Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Jammer dit, maar ga door :+1:

1 like

Maak haar aub heeeel duidelijk dat er nog nix verloren is.
De enige sigaret die ze niet meer op moet steken is de volgende.
Hoe moeilijk kan het zijn.

3 likes

Ai dat is zonde! De verslaving/gewoonte wint het dan toch van de wil.
Vertel haar wel dat het nog geen einde oefening is en ze door moet blijven gaan, maar niet op de manier zoals zij wil. Want eerlijk is eerlijk, dit zou het begin kunnen zijn van het einde. Dus zorg er voor dat ze er gelijk weer voor gaat!

1 like

Ik ben te eigen, vandaar oproep tot interventie dus je weet wat te doen Ed.
Maar eerlijk is eerlijk, makkelijk is het niet. Maar ja ik ben een eigenheimer, dus hoe klo** ik mij ook voel een peuk steek ik niet op!!!

5 likes

Dat is de juiste instelling Ferry!
De grootste fout die men vaak begaat is dat als het even tegen zit, je gelijk weer naar de peuken wil grijpen als excuus. Goed dat je daar niet intrapt!

1 like

Precies, het begint er met 1 en voor je het weet zit je de hele dag weer te paffen. En zeker bij mij is het zwart-wit, alles of niets, nu dus voor niets gekozen. Wel heel benieuwt hoe zo’n coach te werk gaat, heb ik nog niemand hier over gehoord.

2 likes

Ik heb geen idee. Ik denk dat het ook een beetje aftasten is hoe de cliënt is. Jij houdt duidelijk van de harde aanpak, jezelf een spiegel voorhouden en zo nu en dan een complimentje. De ander heeft liever de methode om aan het handje gehouden te worden en bedolven te worden aan motiverende en positieve woorden terwijl er geen ruimte is voor opbouwende kritiek.
Ik denk dat een coach daar oa naar kijkt en jullie samen bepalen wat de beste methode is om te stoppen?

1 like

Zo’n idee had ik ook, maar hoopte op een ervaring van iemand met zo’n coach. Straks zegt hij/zij ze mag wel 1 peuk per dag en dan langzaam afbouwen naar 1 per 2 dagen enz. Zit ik dus echt niet op te wachten, in ieder geval niet in mijn bijzijn.

2 likes

Jij bent gestopt Ferry. :facepunch:t2:

2 likes

Die coach gaat niet zeggen langzaam afbouwen… dat is leuk om te minderen maar stoppen is stoppen. Rigoureus en zonder vangnet dat je dan morgen maar weer probeert…En inderdaad, jij rookt niet meer…:+1: Ja, lastig als je wederhelft wel rookt maar hey, gewoon eraf blijven. Het moet nu iets makkelijker zijn.

1 like

Zal wel moeten John, de P.C is niet goedkoop he :wink:.

3 likes

Het zijn van die momenten, krijg ik ook een nerveus gevoel dus makkelijker is het niet. Maar ik zet door, zeg ook niet probeer te stoppen, maar stop met roken.

4 likes

Waar een wil is is een weg.
Ik heb nu al 11 maanden geen sigaret gerookt terwijl er hier thuis mijn vrouw en kinderen wel gewoon roken.Ik vind gewoon dat ze dat zelf moeten weten of ze dat wel of niet doen.Natuurlijk heb ik liever dat ze ook stoppen maar ik ga daar niks over zeggen.ik heb zelf 40 jaar gerookt wie ben ik dan om te zeggen dat een ander ook moet stoppen.

7 likes

Dat vind ik knap, want de verleiding is er continue! Goed dat je volgehouden hebt!

2 likes

Ben het met je eens, maar voor nu in mijn moeilijke periode even niet. Maar heb dezelfde instelling als jij, zelf ruim 50 jaar anderen en mezelf lastige gevallen, zou een beetje hypocriet zijn om dan rokers de maat te nemen. Maar ben nu 10 dagen clean, dus even nu niet. Denk dat het na een maandje een stuk makkelijker zou zijn, hoop ik :innocent:

6 likes

Voor mij was dat eigenlijk anders.Ik ben gestopt omdat ik dat zelf wou.
Ik had er gewoon genoeg van.Stiekem natuurlijk wel gedacht van als ik het kan proberen ze het misschien ook.Maar niks is minder waar.
Ik denk maar zo Leven en laten leven.

