Dit horloge kocht ik van de besparing door een jaar niet te roken. Laat ook zien wat jij zou willen kopen als je echt gestopt zou zijn na een jaar...

Top Pieter dat je dit topic begonnen bent, ik wilde het in off topic doen maar dit is veel beter. Kan iedereen alles lezen en ook nog eens horloge gerelateerd :smiley:
Maar goed, zoals bekend hadden wij (ja zowel ik als mij vrouw) echt een flinke voorraad. Ik had destijds gezegd, ik stop als de voorraad op is en dat houden wij ook staande. Wel voor zowel mij als voor mij vrouw een coach die ons bijstaat. Komende week zal alles op zijn en onze eerste afspraak is 28 sept. Ik wil echt cool turkey stoppen, mijn vrouw weet nog niet hoe, vandaar de coach. Nu doe ik zuinig aan, maar gaat het alsnog hard genoeg dat roken.
Maar nu de besparing, (en ja, ik weet het is veel) wij rookten zeker 3 pakjes p.d weg. En al een paar maanden geen tabak meer erbij gekocht, dus reken maar uit wat wij al bespaard hebben.
Eerlijk gezegt stop ik niet voor het geld, maar domweg dat ik het gewoon zat ben. Je bent anderen tot last, hier mag je wel en daar weer niet roken enz. Welk horloge het gaat worden in 2024 daar zit ik nog over na te denken. Rolex of Tudor zal het wel niet worden, daar heb ik er al een paar van. Zit eerder te denken aan een Audemars Piquet of een Vacheron Constantin, moet geen probleem zijn met de besparing, reken maar uit wat wij maandelijks kwijt waren. In ieder geval hebben wij in de maanden dat we geen tabak hebben gekocht toch al 5 horloges besteld die dit jaar nog binnen moeten komen. Gaan toch iets langer mee dan peuken die je in de lucht blaast. Dus ik heb al 5 horloges bespaard en mijn ega wil nog een extra gouden armband. Horloges hoeft ze niet, die jat ze toch wel van mij :wink:. Mochten er nog anderen zijn die willen stoppen en van de besparing een mooi horloge willen kopen. En het (ja, makkelijk zal het niet zijn) kan je altijd hulp inroepen van Medipro, wordt volledig vergoed, zowel de coaches als e.v.t medicatie.
Lang verhaal, maar ja ik was er al een tijd mee bezig en heb een doel gesteld. Wacht dus niet tot 1 oktober, maar zal iets eerder stoppen. Hoop dat (en dat lees ik al in de andere posts) we ook hier gemotiveerd zullen worden, alle beetjes helpen toch.
Pieter, nogmaals dank voor je inzet en voor alle anderen die gaan stoppen, samen slaan wij ons erdoor. :ok_hand:

Edit: denk niet dat elektrisch roken of vaprizers je van de gewoonte af zullen helpen, want dat is namelijk de mind fuck van het roken! Maar dat maakt een ieder maar voor zichzelf uit.

22 likes

Zet 'm op Freddy en laat die horloges maar zien!

4 likes

Ik heb me na een jaar stoppen toen deze gekocht. Ik heb hem (ergens jammer genoeg) niet meer.

images (1)

7 likes

Helemaal mee eens ben 19 jaar gestopt rookte 3 pakjes zware van Nelle in de week ik denk er nooit meer aan. Blij dat ik toen heb doorgezet

5 likes

Nice! :facepunch:t2:

4 likes

19 jaar is respectabel :pray:

3 likes

Ik heb nooit gerookt, maar een pilsje ging er wel in. Tot ik er genoeg van had. Alcohol is gif maar wil absoluut niet belerend overkomen. Doe waar je zin in hebt.

24 likes

Ha John, dat wordt dan in 2024 een dagje PC Amsterdam :wink:

5 likes

Yes, Duitsland een tientje. Nederland 11 euro inmiddels :scream:. 1 okt doe ik mee. Horloges zijn veel leuker dan over 20 jaar aan de zuurstoffles achter een rollator.

Geweldige NA en voor het eerst motiveert dit me om die dingen achterwege te laten.

Ik geef dat geld veel liever uit aan deze verslaving. Dit levert tenminste nog plezier op ipv een slechte conditie.

10 likes

Goed gedaan👍🏻, een prachtige Longines, gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

2 likes

Positivity bias. Hebben we allemaal. Je houd je voor de gek en denkt; mij overkomt dat niet.

Als roker houd je jezelf continue voor de gek. Ik betrap mezelf er nu ook op met;

Waarom 1 okt? Uitstel is afstel. Maak mezelf wijs dat het zonde is om huidige peuken weg te gooien. Maar het is in realiteit pas echt zonde die troep door je longen te teugen.

Doelstelling voor volgend jaar deze tijd; blackbay 54🙌

@Pieterswatch bedankt voor de motivatie. Ik stop vandaag

23 likes

Op 1 januari 1990 ben ik gestopt met roken, 2 maanden na mijn scheiding. Ik dacht, die ellende kan er ook nog wel bij :joy:.
Heeft prima gewerkt voor mij.
Voor alle stoppers: niet proberen, maar doen/willen.
Proberen is/klinkt te vrijblijvend, succes :+1:.

8 likes

:point_up::point_up::point_up::point_up:

Kijk zo moet het

6 likes

Ik denk dat je je vergist in je berekening.pakje Marlboro €6.00, besparing €936 dat zijn 156 pakjes.
In 10 jaar = 120 maanden
Dat is ongeveer 1 sigaret per dag.

4 likes

Is het geen 156 pakjes per jaar ???

2 likes

Zo lees ik het niet.
Kan natuurlijk, is nog steeds vrij bescheiden.

3 likes

Ik ook niet maar 1 sigaret per dag dat is geen roken toch :rofl::rofl::rofl:wou dat ik dat kon :crazy_face::crazy_face:

3 likes

februari jongstleden, wat begon als een infectie van de lage luchtwegen eindigde met een zware longontsteking.
Zo ziek dat ik niet meer dorst te gaan slapen, bang dat ik door zuurstofgebrek zou sterven.
Dit was de trigger om voor de zoveelste keer te stoppen met roken.
Zal niet zeggen dat ik nooit meer ga roken maar de ervaring van de laatste infecties van de luchtwegen is voor mij de grote motivator om vol te houden.
Geen horloge gekocht om het feit te vieren dat ik na 55 jaar roken weer gestopt ben, wel een horloge gekocht om dat ik het zo mooi vind en omdat het kon.

34 likes

Ferry en Assie succes met stoppen, houd wel jezelf in de gaten met eten. Ik ben in de eerste maanden 20 kilo aangekomen en die raak ik niet meer kwijt.

5 likes

Bedankt voor dit topic. Dit zou mij ook kunnen motiveren. Ik denk dat ik maar alvast iets uit ga zoeken van pakweg 3K. Daar ergens een plaatje van ophang en naar kijk elke keer als ik wil roken…

4 likes