Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Dit is exact de manier hoe ik erna kijk. De kick halen uit *het weerstaan van", inplaats van neerslachtig of rot voelen vanwege de zucht.

Succes @fredpanarai1 en @assie62 ! Jullie kunnen dit :+1:

5 likes

Astrid en Fred veel sterkte. Steun elkaar. Gewoon doen. De gewoonte doorbreken is lastig, maar even doorbijten. Jullie kunnen het :muscle:t3:

2 likes

Van 19 jaar niet roken heb ik deze 2 kunnen betalen.

19 x 52 weken x 3 pakjes zware shag per week x Gemiddeld €7,50???

9 likes

Kan je nagaan als ik ook nog eens niet zou drinken :joy:

1 like

Ik ga het topic vanaf nu gewoon volgen voor @Nash :sunglasses:

1 like

Zit je te stoken? :joy:

1 like

Neenee, ik ben oprecht benieuwd. Sowieso grappig;

“Schat, hoezo lukt het je nu te stoppen? Vieze plaatjes op verpakking? Prijzen?”

-“Nee, leestijd op hf weer opgepakt”

“Zucht”

1 like

@Nash moet ik je triggeren om het vol te houden? :imp:
Je weet dat ik dat kan :sweat_smile:

Zonder dollen je doet het niet voor ons of voor je portemonnee.
Je doet het voor je eigen gezondheid en het is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht. Geen idee wat je zelf vind wat voor levens verwachting je hebt of welke leeftijd dat je nu bent maar het is de moeite waard. Je zal jezelf uiteindelijk dankbaar zijn.

Kom op je kan het… Op momenten van verveling zal het lastig zijn en dan denk je aan mij. ( Die eikel gun ik het niet dat ik weer ga roken) En zet je door :muscle::muscle::muscle:

3 likes

:rofl::rofl: lekker.

Waardeer dit meer dan je waarschijnlijk denkt :rofl:. Ik ga dit zeker volhouden :muscle:. Bedankt!

5 likes

Dit gaat goedkomen!!!

2 likes

Ik stond gister in de Gym naast iemand op de loopband waarvan ik dacht dat hij op benzine liep. Tot ik zag waar het slangetje vandaan kwam en dat er een zuurstoffles naast stond.

Ik heb voor mijn 20ste 2x een klaplong gehad en daar de 2e keer een litteken van 30 cm aan over gehouden. Met de mededeling van de longarts dat als ik zo doorging ik Emfyseem zou ontwikkelen. Als je dan ±20 jaar later op je 40ste iemand naast je zie staan met zuurstof op een loopband dan ben je je zelf heel dankbaar. Ondanks dat het confronterend is. En geloof me ik ben echt geen heilige die snel medelijden heeft.

5 likes

Zo, dat is dan wel heel confronterend zeg. Dan snap ik heel goed dat je direct stopt met roken. zeker gezien je gezondheid destijds snap ik je heel goed. In jou geval hoef je echt geen heilige te zijn en met medelijden schiet je al zeker niets op. Bij jou viel gelukkig heel snel het kwartje. :+1:. Maar ik meen het echt dat motiverende opmerkingen zeker helpen, van wie dan ook en vindt het tof dat men de stoppers en mogelijke stoppers per 1 okt. een hart onder de riem steken :+1:. Bijkomend voordeel, leg het geld op zei en je krijgt er een mooi horloge voor terug die jaren mee gaat :ok_hand:

4 likes

Dat is natuurlijk een mooie stimulans!
Eigenlijk vreemd dat het zo’n moeite kost om iets NIET te doen.:blush:
Gewoon niet doen. Het roken is vanaf nu voor anderen.
Het is voorbij. Been there…
Wel ook gelijk voeding meepakken en gaan wandelen dagelijks ivm de pondjes.

1 like

@Jurk is de hf kroeg vanaf nu rookvrij?