2 likes

Nee joh, precies hetzelfde hier. Was het gewoon ineens zat :wink:

1 like

Juist die momenten zijn de gevaarlijkste :see_no_evil:
Ik zag in het blauw een kleine motivatie staan van @Rutg3r alleen kost die 100 Pakjes sigaretten, dus voordat ik die bij elkaar zijn we 25 weken verder :rofl:
Dan hoop ik voor Rutger dat die al verkocht is maar dan staat er vast wel weer wat anders moois in het blauw :sunglasses:
@fredpanarai1 wel absoluut super respect dat je het nog steeds zo volhoud.
@Assie62 gaat het ook wel lukken, de intentie en de wil is er, dus ik heb er alle vertrouwen in :muscle:t2: natuurlijk kan ze even een kleine terugval hebben. Zolang ze maar niet in de oude aantallen terugvalt dan gaat ze er wel komen. Heel veel sterkte deze periode :sunglasses:

2 likes

Gelijk maar ff kijken in het blauw, in 10 dagen 30 pakjes niet gerookt. Dus zal snel aan die 100 pakjes zitten :wink:

2 likes

Oke gisteren kregen wij ons eerste gesprek met medipro, blijkt dus een medische zorginstelling te zijn, met artsen en psychlogen.
Dacht dat ik met een kwartiertje wel klaar zou zijn, niet dus 3 kwartier.
Maar goed, blijkt zoals ik bezig ben een goede manier. Lukt echt niet veel mensen om als een kettingroker ineens te stoppen, maar daar ik het nu al 12 dagen volhou zit ik op de goede weg. Natuurlijk, ik ben geen held, heb ik zo nu en dan trek in een peuk maar wordt steeds minder. Toch vroeg de coach of ik (omdat ik als ik trek heb, nerveus/onrustig voel) wellicht toch iets tegen de onrust wilde hebben. Niet dus, wil het op eigen kracht doen, slik al genoeg troep.
Moet wel koffie halveren en veel water gaan drinken om het lichaam te ontgiften. Gaan we doen dus, je gaat ook wel wat zwaarder worden ook al snoep je niet of eet je niet meer. Je lichaam krijgt een resset te verwerken. Veel meer tips had ik niet nodig, volgende week weer een afspraak.
Maar dan Assie (had al gezegd dat zij het moeilijker heeft), Assie heeft toch in de afgelopen dagen stiekem 2 sigaretten op haar werk gerookt. Wel eerlijk verteld en dat ze er zwaar tegenop ziet om tijdens de (binnenkort) vakantie niet te roken. Geen probleem zij haar coach dus, maar alleen al je het even niet meer trekt mag je gerust een sigaret opsteken. Pffff die zag ik ff niet aankomen, maar goed alleen als je het echt even nodig hebt. Na de vakantie een wat andere aanpak voor haar dus, maar Assie krijgt dus medicijnen voorgeschreven. Eerst kijken hoe het met pleisters gaat, lukt dat niet dan hebben ze nog vele andere medicijnen die wat zwaarder zijn. Maar Assie moest zich vooral niet druk maken over het roken in de vakantie, ontspanning is net zo belangrijk. Ze maakte zich nogal druk over die coach omdat die een medische achtergrond hebben en dat ze hard aangepakt zou worden. Tuurlijk niet, je moet zelf willen stoppen met roken. Dus Assie vond het al met al een zeer prettig gesprek en wil er echt voor gaan maar dan op haar manier.
En ook haar manier blijkt dus een manier om te stoppen met roken, duurt wel wat langer maar het eindresultaat is hetzelfde. Haar coach vroeg of ik tijdens de vakantie ook af en toe dan een sigaret wil roken, niet dus ik ben gestopt en dat blijft zo zei ik. Top zei die coach.
Het is nog geen 1 oktober dus wie wil aanhaken, kom bij de club van de (ex) rokers. O ja, de begeleiding doet een arts en alles wordt vergoed door de zorgverzekeraar en ook gaat het niet ten koste van je eigen risico. Wellicht trekt dit ook wat mensen over de streep, samen staan we sterk en komen we er doorheen.
Aardige update zou ik zeggen toch :wink:, maar het blijkt dat er meer wegen naar Rome leiden.

9 likes