Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Idd, ook niet verwacht dat ze zouden zeggen af en toe 1 als het echt niet anders kan…Aan de andere kant, als je echt niet anders kunt, steek je echt wel op met wss het idee dat alles verloren is en je weer meer gaat roken. Op deze professionele manier wordt dat ondervangen door te denken dat het nu even oke is en niet alles verloren is.

1 like

Precies dat dus Pieter, en ze begeleiden je een paar maanden he. Dus niet even een praatje pot, maar gewoon serieus aan de slag.
Had nog wel met die coach erover, dat er voor van alles een afkick clinic is behalve voor het roken. Zelfs als je verslaafd bent aan het blowen (is toch ook roken dacht ik). Gaf ze mij dus helemaal gelijk in, sterker nog er blijken verslavingen te zijn waar je eerder van af bent dan van het roken en daar kan je gewoon voor naar een clinic.
Maar de belangrijkste vraag is en blijft, wil je echt van het roken af. Daar begint het hele proces mee, vond het wel knap dat ik cold Turkey gestopt was terwijl ik wel 3 pakjes p.d rookte. Ook wel fijn om eens een compilimentje te krijgen toch :smiley:

6 likes

Goed bezig Ferry, en blijven volhouden nu :muscle:t2:

2 likes

Ik had eigenlijk wel van het begin af aan dat jij dit gewoon ging doen. :muscle::+1: Ik ken heel veel ex rokers en eigenlijk allemaal zeggen ze dat ze er op een gegeven moment klaar mee waren,l. Als je dat gevoel hebt is het echt makkelijker.

2 likes

:point_up::point_up:
Gelukkig geen last van gehad :partying_face::partying_face:

3 likes

Dat je niet focust op het negatieve als coach en geen groot ding maakt van een paar gerookte sigaretten snap ik wel, maar dit klinkt toch een beetje gek. Lijkt me juist makkelijker om als je even uit je gebruikelijke routine bent en een mooi moment dus om die lastige eerste weken helemaal rookvrij door te komen. Maar oké, ik ben geen professional wat dit betreft dus kan er moeilijk meer van vinden. Alhoewel ik dit dan wel echt een beetje raar vind…

Was dat nadat je had gezegd dat je geen sigaret meer hebt aangeraakt de laatste tijd?

Als ik jou was @fredpanarai1 zou ik de coach lekker voor Assie laten en zelf gewoon doorgaan zoals je bezig bent. Dat is gewoon heel goed namelijk. Zeker voor iemand die

:grimacing:

En inderdaad, de verhalen van mensen die ik ken die niet meer roken zijn eigenlijk allemaal een variatie op

…en vervolgens cold turkey. Dus je valt wat ik hoor precies in die groep van niet-rokers :wink:

Succes weer!

2 likes

@fredpanarai1 en @Assie62 , ben trots op jullie. Assie de vakantie hoort ontspanning te geven, beter daar de focus op leggen. Ferry, anders beloof je haar een horloge uit je verzameling, eentje met een mooie meshband :wink:

2 likes

Holy fuck. Zijn dat 60 peuken per dag? Een kleine 4 per uur? Dat is echt veel.

Maar niet over je longen begreep ik? Krijg je dan wel nicotine binnen? Hoe verhoudt zich dat tot over je longen roken? Ben daar wel nieuwsgierig naar.

1 like

Goed bezig @fredpanarai1 en @Assie62: ook jij kan het :ok_hand:

2 likes

Je weet hoe ze daar over denkt, maar ze is jarig in de vakantie en een gouden armband vindt ze wel ietsje mooier dan een meshband :wink:

2 likes

Ja joh, ik heb geen rem. Maar goed, eigenlijk slecht excuus om te zeggen dat ik niet over mijn longen rookte. Tuurlijk komt er dan ook rook in je longen, alleen een stuk minder dan als je inhaleert.
Dat werd mij nog wel even duidelijk gemaakt, maar echt qua conditie had ik geen last van het roken. Hoesten deed ik ook praktisch niet, nog een beter excuus om te zeggen ik inhaleer niet dus kan geen kwaad. Maar heb al eerder gezegd, ik stop niet omdat ik minder lang zou leven of voor het geld. Ik was/ben het gewoon zat, altijd maar zorgen dat je peuken bij je hebt. Hier mag je wel en daar weer niet roken enz.

1 like

Weet je wel hoeveel sigaretten ik zou kunnen kopen als ik een jaar zou stoppen met horloges?!

5 likes

@fredpanarai1 complimenten! Echt super knap hoe je het aanpakt.

Hebben alle stoppers al een tussentijds rekensommetje gemaakt? :watch:

1 like

Ik heb geen rekensommetjes meer gezien, en jammer genoeg ook nog steeds geen anderen die aanhaken. Maar nog steeds on-topic als je weet te stoppen kan je toch een leuk horloge kopen. Ik heb op voorhand al wat horloges besteld :wink:

3 likes

Valt nog mee , rookte niet zoveel :rofl::rofl:

3 likes

Nog steeds goed bezig @fredpanarai1 en ook @Assie62. En alle anderen die nog steeds gestopt zijn! :pray:t3::hugs:

3 likes

Het gaat de goeie kant op :slight_smile:

8 likes

Hou vol heren. :facepunch:t2:

1 like

Tweede dag…pff…maar we zetten door…!
Alle andere ook succes!

7 likes

Nog hulpmiddelen of puur op wilskracht :crazy_face::crazy_face:

1 like