Dat was dus ook mijn gedachte, maar ja neem aan dat die coach weet waar zij over praat. Ieder mens is anders en de 1 is wat harder dan de ander. Die pleisters zijn bedoelt om het lichaam langzaam te ontgiften. Ik doe dat met water, ook goed dus. Maar volgens de coach van Assie is ze op de goede weg, als ze maar niet meer gaat roken. Dus tot na de vakantie 2 peuken p.d en daarna zal het wel afbouwen worden verwacht ik.
Dat lijkt mij nog lastiger dan in één keer stoppen. Dit is eigenlijk een langere ‘lijdensweg’ voor @Assie62.
Anderhalf jaar geleden cold turkey gestopt. Nooit teveel aandacht besteed aan het stoppen maar vooral aan mijn gedrag veranderen (veel bewegen). Qua geld besparing niet echt bijgehouden. In de laatste anderhalf jaar ook 4 vintage seamasters gekocht. Wellicht toch een een verband;)
Dat is het ‘in a nutshell’. Niet bezig zijn met wat je niet meer gaat doen (roken), maar met wat je wel gaat doen, krijgen en zijn (bewegen, betere conditie - adem - gebit - etc., gezonder en vrolijker mens).
Ja boys, daar heb ik het vaak genoeg over gehad. Zij vindt het haar manier om te stoppen en de coach was niet negatief over die gedachte. Dus wie ben ik om haar dan te vertellen dat het lastiger is als zij het niet zo ziet?
Maar echt, heb amper meer last van die onrust dus heb goede moed
Eens maar het besef en vooral doen en doorzetten is wel een lange weg geweest. Voor mij in ieder geval.
Tsja boy, ik lees niet alles, maar sla aan op ‘2 peuken per dag’.
Evengoed, top dat jullie stoppen, het is lastig.
Als het makkelijk was, was bijna iedereen wel gestopt.
Verdacht stil hier .
Hoe gaat het met de dame en heren stoppers?
Al een nieuw horloge op het oog ?
Vandaag dag 117 rookvrij
Zo, goed bezig, dan is het inmiddels al wat makkelijker, toch? Geen neiging of behoefte meer aan die peuk?
Pleisters werken perfect, maar dan moet je ze wel op haar mond plakken
Maar, alle gekheid op een stokje, Ik ben trots op je Ferry.
En voor iedereen die gestopt is., je hoeft maar één sigaret niet meer op te steken: de volgende.
Af en toe maar dat gevoel verdwijnt steeds sneller.
9 November aanstaande ben ik alweer een jaar van het roken af.
Ik kreeg toen een laserbehandeling aangeboden via het werk. Ik was toen al bezig om te stoppen, maar ik kon toen die knop niet zomaar omzetten. Die laserbehandeling was voor mij de drempel. Maar of ik er echt veel baat heb gehad? Volgens mij niet echt, want een dag later had ik die aandrang naar dat peukje weer. Maar ik ben toen toch doorgegaan… We waren met 6 kollega’s hieraan begonnen… ik ben de enige die helemaal gestopt is.
Heel soms denk ik er nog wel eens aan, zoals vanmiddag toen ik autopech had, en ik een uur op de anwb moest wachten… toen dacht ik echt van… “wat ga ik in de tussentijd allemaal doen? Normaal had ik al een aantal peuken op gehad…” Maar dat zijn van die korte “bevliegingen”
Tot zover mijn stop verhaaltje
Ik wens jullie allemaal veel sterkte en succes komende tijd!
You can do it!!
Fantastisch, zo heurt het. Het is niet makkelijk. Gefeliciteerd .
Ik heb wel een boel profijt gehad van de laserbehandeling.
Was er in een keer helemaal klaar mee.
Niet op het oog, maar in bestelling. Volgende maand komt er al wat binnen. Als ik nu al bereken wat ik bespaar zou hebben, is dat heel wat. Maar als ik nog zou roken hadden ze er ook gekomen hoor, maar ben er gewoon klaar mee.
Ze zit ook op het HF he Eddie, kan je niet redden nu ze leest alles. Maar vanavond weer beide gesprek gehad met de coach, heb ik eigenlijk helemaal niet nodig. Ben ook zo klaar met de coach en dan is Assie aan de beurt. Mag nog steeds 2 peuken roken tot na de vakantie, wel pleisters blijven gebruiken en na de vakantie nog 1 peuk op het werk i.p.v 2 en zo bouwen we het voor Assie af.
Ik sta van mijzelf te kijken hoor, geen onrustgevoel meer. af en toe denk ik, o ja een peuk. 10 sec. later al weer vergeten.
Ben trots op jullie beide.
ik ben niet gestopt met roken,maar ik heb wel een straton speciale automatic gekocht.
brown on white
super mooi klokje!
retro 1970 ish.
zeker waard voor een kijkje(vind ik)