Discussie: Exotische leersoorten

Ik ben vegetariër maar eet wel vis.
Mag ik dan alleen vissenleren bandjes gebruiken?

2 likes

Ben benieuwd wat voor schoenen je dan draagt?

3 likes

:rofl: :rofl: :rofl:

7 likes

Mooi bandje op een lelijk horloge. :wink:

Bootschoenen denk ik.

1 like

Heb een voorliefde voor “exotisch” leer maar mijn twijfels over de producten en stoffen gebruikt bij het looien en het kleuren. Zal in het Oosten (kort door de bocht - sorry)lood in verf etc. reeds aan banden gelegd zijn? Zal er geen kwik bij het looien gebruikt zijn? Ervaring leert toch dat derde wereldlanden het soms niet nauw nemen met de gevolgen voor mens en milieu. En ondanks de wetenschap dat de huid op de pols het dunst is en aldaar schadelijke stoffen het vlotst het menselijk lichaam binnendringen loop ik dikwijls rond met mijn teju of rog of haai.

2 likes

In sommige landen zijn bepaalde dieren een bedreiging voor de veiligheid, of gekweekt voor het vlees, net zoals onze runderen dus ,o zielig is het niet… ik ben groot fan van vietnamese krokodil/alligator horlogebanden, vooral met de finnen er nog op

2 likes

Foto? :blush:

Eens, het licht vreselijk genuanceerd. Wat dacht je dan van het volgende.

Op 1 april 2022 waren er 3,8 miljoen runderen en 11,3 miljoen varkens in Nederland. Bijna de helft van alle runderen is een melkkoe en de meeste varkens zijn vleesvarkens.

Deze dieren worden slechts gehouden voor de consumptie. Met andere woorden, zonder de vraag naar een stukje vlees / horlogebandje hadden deze dieren niet geleefd hebben. Met weer andere woorden, jouw vraag naar een stukje vlees creeert de vraag die resulteert in een dierenleven.

Is het echt beter om niet geleefd te hebben, dan je oorsprong te vinden in een twijfelachtige moraliteit?

1 like

4 likes

Lekker man! :heart_eyes:

100% off-topic dus verplaatst. Niet dat ik de discussie niet leuk vind! :smile:

Bandjes horen bij horloges maar maken er geen deel van uit. Dus - off-topic. :man_shrugging:

2 likes

:plate_with_cutlery:

Varkens mogen ze houden… daar doe ik niets mee behalve af en toe een plakje ham op een broodje gezond.

Maar rundsvlees :drooling_face:

1 like

Ga jij ook even die geweldige topics van @Zulu over bandjes naar off-topic verplaatsen? Je schiet door Peter.

5 likes

Jij plakt je horloge op de pols en tracht te rijden in een auto zonder wielen :thinking:

Je mag het altijd aan @Jur vragen natuurlijk. Ik ben best stout geweest de laatste tijd dus wellicht geeft-ie jullie gelijk. :smirk:

Hey Snelle!!! tijdje niet gezien :+1:

1 like

In de USA mag jij pas net je eerste biertje open trekken ventje. :wink: 4 jaar aan het klojo’en en zieken, en nog steeds TL-2. Yup… …het systeem herkent wie er toe doet, en wie niet. :man_shrugging:

Spellen we in dit land met een f.

De logica ontgaat me even maar je lijkt erg zeker van jezelf, dus zal het wel zo zijn :man_shrugging:t2:

2 likes