Succes aan een ieder! Jaren gerookt en nu nog af en toe een lekkere sigaar. ‘winst’ uit stoppen is puur fysiek. De rest gaat op aan lekkere wijn

2 likes

Volgens mij was hij dat al. Maar ben zeker van plan iets met dit topic te doen dit weekend. :sunglasses:

7 likes

Heftig. Ben 32 en klonk elke ochtend als een slecht afgestelde tweetakt motor met ploffende ontsteking.
Mijn astma rees de pan uit en de astma verpleegkundige vond mijn waardes afgelopen jaar schrikbarend voor mijn leeftijd.

Ik ben ervan overtuigd dat ik tegen mijn 40ste ook met zo’n slangetje achter de rollator loop als ik door blijf roken. Slechte longen en roken als een ketter zitten in de familie.

Goede nieuws, dag 3 en deze ochtend amper opstart geluiden en veel meer energie. Ik heb geen piepende ademhaling meer gehad en vanochtend enkel mijn onderhoud pompje nodig gehad en de luchtweg verwijderaar kunnen laten staan. 1 goede Roggel ipv een orkest richting de badkamer.

En ik de katten maar de schuld geven… Tuurlijk, die helpen niet. Maar het roken was toch echt de grootste boosdoener.

Dus dat je longen pas na enkele maanden echt verbeteren durf ik te weerleggen. Heb serieus al jaren niet meer zo prettig adem kunnen halen.

Tussenstand:
Ik kan nu al een een

en een krat pils kopen van het uitgespaarde geld.

Gaat hm natuurlijk niet worden, maar het maakt het tastbaar. Het is zo ontzettend veel geld per jaar, ongelofelijk.

@fredpanarai1 je bent een baas en je kan dit.

Ik zal de updates vanaf nu om de zoveel maanden doen haha. Want anders gaat dit topic off topic.
Over een jaar hoop ik hier de

van mijn eigen pols te showen ipv plaatjes te jatten van Google Images.

16 likes

Mijn ervaring is dat je geen datum moet stellen dus ook geen stoptober. Je bent er klaar voor of je bent het niet, ik rookte als ik een kater had van de drank nietdus ben nu alcoholist geworden (geintje). Dus ik had een kater op zondag en de maandag erna dacht ik ik rook vandaag ook niet. Toen had ik 2 dagen niet gerookt en dacht ik nou dan kan ik net zo goed stoppen. En zo geschiedde. Ik zag die kleine man van mij wel is door een beetje rook van mij lopen, merkte dat mijn conditie niet best was en ik het goede voorbeeld voor mijn zoon wou zijn.

Geen pleisters geen laserbehandeling niks. Gewoon cold turkey ermee gestopt en het bespaart geld wat ik apart leg voor een horloge. En mijn gezondheid gaat vooruit. Win win.

Jullie kunnen het👊🏻

6 likes

Mensen die roken hebben tot wel bijna 11 keer meer kans op longkanker dan mensen die niet roken. Als je stopt met roken kan de longfunctie tot wel 30 procent verbeteren.
Hoe langer je bent gestopt, hoe meer de kans op longkanker afneemt. De kans op longkanker is 10-15 jaar na het stoppen ongeveer 50 procent minder. De schade die er al is in je longen door het roken, is blijvend.

Longkanker is een ziekte die het meest door roken wordt veroorzaakt. Zo was in 2019 82 procent van alle sterfgevallen aan longkanker veroorzaakt door roken.

2 likes

Volhouden, ik vond persoonlijk de eerste 2 weken het ergste. En ben nu op dag 50 en heb nog steeds wel eens trek, maar wel veel minder. Je kan het💪🏻

Wat wil een mens nog meer?
200w (7)

Voor het geld had ik persoonlijk nooit gestopt. Maar ik zou me zeker ook de Tudor als doel en beloning voorhouden. Ondertussen lekker naar de Gym cardio doen. Dan ben jij over een jaar een hele andere man met een betere toekomst. En kan je hopelijk langer en met trots de verdiende Tudor dragen.

1 like