Jij rookte maar 12 sigaretten per dag? Dan schiet het niet op met besparen .
dus denk dat mijn JLC nog een tijdje op zich laat wachten
Zelfs met 12 sigaretten per dag in 141 dagen al 338 €uro en, nog veel voornamelijk, al bijna 13 dagen levenswinstverwachting. (Scrabblewoordwaarde?)
Chapeau @Michel.s
Goedendag zeg, als ik die prijzen zo bekijk van JLC, dan duurt dat inderdaad nog even . Tegen die tijd denk je echt helemaal niet meer aan roken.
Een leuke Grand Seiko ofzo is dan dichterbij.
Hoe dan ook, gaat lekker zo . Top.
En met vanaf halverwege volgend jaar iets van 40% accijnzen erbij, dan gaat het wel opschieten met besparen.
Goed bezig mensen
Die app kan er wel af hoor.
Roken bestaat niet meer voor jou!
Goedemorgend, ik ben nu ongeveer 4jaar en half gestopt met roken. Als dit met terugwerkende kracht zou werken zou dit : 4 x 12 maanden = 48maanden + 6maanden van het half jaar is 54 maanden. Ik rookte 120 euro per maand dus 54 x 120euro = 6480 euro. Dus deze:
5950 euro. Kan ik nog een seiko kopen

Zonder terugwerkende kracht was het na een jaar 1440euro dus deze:
990euro

En proficiat aan allen die gestopt zijn
Ik mocht de nieuw verworven Tissot Seastar alvast omdoen van de vrouw Ze zag al wel dat ik zeker niet de behoefte heb weer 1 aan te steken!
Wat ik nu wel merk, is dat heel veel stoppers een anti roken mentaliteit hebben gekregen… Ik laat mijn vrouw gewoon door roken, het doet me niks. Wat zij wil, doet ze maar gewoon. En zo is dat ook met collega’s… Iedereen verwacht van mij dat ik de laatste rokers over ga halen om te stoppen met roken… Ben je gek? Ik ga gewoon gezellig mee naar buiten en eet een extra koekje
Dat is cognitief gedrag… een soort van zelfbescherming om jezelf er van te weerhouden om weer terug in verval te raken, denk ik. We blijven immers verslaafden
Ik wil geen enkele roker overtuigen om te stoppen, aangezien ik weet dat het stoppen niet zal werken als ze zelf niet willen. Maar oh wee als ze wel willen, dan moedig ik ze graag aan
Wel merk ik dat als ik rook ruik het echt vies vind ruiken en ik alleen maar kan denken wat voor een gore gewoonte ik had… maar ook dat is een automatische gedachte die mijn hersenen zelf hebben gecreëerd haha.
Nou, als je geur weer terukomt vind je een volle asbak verschrikkelijk stinken.
Heb je in de avond tussen rokers gestaan dan doe je je kleding de volgende ochtend met walging in de was.
Wat een gore lucht komt daar van af zeg.
Ben zelf nu een week gestopt met iqos heets, daarvoor normale sigaretten. Ook die heets waren mega verslavend en pakte je zelfs nog sneller dan gewone peuken. Daardoor samen met de vrouw rond de 400 euro per maand kwijt uit paffen.
Met nicotine pleister en spray prima uit te houden! Rustig aan afbouwen.
Wel moeilijk schijten ( real time remark ) lange HF sessies op de pot.
Je lichaam moet ook ff wennen en ontregelen. Dat komt vanzelf wel weer goed.
Ipv gewone koffie dubbele espresso drinken, dan komt alles weer op gang
Deze post is van 34 minuten geleden. Ben je al van de pot af?
Wel een openhartige openbaring, dit ontwenningsverschijnsel. Geweldig
.
Duurde serieus lang, het was alsof ik een natte spons eruit moest persen.
Ik moest lachen.
Hou vol iedereen…ik heb zeer zeer zelden een moment dat ik denk van ja…heb zin in een sigaret… en dat is binnen 10 seconden ook zo weer over.
Dit zijn serieus mooie cijfers, in alle opzichten. Het wordt alleen maar makkelijker(geld en lucht verdienen) .
Gefeliciteerd.