Ik sta versteld van @Assie62 , ze klonk toch echt als een meer verstokte roker als @fredpanarai1 die niet over de longen rooktte. Allebei sterk. En @Nash, Held! Goed bezig…
Sorry hoor… maar wat een snoepie!
Het wil niet zeggen dat je longen beter worden door het stoppen,als ze al voldoende verwoest zijn herstelt dat niet meer.
Mijn schoonvader is uiteindelijk ook gestopt maar te laat en is uiteindelijk aan de gevolgen van het roken overleden.
Het meest bizarre is dat hij probleemloos gestopt was zonder hulpmiddeltjes oid terwijl hij dacht dat stoppen een hel zou zijn(hij rookte zelfs onder de douche)
Dat is dus nu.
Die week is vast in the pocket.
Gefeliciteerd Ferry.
Gefeliciteerd Ferry en Assie62, volhouden jullie de andere stoppers ook natuurlijk.
Ik stopte 30 jaar geleden met tabak. Ben nog steeds verslaafd, gaat nooit meer over. Moet je mee leren omgaan.
Nonsens
Ed, jou waarheid hoeft natuurlijk niet de waarheid zijn van Gobert. Als hij nog steeds vindt dat hij verslaafd is dan verdient hij van mij een dikke pluim/duim dat hij ermee kan dealen .
Dat klopt, longblaasjes die kapot zijn herstellen niet meer. Ik denk wel dat het met DNA te maken heeft. Zo zijn er ook genoeg verhalen die vertellen mijn opa/oma enz rookte als een ketter en werd 100 jaar. Dan heeft die persoon geluk, maar eerlijk is eerlijk dat roken bij de meesten het leven verkort. Laten we er gewoon vanuit gaan dat diegene die nu stoppen, iets meer geluk hebben en er een paar jaartjes bij krijgen.
Wat onverlet laat dat de schoonvader van Paul2all het geluk niet aan zijn zijde had.
Nee hoor.
Ik doelde ook niet op longherstel, maar meer lucht en fitter voelen…Dat duurde echt wel een tijdje.
Bij mij is het verlangen naar een sigaret nooit verdwenen. Iederere roker heeft wel zijn of haar momentjes. Een sigaret bij het opstaan, na het eten, bij het haardvuur etc. Die zijn altijd gebleven.
Maar goed dat je blijft volhouden!
Tuurlijk. Ik denk dat ik zelfs misselijk zou worden als ik er eentje op zou steken.
Akkoord, ben ik met je eens, maar is verslaving niet een te zwaar woord? Afijn, we begrijpen elkaar.3🙂
Laten we de verslaving aan het roken eens vergelijken met alcoholverslaving, die worden dus echt verteld nooit meer een druppel te drinken. Dus ga ik er vanuit, dat wanneer je jaren gestopt bent en je gaat weer een paar peuken roken, je echt een risico neemt. Dus kan ik mij vinden in de stelling van Gobert, maar goed meningen mogen verschillen natuurlijk, zolang wij ons doel maar halen
Ok, dan zit je er wel echt op. Maar verder inderdaad, je longen gaan niet uit zichzelf weer voluit open staan. Zeker als je geen 25 meer bent. Maar als je twee keer in de week een rondje gaat rennen, of desnoods een uurtje gaat fietsen op je gewone fiets, dan gaat het snel.
Nog een tipje van het huis: als je tegen jezelf zegt dat je bent gestopt met roken ben je daar iedere dag weer mee bezig. Als je jezelf overtuigd dat je niet meer rookt en dat een afgesloten deel van je leven is wordt het makkelijker. 95% van de verslaving zit in je hoofd
Succes weer!