Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Nog ff een hart onder de riem!

Volhouden aan allen die gestopt zijn! :pray:t3:

Wat stoppen voor mijn doet.

= meer geld
= meer lucht in je longen
= minder vermoeid zijn, dus meer energie hebben.
= meer tijd over hebben
= schonere kleren/omgeving
=niet meer buiten in de regen moeten gaan staan bij een restaurant bezoek
= ( vul zelf maar in )

11 likes

Voor iemand die van het alles of niets is, is het roken - niet over de longen - wel een beetje halfbakken :sweat_smile:

1 like

Tja en hoe moet het dan met de biefstuk, die eet ik ook medium rare. Maar hij gaat wel helemaal op “alles of niets”, hetzelfde was voor de peuken, medium roken maar wel helemaal tot aan de filter :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar, de rook kwam, drie pakjes per dag, niet verder dan de mondholte?
Ik krijg al ademnood bij de gedachte… :blush:

1 like

Dat dacht ik in eerste instantie dus ook, maar volgens de coach komt er altijd wel wat rook in je longen. Niet diep, maar toch. Maar joh, jij weet net als ik wat wij buiten inademen in het Rijnmondgebied maar ja dat is werkgelegenheid en daar hoor je weinig over. Dus over een tijdje gaan wij niet rokers helemaal woke en bezetten dat hele gebied. O nee, kan ook weer niet zit ik zonder warmte en koud douchen :wink:

2 likes

Nou hier is ie dan mijn NA na een jaartje niet roken. Het is ongeveer de helft van wat ik kwijt was… maar ik ben alsnog heel blij met dit kadootje aan mezelf. :hugs::pray:t3:

Topic van deze NA is hier te vinden.

15 likes

Gaaf horloge. Van harte!

1 like

Gefeliciteerd :slight_smile: wees trots op de prestatie en als je het moeilijk hebt, is er geen beter uitzicht dan je horloge :slight_smile:

1 like

Al vele decennia geleden gestopt inmiddels nu van de uitgespaarde centjes een dikke asbak gekocht. :blush:

Staat geweldig op de salontafel!

#opdatwijnooitvergeten :candle:

7 likes

Dat idee vind ik ook wel wat hebben :slight_smile: mag ik dat overnemen/kopiëren?

1 like

Jazeker. Hoogst decoratieve echo uit het verleden… :slightly_smiling_face:

1 like

En !!! Iedereen nog rook vrij …

8 likes

Jij rookte maar 12 sigaretten per dag? Dan schiet het niet op met besparen :joy:.

1 like

:rofl::rofl: dus denk dat mijn JLC nog een tijdje op zich laat wachten :crazy_face::crazy_face::crazy_face:

1 like

Zelfs met 12 sigaretten per dag in 141 dagen al 338 €uro en, nog veel voornamelijk, al bijna 13 dagen levenswinstverwachting. (Scrabblewoordwaarde?)
Chapeau @Michel.s

1 like

Goedendag zeg, als ik die prijzen zo bekijk van JLC, dan duurt dat inderdaad nog even :rofl:. Tegen die tijd denk je echt helemaal niet meer aan roken.
Een leuke Grand Seiko ofzo is dan dichterbij.
Hoe dan ook, gaat lekker zo :+1:. Top.

2 likes

En met vanaf halverwege volgend jaar iets van 40% accijnzen erbij, dan gaat het wel opschieten met besparen.

Goed bezig mensen :+1:

Die app kan er wel af hoor.
Roken bestaat niet meer voor jou! :facepunch:t2:

1 like

Goedemorgend, ik ben nu ongeveer 4jaar en half gestopt met roken. Als dit met terugwerkende kracht zou werken zou dit : 4 x 12 maanden = 48maanden + 6maanden van het half jaar is 54 maanden. Ik rookte 120 euro per maand dus 54 x 120euro = 6480 euro. Dus deze:

5950 euro. Kan ik nog een seiko kopen :yum:.
Zonder terugwerkende kracht was het na een jaar 1440euro dus deze:

990euro :yum:

4 likes