Hou dit vast .
Van mij hoef je ook niet te stoppen hoor, je moet het zelf willen uiteindelijk. Maar gefeliciteerd met je straton, wens je veel draagplezier
heb je hem gezien?.
het is wel het stoppen waard!!
Focus houden op stoppen met roken, gewicht komt later wel weer .
Gewicht komt direct hoor geen illusie
Met je suikerverslaving deal je maar weer over een paar maanden dan.
Wel een kleine update: vanavond net te horen gekregen van de juwelier dat de Tissot klaar ligt om op te halen!!! Dat wordt woensdag een mooi momentje
Goed hoor . Nog steeds rookvrij. Wel op een afscheid (sterfgeval) van de moeder van een goede vriend, zo’n vape ding zonder nicotine gehaald. Dit omdat ik verwachte dat ik omringd zou zijn door rokers en verleiding. Goede keuze, zo bleek, want inderdaad volop sigaretten ‘voor de pak’. Wegwerp vape dinges opgeteugd en vanwege de 0,% nicotine geen nieuwe zucht.
Ook geen zucht naar zo’n nieuw vape ding, want de dag erna had ik mijn tandvlees ontstoken. Geen idee of er een causaal verband is, maar de associatie is wel gelegd haha.
Maar dat was dan ook alles.
Door de dag geen zucht. Soms wel even een besef momentje maar geen harde cravings.
Al bijna 200 euro bespaard en echt een enorm verschil met mijn astma klachten, energie en algemeen gevoel van gezondheid.
Owja, ik kom erachter dat ik ook minder vaak naar de carwash ga. Buitenkant van de auto wel iets minder netjes, maar er is een pak minder te stofzuigen/poetsen in de auto zelf. Dit loopt op jaarbasis ook aardig op.
Fijn te lezen dat het goed gaat…
Toppie, 5 dagen meer als ik maar dat maakt niet uit. We houden het vol, net zoals @Nash en @Assie62 . Zo trekken we elkaar er doorheen. Gelukkig niet MEER behoefte aan snaaien, deed ik al toen ik nog rookte. Gekke is, dat dit nu ook minder aan het worden is.
Ben benieuwt of er meerdere zich bij de groep gaan aansluiten, samen staan we sterk
Edit: likes zijn op, dus iedereen een
@Nash, @fredpanarai1, @Assie62 en iedereen die mee doet, onwijs goed bezig
Ik lees alleen maar goede verhalen hier!
Beetje aankomen… tja… is mij ook gebeurd, ondanks dat ik niet snoep en bijna geen suiker eet. Je spijsvertering gaat toch veranderen op een of andere manier. Maar liever een klein beetje te zwaar dan zwarte longen en snakken naar adem, toch?
Ga zo door allemaal! Ik vind het leuk om al jullie verhalen te lezen! Veel is herkenbaar en ik lees vooruitgang. Jullie komen er zeker wel!
@Nash, ik vind het heel positief om te horen dat je na je vape geen cravings had. Tuurlijk, er zat geen nicotine in, dus je mist uiteraard wel de keelhit, maar goed dat het niks met je deed. Immers veel handelingen worden toch weer gedaan die in je muscle memory liggen: iets in je handen hebben, sigaret-achtig ding wat aan je lippen hangt, inhaleren, damp uitblazen, tussen de rokers staan etc.
Hats off, sir!!!
Kan zijn dat je tandvlees al langer ontstoken is maar door het stoppen komt het aan het licht. Roken vernauwd namelijk je bloedvaten. Als je stopt gaan je bloedvaten weer openstaan.
Niet doen dan.
Eet wortels.
Klopt. Als je blowt zie je sowieso alles door een vage bril. Dan valt je oogziekte minder op…
De werking van wiet is inderdaad prima voor heel veel dingen. Echter kun je het ook op andere manieren innemen. Het roken is gewoon slecht. Daar valt weinig over te discussiëren… alles wat je inademt en geen Aards zuurstof mengsel is (waar onze longen voor zijn gebouwd) is heel fout.
Niet om het een of ander, maar dan kun je beter nooit in 80% van de bewoonde wereld meer komen met al die fijnstof van auto’s of industrie. En dat zal nog wel minstens 10 jaar aanhouden.
Klopt. Dat is door derden. Kun je zelf niets aan doen. Als je puur uit jezelf daar nog een schepje bovenop doet door te blowen, roken of vapen… dan moet je je toch dingen gaan afvragen. Zonder dat is het al erg genoeg.