Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Proberen op wilskracht met steun van Stoptober en HF…

9 likes

Het gaat alleen maar beter en makkelijker worden, hou vol :+1:.

1 like

En door, dag 1 zit er al op, dag 2 doe je nu, 3 en 4 zijn ook nog echt ontzettend zwaar, dag 5 begint het makkelijker te worden…

3 likes

Het wordt alleen maar makkelijker! Zet 'm op

1 like

En weer drie dagen erbij. Wordt het al makkelijker?

4 likes

Top man, wel veel water drinken en weinig koffie dat helpt mij echt wel. Ik zit nu op dag 15,5 en met wilskracht kom je echt heel ver.
En als je het programma volgt van stoptober en onze steun op het HF kom je van het roken af. Zelf heb ik voor medipro gekozen maar komt allemaal op hetzelfde neer. belangrijkste is en blijft dat je wil stoppen met roken van jezelf. We steunen elkaar en hebben we het even moeilijk, gewoon even een pb en we trekken elkaar er doorheen.

Had wel verwacht dat er meerdere zouden meedoen, maar goed wij gaan ervoor :+1:

4 likes

Hoe gaat het met het gewicht?

1 like

Iets zwaarder, maar dat hadden ze al gezegd. Snoepen of meer eten doe ik niet. Maar ja, mijn lichaam moet even gereset worden. In de vakantie we er veel op uit, zal wel geen drol uitmaken want er gaat ook e.e.a in :wink:.
Over assie geef ik geen updates meer, doet ze zelf maar of niet. Afspraak met coach is dat ze 2 sigaretten mag p.d… Oke zal ook wel goed zijn, zij doet het op haar manier.

3 likes

Eerlijk gezegd had ik een grotere uitdaging verwacht na 26 jaar… best grappig wat een mooie tissot in je hoofd kan doen…

De momentjes waar je normaal altijd lekker een sigaretje opstak blijven nog moeilijk. Maar na 2 minuten heb je ook al rationeel bedacht dat je toch niks bij je hebt en voordat je bij de sigarettenboer bent, is die drang weer afgenomen…

Mijn vrouw mag gewoon doorroken, ik ben daar bijna immuun voor geworden. Al heb ik wel afgesproken met haar dat ik geen nieuwe voorraad voor haar haal… dat doet ze zelf maar :slight_smile:

Volgende week woensdag komt de tissot als alles goed gaat binnen!!! Ik kan niet wachten :slight_smile:

8 likes

Zullen we afspreken dat als je binnen het jaar toch weer begint met roken, de Tissot wordt geveild voor het goede doel? Beetje als nog een extra motivatie of prikkel om door te zetten wanneer het echt even lastig wordt. :wink:

6 likes

Ik zat ook al zoiets te bedenken… wat als men zijn/haar horloge heeft gekocht, maar men weer terug valt??? Wat gaat er dan met het horloge gebeuren? Lekker gemeen, maar inderdaad een goede motivatie om het vol te houden :grin: :grin: :grin:

4 likes

Mooie motivatie.
Wat @Pieterswatch zegt is ook wel een leuke :+1: :point_up:.

3 likes

Dan geef ik hem aan mijn zoon…

Maar even alle gekheid op een stokje… ik heb nog meer doelen waar ik voor wil sparen… alleen eerst wilde ik iets voor mezelf :slight_smile:

5 likes

Ik weet ook een leuke motivatie, als ik het minimaal 1 jaar volhou. Ik dan een mooie Longines of Breitling van het HF krijg als beloning, ik voel nu al de prikkel :wink:

2 likes

Longines kun je nooit genoeg hebben.:blush:

3 likes

Kijk anders eens op de site van ikstopwel.nl . Die man geeft regelmatig een gratis webinar, bij sommigen gaat dan al definitief de knop om . En anders heeft hij een drie stappen programma , wat uiteraard niet gratis is .

Een ex collega van mij was ook een zware roker , heeft dat gevolgd en in zijn eigen woorden was hij gelijk een niet roker, dus geen ex roker die er nog dagelijks mee bezig is tussen de oren.
Misschien helpt het voor je vrouw ook !
De man schijnt vrij succesvol te zijn

1 like

Hoi Teun,

Ik vind het al met al redelijk meevallen dat ik niet rook, coach van mij vond dat ik goed bezig was en op dezelfde voet door moet gaan.
Ze vond het wel knap dat zo’n kettingroker als ik zo ineens van de 1 op de andere dag stopte, hoor je niet veel zei ze.
Merk nu al echt dat het gevoel van onrust heel erg aan het afnemen is, had ik niet verwacht dus.
Assie wil het nog even bij haar coach houden, voelt zich prettig bij die arts?/vrouw. Is trouwens ook mijn coach, eind van de week belt ze weer voor een sessie. Nou met mij zal ze snel klaar zijn, heeft ze meer tijd voor Assie. Pleisters kwamen zaterdag al binnen voor Assie, maar ze rookt echt maar 2 peuken per dag op haar werk. Thuis rookt ze helemaal niet meer, dus gaat de goede kant op.
Gaat het fout, dan naar ikstopwel.nl. Trekken gewoon alle registers open :wink:

5 likes

Kijk het maar even aan. Maar met al die pleisters en pillen blijft zij tussen haar oren nog steeds een roker. En daar zit gewoon het probleem, die knop in je hoofd moet gewoon om . En daar helpen die pleisters niet mee.

1 like

Mijn ervaring is dat die drang steeds korter wordt. Nu zijn het 2 minuten, straks 1 sec. En ja, heel soms heb ik het nog, maar moet er dan om lachen :laughing:

3 likes

Dat is naar mijn ervaring het kantelpunt. Voor je het weet is dat gevoel van onrust echt weg. Nooit meer even naar buiten om te roken tijdens een etentje of in de kroeg. Vinden je vrienden ook leuk :wink: En vanaf hier wordt het dus steeds makkelijker en ben je geen roker meer. Goed vooruitzicht toch? En fijn voorbeeld voor Assie ook (en de andere stoppers op het HF!). Als ze ziet hoe veel makkelijker het wordt als je de twee weken zonder door bent wordt het voor haar ook makkelijker om de stap te wagen.

Succes weer allen!

2 likes