Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Nou, lekker dan :rofl:.
Hopelijk lost mijn lichaam dit snel op met goede mondhygiëne nu die bloedvaten weer open staan en mijn afweersysteem erbij kan, want erg prettig is het niet.
En anders begint het potje opnieuw door tandarts kosten :rofl:.

@JuKo @Pieterswatch bedankt! Iedereen in dit topic draagt ontzettend bij aan de langdurige motivatie en de initiële zet om echt te stoppen🙌

4 likes

Lang geleden ook al eens vaper gehad. En na een paar dagen had ik ook last van mijn tandvlees. Mijn zwager idem. Dus dat ding toen de vuilnisbak ingekieperd.

1 like

Ja hoor, gaat vanzelf weer over. Eerder schreef ik dat ik er ook last van had toen ik ging stoppen en ging er speciaal voor naar de tandarts. Ze vroeg direct of ik gestopt was met roken en ze legde inderdaad uit dat het tandvlees tijdelijk wat gevoeliger raakt. De fijne bloedvaten die verstopt waren, komen door het stoppen met roken weer open. Omdat die vaatjes jaren lang geen bloed meer hadden gezien zijn ze een beetje “broos” geworden. Ze worden vanzelf sterker en dan stopt het bloeden ook.

Zodra je stopt met roken gaat je lichaam direct beginnen met een grote schoonmaak. Dan kan het voorkomen dat je dus last krijgt van klachten die je eerst niet had. Gelukkig gaan veel klachten vanzelf weer over, maar als je twijfelt gewoon even de huisarts bellen.

Mijn lichamelijke klachten waren dat ik last had van bloeden tandvlees, een heel opgeblazen gevoel had (en ja… dan moet je wat vaker ontluchten aan de achterkant :rofl:) en ik had veel last van maagzuur.
Dit is allemaal vanzelf over gegaan.

1 like

Dus de bloedvaten van het bruine ventiel waren nog prima? :rofl:
Ik heb medelijden met je partner.

3 likes

Bij mij zat er een ontsteking onder waardoor het kaakbot aan het afbreken was. dus een controle is niet geheel onverstandig als je je gebit wilt houden

2 likes

Ai dat is inderdaad wel ernstig. Ik herstel mezelf dan gelijk maar even. Mocht je lichamelijke klachten en gebreken krijgen en het houdt aan, raadpleeg dan de huisarts of tandarts.

2 likes

Haha heel politiek correct antwoord.

Het hoeft niet zo te zijn maar het kan.

2 likes

Maak er 200 tot 400 jaar van en je zit meer in de richting… :slightly_smiling_face:

2 likes

Vandaag heb ik mij Tissot Seastar 1000 chrono opgehaald! Helemaal trots en blij, tot ik de datum ging verstellen. Kroon afgebroken…

Alsof het een voorteken is…

7 likes

Wat is @fredpanarai1 stil die zit toch niet stiekem aan de vredespijp?

2 likes

Inmiddels op vakantie?

1 like

Nee nog niet, maar oke ik zal eerlijk zijn. Op 17 september gestopt met roken en toch … Haha tot nu toe geen peuk meer aangeraakt, wilde wachten tot 17 oktober en dan met blijdschap vertellen dat ik al een maand clean ben.
Maar ja, daar @Crowned en @JuKo heertjes ongeduld zijn zal ik nu wel reageren, ben BIJNA een maand clean :tada: :champagne:.
o ja, en verder als TL-2 mag je niet zoveel meer zeggen, moet mijn gemak houden op dit forum als TL-2 :cry:. Maar er zijn meer forums he, zoals WuS en het Uhrforum en die vinden mij als Nedelander wel te pruimen :wink:

12 likes

Goed bezig Ferry!!! Hulde!!

1 like

Goed bezig en volhouden!!

1 like

Moet wel zeggen dat ik tegen 1 groot nadeel ben aangelopen, zoals meerdere al zeiden ga je beter ruiken. En daar ik aardig wat scheten laat, is het soms niet te harden hier in huis :rofl:

8 likes

Dat het gewicht toeneemt is algemeen bekend. Meer eetlust doet meer eten.
Zorg voor gezonde snacks zoals vers fruit noten en zaden. Minimaal 2 liter water per dag drinken. Dagelijks rondje lopen met of zonder hond.
En vooral laat je niet verleiden door de commerciële prikkels in de media.
Je gezondheid is je grootste bezit.

Groet van ex roker sinds 14-06-1986. :pray:

5 likes

Doe je goed! Feli!

2 likes

Dat is echt balen! Ik hoop dat je snel een nieuwe krijgt.

Dat had ik ook.
Gelukkig ruiken mijn scheten heerlijk.

1 like

Lol, als ik assie even zat ben laat ik zo’n hele zachte. En die stinken joh :rofl: :rofl:

1 like