat ik er uit ben. Al kan ik me ook vinden in de vele argumenten die weer voor de GS pleiten denk ik toch dat die het veld gaat ruimen. Dat was ook mijn eerste opwelling. Al was het alleen maar dat het ‘confectiepak’ nieuwer en de liefde daarmee dus ook nog wat priller is. Daarnaast spreekt het ingetogen karakter en de eenvoud vd tudor me bij vlagen echt enorm aan en moet ik na een wissel met de GS altijd weer even wennen aan die andere stijl. Andersom is dat veel minder.

Manufacture of niet heeft me nooit zoveel bezig gehouden. Maar de kwaliteit, noviteit en nauwkeurigheid van de springdrive zal ik wel gaan missen. Een afwijking van 0.5 seconden (laatste keer dat ik het meeste) per week doet me toch zo nu een dan nog een traantje wegpinken… Powerreserve van drie dagen wa ook wel praktisch… Maar goed, met minder horloges wordt dat natuurlijk ook weer minder van belang. :slight_smile:
De glijdende wijzer is overigens wel weer erg gaaf.

Makkelijk of moeilijk verkrijgbaar ben ik niet zo bang voor. Mocht ik na verloop van tijd toch weer de behoefte krijgen aan de GS, dan krijg ik heb vroeger of later wel weer te pakken. Ze worden immers nog steeds geproduceerd.

Enz. enz… Maar de keus is dus op de GS gevallen!
Nogmaals dank voor het meedenken!

4 likes

Ja ik zie die knipoog wel, maar het is toch wat flauw gesteld. Dacia is gewoon het “laagste van het laagste”. Dan kun je ook wel zeggen dat IWC de Flik Flak (=Swatch Group!) is van Richemont.

Oh, en die Grand Seiko is “de Lorus van Credor”.

edit: anderen typten sneller

2 likes

2 likes

Hier gaat het om.

1 like

Dat zijn jouw woorden. Voor mij is Dacia gewoon een lager geprijsd submerk van Renault, dat exact dezelfde functionaliteit biedt. Maar met een paar concessies.:slight_smile:

Zal je net een mooie Dacia gekocht hebben en dit topic lezen :smiley: Natuurlijk heeft Tudor mooie horloges maar het komt voort uit “For some years now I have been considering the idea of making a watch that our agents could sell at a more modest price than our Rolex watches, and yet one that would attain the standards of dependability for which Rolex is famous. I decided to form a separate company, with the object of making and marketing this new watch. It is called the Tudor Watch Company". Dus bij mij blijft dan toch hangen dat het een b-keuze is. Dat is de beleving althans. En dat is een persoonlijk ding :wink:

1 like

@TagEd en @ChowMonkey

“Laagste van het laagste” staat tussen aanhalingstekens omdat je het in de context moet zien.

Dat dus, vast een redelijk betrouwbaar vervoersmiddel, maar zeker geen genotsmiddel. Als het alleen om functie gaat koop je in geval van horloges een Casio van €15.

Als je net een mooie (?) Dacia hebt gekocht dan kun je prima omgaan met het feit dat het om eenvoudig, relatief betaalbaar, verstandig en functioneel vervoer gaat lijkt me. Niet dat je dan de Stelvio pas een keer extra neemt voor je genoegen. (Of met het raampje open en 50 cents op 8 de boulevard een keer extra op en neer cruist).

Maar lees ook even wat ik schreef over Lorus en Flik Flak :smile:

1 like

Doe je met een Renault ook niet :stuck_out_tongue:

En dan is Seiko de Suzuki?

Ik verkies dan een Dacia boven een Suzuki :wink:

Seiko is meer als Toyota, Japanse degelijkheid :thumbsup: