Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

ondertussen een longines die ik destijds zomaar kocht. Het is nog lekker aan de middelandse zee…

6 likes

@Pieterswatch lekker bezig en mooie aanwinst :+1:
Trouwens heb je ook een goede muzieksmaak met Rush - Clockwork Angels

Ik ben 13 jaar geleden op dezelfde manier gestopt, maar van besparing heb ik niets gemerkt. Jammer, want ik had er graag een Daytona aan over gehouden :joy:

2 likes

Yep… het ruikt nog steeds niet verkeerd. Een aversie ga ik niet krijgen. ( daar maak je het jezelf alleen maar moeilijk mee ) Een groot gedeelte van familie/ vriendenkring rookt ook nog steeds. Mijn dochter trouwens ook… mijn “schoonzoon” is pas geleden gestopt… dus ik hoop dat mijn dochter dit ook gaat doen.

1 like

De 1e die clockwork angels ziet! Rush, soundtrack of my life sinds ik als 14 jarige voor het eerst 2112 hoorde. :heart:

2 likes

1 jaar na het stoppen met roken in 2002 ben ik gestopt met suiker in de thee en koffie. Dat was eigenlijk nog lastiger dan stoppen met roken. Inmiddels moet ik er niet aan denken om suiker in mijn koffie te hebben.
Dat roken was overigens een van de stomste dingen die ik gedaan heb naast het aanschaffen van Libertel aandelen.

4 likes

Suiker in de koffie is terug, na zoetjes geprobeerd te hebben wat echt verschrikkelijk was. Alle andere dranken zijn “zero” geworden. Edit En zonder suiker gaan is ook echt afkicken.

1 like

Zoetjes heb ik geprobeerd. Ik geloof dat dat potje uit 2003 nog ergens in de krochten van de kelder is verborgen. Wat een ranzig spul was dat.

1 like

Ik denk dat dat voor een ieder verschillend werkt. Bij mij werkte spontaan stoppen met roken ook het beste, maar er zijn ook genoeg mensen die een ijkpunt nodig hebben waar ze psychisch naar toe kunnen werken.

Welke methode ieder ook gaat toepassen, ik hoop dat iedereen hier succesvol kan gaan stoppen en het kunnen volhouden.

Nou en of! De enige keren dat hier nog iets van suiker in huis staat is als er bezoek is. Verder eten of drinken mijn vriendin en ik bijna niks meer aan suiker. Dat was in het begin wel even wennen, maar ik vond het minder moeilijk dan stoppen met roken. Wat wellicht scheelde is dat ik nooit veel snoepte en frisdrank dronk. Daarna zijn we ook begonnen om processed foods tot een minimum te brengen. Dus veel sausjes zelf maken etc. Dat is niet erg, want koken en bbq-en is ook een hobby van me.

3 likes

Maar zodra zwarte koffie gewend bent, smaakt suiker als vergif. True story.

2 likes

Ja geweldig, bij mij eerst “A Passage to Bangkok” en daarna ook “2112”. Grappig feitje over de cover van “Clockwork Angels”, de wijzers staan op digitaal 21:12 uur.
Helaas zullen er geen nieuwe albums meer komen maar “The Garden” was een erg mooie afsluiter.

1 like

Ik heb jaren ‘onderweg geleefd’ lees internationaal chauffeur, weken van huis Nooit echt ergens naar gekeken tot ik mijn nieuwe vrouw leerde kennen…Nu 3 jaar verder stukken gezonder en een andere levensstijl.

7 likes

Het is uitstelgedrag in het hoofd zijn ze goed bezig denken ze maar het wordt vaak opgevolgd door een nieuw excuus waarom er nu toch ff niet gestopt kan worden.
Maar ik ga stoppen,echt…
Gewoon weg die rommel in heel veel gevallen hoor je dat het (onverwacht)best meeviel

Succes! Bedenk dat je er waarschijnlijk betere en gezondere levensjaren bij krijgt.

Al zou je t niet voor jezelf doen, dan toch voor je eventuele partner/kinderen/kleinkinderen.

11 likes

Ook gestopt met suiker overal ingooien.
Na ongeveer 2-3 jaar gestopt te zijn begon mijn smaak en reukvermogen te verbeteren.
Ik ruik bs nu van mijlen ver en kan geen soep meer eten in restaurants omdat het ramzout smaakt (vaak, niet altijd).

Tuurlijk heb je daar een goed punt, maar als de wil er niet is heeft druk zetten absoluut geen zin. Als zij er zo over denken, laat het dan. Ook voor ons allen op het HF, ieder maakt zijn eigen keuzes en dat hebben we te respecteren ook al ben je het er niet mee eens.

4 likes

Degenen die gestopt zijn: respect.
Zij die dat gaan doen: sterkte.

Ik begin er niet aan. Aan stoppen dan. Is veuls te lekker.
En ik hanteer een andere rekenmethode: aangezien ik straks 10 jaar korter leef, kan ik van het daarmee uitgespaarde geld wel een paar GS’en kopen.
:stuck_out_tongue:

11 likes

WAUWWW… zelden zoiets… “snuggers” gelezen… echt wauw

Hulde aan iedereen die de stalen kloten heeft gehad om te stoppen

Ik ben inmiddels circa 8 jaar gestopt en heb onder andere van die knaken een fijne collectie gekocht

8 likes