Ook dat respecteer ik, het is jou keus. En als jij wil blijven roken wie zijn wij om daar een oordeel over te hebben. Heb maar al te vaak mee gemaakt dat er mensen waren die jarenlang gerookt hebben en dus ook anderen tot last waren, de grootse mond hadden tegen de rokers. Wat m.i juist averrechts werkt, advies prima maar neem niet iemand de maat als jezelf jarenlang gerookt hebt.
Mij zullen ze niet horen als ik gestopt ben, ook al stinkt het. Weet dat ik ook anderen tot last ben geweest.
Misschien heb je mazzel en leef je 20 jaar korter, nog meer uitgespaard. Kom op positief denken en gewoon 20 jaar later failliet en in redelijke gezondheid sterven, dan 10 jaar voor je tijd kreperen.
Kennelijk missen sommigen de smiley achter mijn post.
Ik probeer de kern uit de topictitel om te draaien. Daar zou je uit af kunnen leiden dat met de ene verslaving wordt gestopt, om de andere te betalen.
Maar dat is vrije interpretatie.
Nice man!
Ik reageerde ook gewoon positief hoor, Soms is het lastig de juiste nuance in tekst te leggen…
Maar idd, het stoppen met roken was wel een goede reden om mijn 11de na in een jaar goed te praten…
Hier nu ook dik een week gestopt…
Na veel wikken en wegen verwacht ik dat deze het gaat worden:
Bij de juwelier langs geweest, maar helaas was deze uitverkocht. Einde van het liedje: deze week hoor ik wanneer de pas sessie is
Het roken mis ik helemaal niet, de momentjes en het vasthouden van iets vooral… En als ik het even zwaar heb, kijk ik gewoon even naar de tissot op mijn beeldscherm
Mijn tip: koop een swatch en geef je geld het eerste jaar uit aan een abonnementje op de sportschool, de padel vereniging of een nieuwe racefiets. Ga je echt veel meer plezier van hebben, je vergeet bijna dat je het moeilijk vond om te stoppen als je merkt hoeveel beter je conditie wordt, en dat horloge kan in jaar 2 ook nog prima. En in jaar 3, en 4…
1,5 jaar and counting trouwens
Lange tijd alleen sigaren gerookt, mijzelf wijs maken dat het minder schadelijk was. Inmiddels al 5 jaar gestopt, maar vind het nog steeds lekker ruiken.
Mijn meissie is al 15 jaar geleden gestopt met roken, had haar voorbeeld eerder moeten volgen.
Hahaha ja dat is zeker waar! Ik merkte het vooral op de wintersport, waar de lucht ijl en minder zuurstof is. Voorheen liep ik bij iedere bocht de steunen en te piepen en moest er om de paar honderd meter pauze worden gehouden.
Het jaar er op moesten ze me van de piste trekken, want ik bleef maar gaan. Nog even snel het laatste skiliftje omhoog
Maar het is in ieder geval een erg goede tip om ook te investeren in een sport of in ieder geval in meer beweging, al zijn met maar een stel toffe wandelschoenen.
Dit was mijn beloning voor mezelf na een vol jaar geen sigaret te hebben aangeraakt. Het was ook meteen mijn eerste duurder horloge omdat ik het eindelijk kon verantwoorden vanwege de besparing van het stoppen met roken
Carbon case Victorinox INOX automaat
En deze heb ik cadeau gekregen van mijn vriendin nadat ik een jaar was gestopt met blowen. Inmiddels rook ik al bijna 4 jaar geen sigaretten meer en al ruim 2 jaar geen weed meer. Ik ben blij dat ik die gewoontes heb kunnen doorbreken maar het heeft wat moeite gekost dus daarom respect voor iedereen die het is gelukt en inderdaad sterkte aan één ieder die erover nadenkt om ook te stoppen.
Seiko Sport 5 op zijn originele nato band
Krijg hier spontaan zucht van .
Dank voor de tip, maar ik houd het bij de blackbay haha.
Echt veel meer plezier van
Blackbay was trouwens 2 jaar roken voot mij.
Hahaha. Het is nu nog te vroeg, maar wellicht na een tijdje ga je een onrustig onbevredigend gevoel krijgen, wrestles legs en armen. Ik zou het omschrijven als een hoop opgekropte energie die niet vrij kan komen.
Mocht je dat gevoel krijgen, trek dan eens wat sportschoenen aan en ga een stukje hardlopen/joggen. Hoeft niet ver en loop op een tempo dat je nog net aan een gesprek kan voeren en daarbij niet buiten adem raakt. Die “opgekropte energie” raak je dan kwijt en je lichaam maakt gelijk endorfine aan.
Vind je deze lichaamsbeweging toch op een of andere manier prettig, dan kan een kleine investering voor hardloopschoenen er wel van af, toch?
Ik ben zelf nooit een fanatiek sporter geweest, maar nu doe ik drie keer per week aan hardlopen en om de maand loop ik een halve marathon. Toen ik ging stoppen, had ik dit ook nooit gedacht, maar uiteindelijk is het dubbele winst
Nu ben ik een soort van verslaafd aan de runners rush
Ieder heeft zo zijn manieren om het stoppen vol te houden. Dit is er slechts eentje van, maar je zou het eens kunnen overwegen
Ik beweeg en sport altijd al veel . Heb adhd en die innerlijke onrust laat me vaak veel meer bewegen dan eigenlijk nodig is. Dus ik denk dat dit wel toe zal nemen haha.
Maar een sportschool is voor mij de hell op aarde. Net als een renfiets.
Ik ga liever wandelen/hardlopen door het bos, skaten, de tuin onderhouden of een beetje kracht oefeningen met eigen lichaamsgewicht, lekker thuis ipv in een sportschool.
ja same here! Paar keer een poging gedaan, maar dat haantjesgedrag tussen al die wandelende testosteronbommetjes was niks voor mij
Jep. Lekker buiten zijn. Daarnaast liggen hier wat gewichtjes voor als ik wat core training wil doen.
Kunnen we een kleine update krijgen? Hoeveel peuken zijn er nog en hoe is de sfeer daar?
Tuurlijk schoen, je weet ik ben niet moeilijk. Gisteren was mijn ega er al doorheen en pakte er nog even 3 van mij. 15 had ik er nog zelf opgerookt. Heb er nog 2, hele dag niet gerookt. Wil samen met mijn ega de laatste 2 oproken. Maken nog wel even een foto van die peuken met horloges, mogen ook nooit meer weg natuurlijk
Maar wanneer ga je nu ontwenningsverschijnselen voelen, want vandaag voelde ik nog niets???
De een heeft het al als normaliter de volgende peuk opgestoken moet worden en de ander voelt het pas na een aantal dagen.
Ook heeft de een meer en/of heftiger last van ontwenningsverschijnselen dan de ander.
De lichamelijke ontwenningsverschijnselen vielen bij mij wel mee. De psychische ontwenningsverschijnselen vond ik wat lastiger
Wel even de foto posten straks he. Dat wordt een historisch moment
Succes met stoppen voor jullie beiden!